Из: ДЕЯНИЯ НА СВЕТИТЕ АПОСТОЛИ (17:16-34)
16. Докато Павел ги чакаше в Атина, възмущаваше се духом, гледайки тоя град, пълен с идоли.
17. И той беседваше в синагогата с иудеите и с набожните, и всеки ден на тържището с които се случеше.
18. А някои епикурейски и стоически философи се запрепираха с него; едни думаха: "какво иска да каже тоя празнословец?" а други: "види се, той проповядва за чужди божества", защото им благовестеше за Иисуса и за възкресението.
19. И взеха та го отведоха в ареопага, казвайки: можем ли да знаем, какво е това ново учение, което проповядваш?
20. Защото нещо странно влагаш в ушите ни. Затова искаме да знаем, какво е то.
21. А пък всички атиняни, както и чужденците, които живееха у тях, с нищо друго тъй не обичаха да си прекарват времето, както с това - да говорят или слушат нещо ново.
22. Тогава Павел застана сред ареопага и рече: мъже атиняни, по всичко виждам, че сте особено набожни.
23. Защото, като минавах и разглеждах светините ви, намерих и жертвеник, на който бе написано: Незнайному Богу. За Тогова прочее, Когото вие, без да знаете, почитате, за Него аз ви проповядвам.
24. Бог, Който сътвори света и всичко, що е в него. Той, бидейки Господ на небето и земята, не живее в ръкотворни храмове,
25. нито приема служение от човешки ръце, като да се нуждае от нещо, но Сам дава на всички живот и дишане и всичко.
26. Той произведе от една кръв целия род човешки да обитава по цялото земно лице, като назначи предопределени времена и граници на тяхното обитаване,
27. за да търсят Господа, та не биха ли Го някак усетили и намерили, макар Той и да не е далеч от всекиго измежду нас:
28. защото ние чрез Него живеем, и се движим, и съществуваме, както и някои от вашите стихотворци са казали: "Негов сме и род".
29. И тъй, ние, бидейки род Божий, не бива да мислим, че Божеството прилича на злато, или сребро, или камък - на изделие, излязло от човешко изкуство и измислица.
30. Бог, прочее, като презря времената на незнанието, сега заповядва вредом на всички човеци да се покаят;
31. защото определи ден, когато ще съди праведно вселената чрез предопределения от Него Мъж, като даде уверение на всички с възкресяването Му от мъртвите.
32. Като чуха за възкресение на мъртви, едни се присмиваха, а други думаха: друг път щем те послуша за това.
33. И тъй, Павел излезе из средата им.
34. А някои мъже се присъединиха към него и повярваха; между тях беше Дионисий Ареопагит и една жена, на име Дамара, и други с тях.
Освен това смятам, че нашият "Картаген" – масовото българско безразличие към истината и свободата! – е крайно време да бъде разрушен...
1 коментар:
Hамери на английски Знакът на Каин (2001) – The mark of Cain, но там взех ето тази снимка - хареса ми кво вика некъв RU затворник с татуса си (мраза го тоа сегашен уж бълхарски, но тва е което говорат там натовските мижитурки имащи се за англичани, нема спасение...) Та той вика: Пуст будет сном, что пережито мною… Винаги цитирам германците с техния "английски" - bodybag е торба за трупове... Но не, на немски това е чанта за рамо с една презрамка... На немски: Сложи бебешката количка в багажника звучи така: Сложи хеликоптера в микробуса... Немците така смятат че "говорят" английски, ех, прос швабски, народ, ех, не случайно руснаците ви биха по мaнeрката докато забравите кои сте и защо сте... Малоумния Айнщайн говори "английски" колкото аз говоръ цигански от Факултето, ок?... Глупави бълхàри, навлезли y големио свет и загубили се там кат муха y мрежа... А за религия само как се боят да пишат, теа захаристояновски бабаити, качили се на едно дърво и треперили там да не ги бастисат турците, тоя гаден робски народ и досега...
Публикуване на коментар