Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 3 май 2019 г.

Когато съборите държавата и съсипете страната ни напълно какво, питам ви, тогава ще правите - и къде ще бягате?!


Вчера получих следния документ:


Той поражда доста въпроси, които реших веднага да отправя до подписалата документа г-жа Киркова, а също и до някои други висшестоящи длъжностни лица, които би следвало да имат отношение към случая:

До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До доц. д-р Ана Джумалиева - Председател на Комисията за защита от дискриминация
ДО ВСИЧКИ МЕДИИ

ВЪЗРАЖЕНИЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО

от Ангел Иванов Грънчаров, учител по философия и гражданско образование от Пловдив, репресивно уволнен (опраскан) на 32-та година от дейността си като учител и то именно по най-обидния чл. 328, ал. 1, т. 5 от КТ ("липса на качества да бъде учител"), потвърдено със сюреалистично решение на ВКС от 20 март 2019 г., с което фактически са ми отнети преподавателските права

Уважаема госпожо Началник на РУО-Пловдив,
Уважаеми господин Министър,
Уважаема госпожо Председател на Комисията за защита от дискриминация,

Получих Вашия писмен отговор на моето запитване (след сполетялата ме безпроцедентна история с тъй иновативното ми, така да се рече, политически мотивирано уволнение от толкова авангардно мислещата директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин"!), за което Ви благодаря. Но отговорът Ви предизвиква някои необходими въпроси, които се нуждаят от разяснения - и от обсъждане. Ще се радвам в нашата полемика да се включат и г-н Министъра, а също и уважаемата г-жа Председател на Комисията за защита от дискриминация.

1.) Вие цитирате документите, които регламентират изискванията за заемане на учителска длъжност; но ето че тъкмо в приведения от Вас чл. 215, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищно образование във втория пункт пише, че "лице, което е лишено от правото да упражнява професията" не може да заема такава длъжност; моят наистина безпрецедентен случай, съчинен от тъй авангардно мислещата директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин", има точно това естество, уволнен съм по параграфа "липса на качества да бъде учител", което автоматически води до извода или необходимо поражда следствието, че фактически съм лишен от преподавателски права - нима Вие смятате, че човек, който няма качества да бъде учител може да има преподавателски права? Да, аз съм съгласен с вас, че в тъй приказната страна МУТРОЛАНДИЯ всичко може, че в нея няма невъзможни неща, особено пък на притежаващите власт е разрешено абсолютно всичко, включително и да потъпкват законите, но все пак нека да бъдем реалисти и да приемем, че здравият човешки разум изисква да се съгласим, че лице, на което липсват качествата да бъде учител, просто няма как да не е лишено от преподавателски права. Или Вие искате да ме убедите, че в МУТРОЛАНДИЯ не само учители могат да стават лица, нямащи нужните за това качества, но дори и премиери могат да стават лица, очебийно нямащи качествата за заемане на такъв най-висш и отговорен държавен пост?

2.) От Вашето писмо излиза (Вие това директно го заявявате с последното изречение в писмото си), че директорите на училища били имали правото да си въвеждат "нови или по-високи изисквания" към кандидатстващите за длъжността учител, иначе казано, че те могат да си правят каквото си поискат, т.е. тях, така да се каже, "законът не ги лови", другояче казано, те са над закона. (Вкратце казано, фактически твърдите, че директорите на училища са нещо като техни феодални господари или, още по-вярно, са нещо като главатари на мутренски банди, които имат пълното право да се разпищолват колкото си искат!) Какво пречи тогава всеки първи срещнат директор на училище да ми каже, примерно, ето тия думи: "Господин Грънчаров, аз Вас посмъртно няма да Ви взема на работа защото, примерно, Вие с присъствието си в моето училище непременно ще засенчите моята тъй царствена величавост!", неслучайно тия думи ми идват на ума защото с почти същите думи се изрази многоуважаемата директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин", тя ги заяви в присъствието на доведена от мен инспектираща гражданска делегация, казвайки "Ако г-н Грънчаров беше ме слушкал както това правят другите учители в повереното ми училище, той нямаше да бъде уволняван, а щеше тихичко да си вегетира като учител до пенсия!", предавам Ви точния смисъл на думите й, за смисъла гарантирам, не мога обаче да твърдя, че тя го изрази точно с тия думи (така ми е устроена паметта, завинаги в нея остава предимно смисъла - философ съм!). Ами ако, уважаема госпожо Киркова, някой директор на училище си науми да въведе правилото или "по-високото изискване", което може да се изрази с думите "Учител по философия в моето училище ще стане онзи кандидат, който даде най-високия паричен подкуп!" - или правилото "В моето училище ще бъдат назначавани само ония, които имат най-яки връзки с управляваща партия ГЕРБ - или поне е бил член на славната Майка-Кърмилница БКП!", не е тайна (за това се пошумя наскоро, съвсем срамежливо обаче, в медиите), че в момента у нас на държавна служба, дори и на най-презряната, именно като "прост учител", не може да бъде назначен никой, който не отговаря на поне едното от точно тези две формулирани от мен уж хипотетични, а всъщност съвсем нехипотетични, а направо действащи изисквания? Моята мисъл е, която ще формулирам под формата на въпрос към Вас е: как си позволявате в официално писмо до мен да твърдите, че директорите на училища ФАКТИЧЕСКИ могат да си правят каквото им скимне в поверените им училища, ние държава ли сме или сме някаква бандитска организация?! Не е ли време, уважаеми г-н Министър, дето така старателно мълчите, да бъде сложен край на този невиждан директорски волунтаризъм, установил се в тъй приказната страна МУТРОЛАНДИЯ особено по време на Вашето управление, имам предвид управлението на партията, на която Вие тъй смирено служите?

