Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 25 юни 2019 г.

Нов пример за тоталното разпищолване на хептен самозабравили се представители на безконтролната властваща директорска бюрокрация


На страницата на Aytos News намерих следната публикация, която препубликувам и тук, с оглед да стигне до колкото се може повече хора:

ДО МИНИСТЪРА НА МОН ГР. СОФИЯ
ДО ИНЖ. В. ИЛИЕВА - НАЧАЛНИК НА РУО – БУРГАС

С И Г Н А Л

от Диан Георгиев Тодоров ЕГН... , живущ в гр. Бургас, ж.к. „Зорница”, бл., вх., ет., тел.за вр.

относно: етиката и морала на българския образовател и посланието към учениците

Уважаеми дами и господа,

Във връзка с проведените наскоро държавни зрелостни изпити по БЕЛ и оповестените резултати от тях, които биха могли да се обобщят като „ново дъно” в литературните познания и езиковата култура на зрелостниците, бих желал да насоча Вашето внимание към някои основни причини за това.

Размишлявайки по темата кой е виновникът за сегашното състояние на образователната система и в частност за слабите резултати на зрелостниците от матурите, не трябва да се подминава квалификацията на кадрите в нея, както и техните етика и морал, като основен фактор. Учителите - стожерите на книжовността на теория трябва да са достоен модел за подражание и уважение за своите възпитаници, но на практика положението изглежда другояче.

Към станалите печално известни примери, напр. снимката на торта за рождения ден на директорката на ОУ „Г.С. Раковски”, с. Оризаре, украсена с огромен полов член, замесените в публичен скандал с малтретирани и обиждани деца учителки от Детска градина „Брезичка”, гр.Бургас Милена Иванова и Светла Петрова, Директорът на ОУ „В.Друмев”, гр. София, който покани колегите си „да му ядат оная работа”, издалата „Заповед по гарнизона” Директорка на 78-мо СУ „Хр. Смирненски” никой от родителите да не прекрачва прага на школото и и т.н., трябва да се добави и скорошното писмено интернет-изявление на г-жа Гюлбеас Хасан (името е умишлено променено) – учител по география, биология и други дисциплини в ОУ ............, гр. А., отправено до конкретен ученик от същия град, че й се налага да проверява контролните работи на „тъпите мангали”, които според нея „не стават” и трябва да бъдат направени „на сапун”. След още любезности и подробности, насочени към въпросния етнос, в заключение госпожа преподавателката добавя „хубава работа, ама циганска”. Тази кореспонденция буди възхищение и преклонение пред интелекта и културата на българския учител! Прекрасен пример и представителна извадка за етикета и морала на сегашните образователи, които дори не се свенят да го демонстрират публично пред ученици!! Бидейки от друг малцинствен етнос, г-жа Хасан би трябвало да е пример за етническа толерантност и не само това... А вероятно тя не се страхува от възможността да бъде наказана или да я сполети съдбата на споменатите по-горе и уволнени или принудени да напуснат нейни колежки, например поради политическа обвързаност с ДПС? И как изобщо е назначена за учител при положение, че се е явявала на конкурс за да представи и защити своята компетентност, култура и педагогически способности?! По този начин ли ще възстановим изгубеното уважение от страна на учениците и цялото ни общество към учителя и неговата роля?! Оставям на Вас изводите...

Приложено Ви представям снимка от цитираната публикация на г-жа Г. Хасан в социалната мрежа. От етични съображения името на ученика, който ми предостави тази информация, е заличено.

За огромно съжаление обаче, г-жа Хасан не е изолиран случай. Бих могъл да посоча още безброй примери на прояви на некомпетентност и непрофесионализъм от страна на училищни директори и учители, както съм го правил и досега.

Не трябва да упрекваме учениците, че са показали негативни резултати на матурите по БЕЛ, щом продължаваме да си затваряме очите пред подобни позорни и уродливи явления в образователната ни система. Какъв пример получават те от своите преподаватели, какво научават от тях – че „мангалите” са за сапун?? На дефицит на кадри и отлив от образователната система ли се дължат назначенията на откровено неграмотни и некомпетентни директори и учители или на субективен подбор от страна на комисиите? Защо отговорните институции и органи (РУО, МОН) не смеят да търсят дисциплинарна отговорност за действията и публичните изяви на провинилите се? Нормално ли е подобно поведение на учители, респ.директори в публичното пространство и какво послание отправя то към учениците? Как да намалим броя на завинаги напускащите България млади хора от Терминал 1 и Терминал 2, които освен трудова заетост търсят и по-добро и качествено образование в чужбина? Дали в някоя друга европейска страна би било толерирано подобно поведение на преподавател, или то би предизвикало огромен публичен скандал?!

Уважаеми дами и господа, цената от незаинтересоваността какво се случва в образователната ни система плащаме всички ние и тя е очевидна - изграждане на необразовано поколение без формирани морални ценности. От лошото качество на образованието, липсата на толератност и етичност и изградения нисък морал тръгват всички по-нататъшни проблеми в живота на зрелостниците – липса на трудова заетост, лесно усвояване на вредни навици, прояви на агресия и дори престъпност, незачитане на моралните житейски норми и т.н.

А следва да потърсим къде е източникът на злото, първопричината за тези явления.

Уважаеми дами и господа, отново поставям на Вашето внимание следните въпроси и настоявам за отговори:

1. Допустимо ли е подобни преподаватели като гореспоменатите да образоват учениците? Етично ли е да използват подобен език и какъв пример дават на своите ученици?

2. Докога ще бъдат толерирани подобни неморални прояви от страна на учители, респ. директори?

3. По този начин (по примера на г-жа Хасан) ли ще възпитаваме учениците да уважават българския учител, да обичат родното училище, българщината, книжовността и родния език?

Лично аз не смятам поставените проблеми за маловажни. Напротив, от там извират всички беди у болното ни днешно общество, част от които посочих по-горе. Убеден съм, че всички ние трябва да им противодействаме всячески и че утре ще е късно!

Настоявам да получа смислени и ясни отговори от Вас - отговорните органи и институции какви мерки ще предприемете за борба с подобни пошли прояви на липсващ морал, етика и професионализъм в българското училище и у неговите стожери, както и за постигане на по-добро бъдеще на подрастващото поколение, за изграждане на морални ценности у него!

Оставам на разположение на посочения от мен по-горе адрес за контакт.

19.06.2019 г., гр. Бургас

С уважение: (подпис)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

Няма коментари: