Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 6 февруари 2019 г.

Има крехка надежда да пътувам до Австралия с чисто познавателна и изследователска цел!


В писмо до мен мой приятел от далечна Австралия подхвърли между другото (неговите писма са дълги!) и ето тия многозначителни за мен и прекалено силно развълнували ме думи:

Айде да дойдеш в 2019, а?

По повод на които му казах ето какво:

Здрасти!

Правилно ли разбирам, че ме каниш да дойда да видя Австралия през 2019 година? :-) Или не съм те разбрал? Ако правилно съм разбрал, аз съм съгласен, но това ще струва купчина долари, а аз нямам пари да ида до град Брезово, където ми дават лекторски часове 6 часа седмично по 7.20 лв. на час, това прави общо 42 лева седмично, пълна мизерия, но ето, вчера едва намерих пари за да ида да уговарям с директора тия часове. За да ида днес в град Съединение да взема също толкова учебни часа за също толкова пари през втория срок ми се наложи да продам на безценица златния си пръстен (дадоха ми 136 лева за него, здравата му оскубаха!), таман обаче ще ми стигнат да платя сметките (за интернет, телевизия, телефони на жена ми и на мен) и да си платя пътуването до Съединение, това е, после пак фалирам; майната му де, парите не са важни, но без тях съвсем не може! Та мисълта ми е, че пътуването до Австралия при това положение за мен е пълна химера, ти мен наричаш фантазьор, но май ти си по-голям фантазьор от мен!

Но ако все пак някога ида до Австралия, знаеш ли какви хубави пътеписи ще напиша?! Може да вляза в литературата, защо пък не, а пътеписът ми може да се нарича "До Сидней и назад", примерно казано (Можем да измислим и по-добро заглавие.) Нема ли богаташи около теб, кажи им, агитирай ги, кажи им, че могат да спомогнат за развитието на световната философска литература ако ме спонсорират да ида за два месеца примерно до Австралия и до Америка?! (А за преводач да взема жена си или сина си, щот наистина нищо не знам на английски.) Опитай, потърси някой богаташ, мама му стара, може пък да откликне, знае ли се?

А иначе пускам текстовете ти даже без морална цензура, не ти махам даже и цинизмите, мръсните думи, но майната му; не ща да ти скопявам излиянията. Поемам този риск, приятел си ми. А ти вече си имаш фенове, които четат коментарите ти с удоволствие, писаха за това, ето, вече си станал нещо като съавтор на блога ми, няма лошо, нека...

Чао засега!

С поздрав от сърце: Ангел Грънчаров

Това му написах на българския австралиец. Той ми отвърна да потрая, щял да търси богат спонсор за мое евентуално пътуване до Австралия, но да видим де, баницата, вика, "сега се пече" и пр.; на което между другото му отвърнах и това:

... Ами твой фен писаха коментар, в който заяви, че много го кефиш, заради теб влизал да чете блога ми, даже се чуди защо не те цензурирам, защо ти пускам пълните коментари или писма, а пък друг му рече "Злият Грънчаров само на него не цензурира коментарите щото този от Австралия му бута пари..."

... И има ли изобщо някаква поне малка надежда да намериш богат спонсор за едно пътуване на моя милост до Австралия? Много се съмнявам. Богатите са богати защото на никой нищо не дават. За разлика от бедняците като мен, които раздават всичко, що имат, и то съвсем без пари...

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.

4 коментара:

Анонимен каза...

Българската завист и българския примитивизъм, как да кажа, понякога те са толкова дълбоки че излизат на повърхността като полъх на някаква в дълбините на простотията заседнала, засегната душа (бълхàрите са толкова префърцунени, че много обичат да се засягат и правят на обидени)...

И в английските страни го има, там пък най обичат да се правят на нападнати от насилници, които как ах не разбирали, че това е добро семейство и никога не е вършило друго освен добро... А те го избили, бахти и семейството амин, ама как страда то сега, а и близките му, дет ронят сълзи дали ще получат наследството...

Кво да ги праиш, разни народи, разни идеали (и преструвки)...

Тa тоя BG идиот нямал деца и жена му станала РЕЦИПИЕНТ на сперма от друг... Аз не знам тоя реципиент кво е, звучи ми като динозавър, жена му динозавър ли е, и тва не знам... На бълхàрски език му викаме приемник, може да е радиоприемник, а в случая приемник на сперма, всьо в порядке...

Сега тоя пич (чиста турска дума за копеле, никак не е позитивна както на български) познайте кво направилa таa дребна елинпелиновска душица, заченат зад стобора и с ум колкото на овцата насреща, която наблюдавала умозрително зачеването му...

Значи тоя пич станал... донор !!

Евалла турско-анадолски братò, ти отмъсти на реципиента, така му се пада, наглеца с путка!

Ти отмъсти, в жилите ти тече кръвта на хан Крума, предлагам след време да издириш донора на реципиента и пръснеш черепа му със приклад, ок...

Само че като гледам зализаната ти джендърска физиономия не знам знаеш ли кво е приклад, тва е нещо като онова дет слагат в задника ти, ама леко по-голямо...

Благодарен съм, че все пак постигнахме разумение с тоя румелийски урод, на английски джендър, но важното е че и той ме разбра, не му беше лесно, но напрегна всичките си интелектуалистически сили и сега с него сме братя и заедно строим грядущето (на безмозъчните сегашни бълxàри, ядящи барове и мъфини от шефа, пояснявам че грядуще = бъдеще, ок?)...

Егати и племето чукундурско, егати и плебсо, намърдàл се y Европа кат бълха y юрган (турска дума, ама защо всички я знаете, а?... И мисли че там ще просъществува - до следващата национална...

Ае

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Ти не знам дали разбра какво станало вчера: мъглата била толкова гъста, че не се виждало и на два метра пред колата; ала нашенските идиоти карали с мощна скорост, аз такава дебилщина не мога да си представя, да караш с висока скорост в непрогледната мъгла!!! И 20 коли се блъснали, ама яката са се блъснали, щото нашенци карали без да им пука от мъглата, карали сякаш нема мъгла. И един като мен идиот като се ударил, отишъл, моля ти се, да предупреждава идващите че има катастрофа, тогава него го праснал някакъв товарен камион и го премазал, убил го на място! Тръгнал добро да прави, тръгнал да ги предупреждава и да ги спасява, за благодарност го шибнали така, че го убили направо, премазали го! Аз по-типично българска ситуация от тази не мога да си представя: карат като бесни в непрогледната мъгла и се премазват един-друг! Идиоти от класа! Дабили! Немам думи!

Анонимен каза...

Не ти трябва да ходиш в Австралия. И тук ти е добре.

Анонимен каза...

"Няма доказано от съда честен човек, които да живее в мизерия! Другото е прикрит зловещ комунизъм с демократично уж лице!"