До г-н Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив
ВТОРИ ОТГОВОР ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО
от Ангел Ив. Грънчаров, философ, остракиран от образователната система и официално обявен за еретик и дисидент учител по философия и гражданско образование - и също така небезразличен гражданин на Пловдив
Уважаеми г-н омбудсман,
Благодаря Ви много за отговора! Отговорът Ви отново е доста евристичен и повдига много въпроси, но ще се огранича с няколко:
1.) Къде, в кой документ е записано, че гражданите, правещи предложения пред кметската администрация, са длъжни да им правят цялостно обосноваване, в такъв случай, ако гражданите вършат тази нелека работа, с какво тогава ще се занимава тъй многолюдната и изнемогващаа от непосилен труд в тези летни жеги кметска администрация? Не е ли добре и тя все пак да свърши някаква работа след като ние, данъкоплатците, плащаме на чиновниците тъй тлъстите им заплати?
2.) Бихте ли се опитал да обосновете (в евентуално писмо до Кмета на румънския град Клуж Напока) неразумността на идеята четящите в автобуса граждани да пътуват безплатно, та по този начин да предпазите автобусните компании в този град от грозящото ги разоряване? Предполагаме, че въпросните компании нищо чудно да Ви наградят за заслужата към техния бъдещ матеариален порсперитет, така грозно застрашен от подобни "изцяло неразумни" предложения.
3.) Бихте ли могъл да ми обясните (за мен това като философ представлява несъмнен интерес) как така се получава, че едно и също предложение в румънски условия се оказва, че е разумно, а в български условия - неразумно? Да не би румънската представа за разумност да се отличава от българската по коренен начин? (Да, но ето, неразумните румънци изпревариха България във всички отношения, те, примерно, успяха да постигнат много дори и по отношение на борбата с корупцията, докато ние не само че не сме постигнали нищо, но и с право сме станали най-корумпираната страна в Европа - ако не броим Русия и някои други евро-азиатски тирании!)
4.) Не допускате ли, че Вашата субективна представа за разумност е подозрителна откъм истинност - с оглед на току-що приведения по-горе аргумент?
5.) Не смятате ли, че не е разумно една идея да бъде обявена за неразумна въз основа единствено на Вашата субективна представа за разумност, не е ли правилно тази идея все пак да бъде представена за по-широко обществено и демократично обсъждане, включително и с участието на тъй многочислената кметска администрация, която копнее за някаква умствена активност предвид непоносимата лятна скука, която цари в прохладните кабинети на неизчислимите по брой кметски чиновници?
6.) Защо не опитате да генерирате в съзнанието си една разумна идея за насърчаване на четенето на книги в европейската столица на културата и защо не я предложите на г-н Кмета, с оглед да запълните вакуума, образувал се в това отношение след като благодарение на Вашите усилия бъде, така да се каже, "заклана" (пре)предложената от мен румънска идея?
Благодяря Ви за приноса в нашата дискусия! Ще се радвам да я продължим - защото аз лично не смятам, че е толкова зле четящите книга в автобуса граждани да пътуват безплатно: щото това ще създаде един достоен за следване пример, който положително ще насърчи четенето в нашия тъй културен иначе град.
3 юли 2019 г., Пловдив
С УВАЖЕНИЕ: (подпис)
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
9 коментара:
www.theguardian.com%2Fcities%2F2016%2Foct%2F11%2Ftallinn-experiment-estonia-public-transport-free-cities&psig=AOvVaw06H7ZET9aOHPHLbPo_DCVS&ust=1562245487285679
Абсолютно аргументиран отговор. А ако четат ваша книга трябва ли от превозвача да им плащат?
Имам по-добро предложение: Във всеки автобус да се поставят по 100 книги на Грънчаров и всеки пътник, който си закупи поне една книга, да пътува една седмица гратис. А ако докаже, че я е прочел, да пътува 1 месец гратис. Ако никой не си купи книга или пътува без билет, да се арестува и за наказание да прочете всичките му книги. Ако издържи, да му се даде пожизнен сертификат за безплатно пътуване.
Предполагам, че всеки ще предпочете да си купи билетче, пред заплахата да чете такива безмислици.
Другарко, злобната и завистливата Ви параноя по повод на моите книги така е обзела душата Ви, че ето, почнахте и лирични предложения да пишете, в които влагате вече цялата си мизерна душица на първокачествена мерзавка! Мама му стара, като Ви е толкова мъчно, че не сте написала нито една книга, вземете изфалшифицирайте (изплагиатствайте) поне една и си я издайте, та да си я гледате вечер и да плачете горчиво, че немате талантец. Така лека-полега отровната збола и завист може някога да изтече от душицата Ви... може, ама надали ще стане...
Напълно аргументиран отговор са ви изпратили. Няма какво да хленчите.
Другарко, хептен сте неадекватна. На Луната ли живеете? Аз изследвам, другарко. Вас също между другото. Акълеца Ви е в незавидно състояние, за морала да не говорим...
Жалко, че омбудсманът не е подкрепил идеята! Много жалко.
Ако я възприемат, представям си цяло Столипиново в градския транспорт в ръце с Киркегор, Бердяев, Стайнбек и Манделщам.
Красота!
Колю, не виждам нищо лошо в това жител на Столипиново да чете Киркегор, Бердяев, Стайнбек или Манделщам. Всички няма да четат никога, но някои да четат изобщо не е лошо. Възприемам иронията ти за напълно неуместна.
Дано се намери някой да преведе на английски уникалните философско-психологическо-социологически експерименти и изследвания на г-н Грънчаров. Така ще са достъпни за световната демократична гражданска и научна общност и ще получат своята заслужена и справедлива оценка, която тук поради липсата на компетентни и авторитетни изследователи явно не ще получи в обозримо бъдеще. Така е, когато такъв ярък талант надрастне морално и интелектуално хоризонта на общността, в която се изявява.
доц. Здр. Динев
Публикуване на коментар