Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 15 май 2019 г.

Като не ме допускат в училище, властващите ето до каква бляскава идея ме доведоха: да провеждам уроците си на площада, площадът стана моята класна стая и аудитория!


Да разкажа все пак (накратко) какво стана вчера при моето повикване в полицията. Сутринта в 9.30 часа аз вече бях при портиера на Пето РПУ в кв. Тракия в Пловдив и след малко вече бях при инспектора, при оня същия млад човек, който с един друг полицай ми донесе призовката за отиването ми в полицията по-предния ден. Срещата ни премина в чудесна обстановка на взаимно разбиране, не се наложи за нищо да споря с полицаите, за отбелязване е, че почти по всички въпроси постигнахме пълно взаимно разбиране. Отвреме-навреме идваше един по-висшестоящ полицейски началник, въпреки че дискутирахме по отделни пунктове, и с него се разбрахме по всички въпроси. В останалото време аз написах две страници писмени обяснения, в които акцентът беше този:

- Причинителите на моята отчаяна протестна проява, това са именно самозабравилите се властващи дейци на пловдивското образование (изброих ги поименно), носят главната отговорност за нея, те според мен също трябва да бъдат разпитани от полицията и от прокуратурата, с оглед да им се помогне да осъзнаят отговорността, вината си;

- Правя всичко това пак с все същата цел: да помогна на тези самозабравили се властници да се "приземят", т.е. да се позамислят и да опитат да разберат какво са направили, колко грозно са постъпили с мен;

- Очаквам у тях известен душевен поврат, който според мен ще се изрази в даването (доброволно) на оставки, а ако дотам не се стигне (кой властващ у нас доброволно си е дал оставката някога?!), то тогава, да се надяваме, по-висшестоящите властващи длъжностни лица, да се надяваме, ще се видят принудени да уволнят злосторниците, става дума най-вече за печално известната войнствена директорка на пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин";

- Финансовият терор спрямо мен от страна на частния съдебен изпълнител трябва да престане (той стигна дотам в наглостта си, че още продължава да иска от мен ония последни 500 лева, които отдавна съм внесъл в касата на училището, т.е. позволява си да се опитва два пъти да ми взема все една и съща сума пари!), а разноските по това частно изпълнително дело, заведено от немислещата, от не знаещата какво прави директорка на ТЕТ "Ленин" трябва да бъдат платени от нея самата: по принудителен път се вземат пари от ония, които не желаят да се издължат доброволно, в моя случай аз вече съм се издължил, по тази причина е крайно глупава идеята да се завежда частно изпълнително дело; е, който си позволява да прави глупости и тъпотии, нека да има добрината сам да плаща, сам да се бръкне в джоба си - за да си плати този лукс да правиш идиотщини, бидейки при това на власт, да се излагаш и пр., за всичко в този живот трябва да се плаща, но ще плаща оня, който носи отговорността, а не някой друг, не някоя негова жертва;

- Опитах да обясня пределно ясно смисъла на моята заплаха да се самозапаля в знак на протест срещу безобразията, срещу гаврите, на които ме подложиха тези разпищолили се тотално властващи длъжностни лица; разбира се, че аз се надявам те да проявят здрав разсъдък (предостатъчно вече са се изложили!) и да предотвратят такова едно грозно развитие на нещата, да изпълнят тъй простичките искания, които са в обръщението на групата на небезразличните граждани, тогава, разбира се, автоматично отпада намерението ми да се самозапалвам; аз, разбира се, тествам реакциите на властимеющите, този и точният смисъл на моите действия, искам, както вече казах, да им помогна да разберат какво са дръзнали да правят, а те дръзнаха да правят недопустими от всяка една гледна точка (най-вече нравствена, която е най-важната!) неща, позволиха си да правят направо свинщини (да не обиждаме свинете, щото въпросните управници съвсем ги надминаха в мръсотиите, които си позволиха да направят!);