3.) Искам също така да Ви уведомя, че след като всички вие, отговорните длъжностни лица на висока държавна длъжност, изобщо не се смущавате от разгула на беззаконието и на произвола в нашето свидно отечество, което вече иначе не можем да наричаме освен по указания начин (МУТРОЛАНДИЯ - щото справедливостта изисква това!), ще се наложи ние, гражданите, дето сме жертва на същия този произвол и на същото това беззаконие, да предприемем съответните мерки за да озаптим някак вашето невиждано в историята разпищолване, най-малката от които е да уведомим Европейския съд за правата на човека, да, аз лично съм решен да дам по съд държавата БЪЛГАРИЯ именно заради това, което ми причинихте всички вие, дето служите на същата тази съвсем самозабравила се мутро-милиционеро-комунистическа власт. Съответно ние, жертвите на произвола и на беззаконието, като граждани си запазваме правото да направим нужното тази бандитска власт, незачитаща никакъв морал и никаква законност - и способна да изврати и да изопачи в своя угода всичко, що имаше в многострадалната ни държавица, да бъде изпратена в най-скоро време там, където й е мястото, именно на бунището на историята.

Уважаема госпожо Председател на Комисията за защита от дискриминация, ръководената от Вас комисия след дълъг размисъл, след шестмесечно закъснение (!!!) взе наскоро крещящо по абсурдността си решение, с което застана на страната на дискриминиращите ме, именно, застана зад същия този произвол на световно известната вече директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин", ръководената от Вас комисия обяви куриозното решение, че на моя милост се било присънило, че съм бил дискриминиран най-жестоко и несправедливо, и стори това без да си даде труда да даде каквото и да било доказателство за верността на твърдението си! Купчината компромати, изготвени от неуморната директорка на ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" (тя, както е известно, превърна училището в неспирно работеща фабрика за компромати, т.е. на доноси, лъжесвидетелства и какви ли не други лирични по естеството си полуфабрикати!), бяха възприети от тъй наивния състав на Комисията (петчленния) за "неоспорими доказателства", което, както и да го погледнем, е шедьовър, който навеки ще остане в аналите на тъй жалката гибел на ръководената от Вас, но съвсем деградирала институция. Надявам се, че този мой сигнал ще бъде сметнат за официално възражение спрямо това решение, което да отпрати въпросното куриозно решение за преразглеждане в Административния съд.

Толкова. Оказва се, уважаеми г-н Министре, г-жо Началник, г-жо Председател, че в нашето тъй приказно живеещо си свидно отечество всичко е съвсем наопаки, т.е. ние, гражданите, трябва да оправяме бакиите на държавните органи, за забъркването на които отговаряте вие, получаващите заплатите си си от нашите данъци! Възниква логичният въпрос: докога ще продължава така, нямате ли намерение, като си получавате той добрите заплати, в един момент да започнете и да си вършите поне малко от малко работата?

Не очаквам, разбира се, никаква реакция от Вас. Вие вече показахте какво можете. Бъдете здрави! Когато съборите и съсипете държавата напълно какво, питам ви, тогава ще правите - и къде ще бягате?!

3 май 2019 г., Пловдив

С НАЙ-ДОБРО ЧУВСТВО: (подпис)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

5 коментара:

Ангел Грънчаров каза...

Приятели, понеже съм лишен от възможността да публикувам каквото и да било във фейсбук, там не могат да се слагат и линкове от моя блог, моля някой от вас ако иска да помогне и да сподели там само заглавието на тази статия, като кажете, че който иска да я прочете, може да я потърси чрез Гугъл. Предварително благодаря за помощта! Смятам, че казаното тук има някакво значение и за вас, ала вие едва ли мислите като мен... (с нищожни изключения де, щото мнозинството смята моите писания са "прекалено лични"!)

Анонимен каза...

Липсата на качества да бъде учител не се ли отнася до конкретната гимназия ? Въпросните качества може да бъдат разбирателство с учителският колектив и приемане от учениците и родителите им ? Ако горното е логиката то значи, че въпросните липса на качества не важат за което и да е друго учебно заведение .

Анонимен каза...

Някой е споделил този ви пост във Фейсбук-групата, създадена специално във ваша чест. Отидете, ако имате желание, и се порадвайте на коментарите на хората там. Аз върло се позабавлявах. :)

Анонимен каза...

Директорката има правомощия за повереното и учебно заведение а не в цялата система. А дори министърът няма никакви правомощия извън държавната финансирана с данъци система . А пък съдът хептен няма право ( пък и надали го интересува) да определя преподавателски права. Последния се произнася само дали е спазена глупавата бюрократична процедура само. Така , че дори и теоретично не могат както на вас така и на всеки друг човек да отнемат напълно преподавателските права.

Анонимен каза...

Уважаеми г-н Грънчаров,

Изпращаме Ви входящ номер по Ваше отворено писмо - № АД-02-347 / 03.05.2019 год.

РУО – Пловдив