- Препоръчах на наредилия проверката прокурор да не заема тъпата охранителна позиция в закрила на разпищолилите се управляващи, казах му в писмен вид, че е глупаво да изхожда от тъй идиотската комунисто-мутренско-бандитско-мафиотска презумпция, че началството, видите ли, никога не греши, напротив, началството много често греши, изобщо се постарах да кажа някои прости истини, които, ако мислителната способност на въпросните властващи... (да избягвам обидните думи все пак!), на въпросните разпищолили се управници изобщо функционираше, те отдавна сами щяха вече да са разбрали и на тази основа щяха вече да са се постарали да правят идиотщините и излагациите, които сега (понеже хептен не мислят!) си ги правят без капчица неудобство;

- Заявих също, че всъщност с цялото това мероприятие, и протеста, и провокативната по идея мисъл за самозапалване, и разговорите ми всеки ден с гражданите на площад "Джумая джамия" са всъщност един открит, обърнат към гражданите, при това съвсем практически (не на теория, а на дело провеждан!) урок по демокрация, урок по морал, урок по свобода, по гражданско достойнство и прочие; аз съм учител и само това правя, съзнателно и най-съвестно си върша работата, т.е. изнасям разни уроци, в това число и на гражданите, а също така и на въпросните самозабравили се властници, които, прочее, се оказаха най-слабите ми, най-невъзприемащите, най-мързеливите, да не кажа най-тъпите ми ученици!

Предвид остракирането ми от системата и то точно от такива така бляскаво доказали некадърността си ръководители на пловдивското образование аз започнах да се замислям все по-сериозно върху идеята да превърна своето АЛТЕРНАТИВНО УЧИЛИЩЕ НА ПРОТЕСТА (или, иначе казано, моето УЧИЛИЩЕ ПО ДЕМОКРАЦИЯ, също добре е да се нарича и УЧИЛИЩЕ ПО СВОБОДА) в постоянно действащо, т.е. замислям се дали да не направя така, че да превърна мястото на протеста ми в нещо като "КЛАСНА СТАЯ НА ОТКРИТО" или в "КЛАСНА СТАЯ НА ПЛОЩАДА", там, на площада, с гражданите, с интересуващите се от философия може всеки ден да си провеждаме разни беседи по какви ли не интересни и вълнуващи теми, ще провеждаме дебати и дискусии! Щом не ме допускат в училище, властващите бюрократи ето до каква чудесна идея ме доведоха: да провеждам уроците си там, на площада, под прозорците на РУО-Пловдив! Виждате ли какъв великолепен таралеж в гащите си сложиха тези въпросните самозабравили се и разпищолили се немислещи властници?! Да, немисленето е напълно непозволен лукс за управляващите, ето поне това да разберете от мен, няма да съжалявате...

Толкова. Желая ви хубав ден! Днес отново съм на протеста, към 12 часа имам обещание от неколцина граждани да дойдат да ме подкрепят и да се присъединят към мен, към моя протест. Прочее, вие, гражданите, също можете да предотвратите самозапалването ми по един много лесен и ефективен начин: идвате да ме подкрепите, ставаме протестиращите повечко, отиваме в сградата на РУО-Пловдив, съвсем мирно отиваме там, няма да я щурмуваме, и там вече ще принудим управляващите да направят онова, което те сами, стига да имаха поне малко от малко акъл в главата, отдавна сами да се бяха досетили и да бяха направили!

Толкова е просто това, толкова е близко то до акъла, ала ето, и вие, гражданите, очевидно хептен сте се отказали от мисленето - щом не се сещате дори и за него. Е, аз съм затова, за да ви го напомням ако трябва всеки ден!

Бъдете здрави! До скоро! Там на протеста ще се видим, елате, заповядайте, няма да съжалявате като най-сетне направите онова, което отдавна трябваше вече да сте направили (стига, казахме, да бяхте имали поне малко акълец в главите)!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

6 коментара:

Анонимен каза...

Драскай смело клечката, не му мисли!

Анонимен каза...

Нали беше продал "късметлискио пръстен", бре? :)

Ангел Грънчаров каза...

Това е стара снимка бе, дебил!

Анонимен каза...

Площадните акции бяха атрибут на едни безвъзвратно отминали времена и нрави...
Ю. В.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, ами значи властта на комуноидите, която защищавате, ни отхвърли назад, именно в едни уж безвъзвратно отминали времена и нрави. Мислете малко като се изказвате, моля!

Анонимен каза...

Чудесна идея за философски дискусии на площада, като Сократ.

Krasimira Dimitrova