Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 24 август 2019 г.

Защо при социалистическата ни по естеството си система на "образование" всичко неизбежно загнива и пропада?



... Е, така е при социалистическите системи, които работят в пазарни условия – пропадат по всички показатели за качество. Да, кадровите проблеми в Българското образование са много тежки, но те не са свързани с общия брой учители, а са свързани с качеството им и с несправедливото разпределение на парите, в което пазарни принципи напълно липсват! Синдикатите, политиците и журналистите, които ги подкрепят, не правят абсолютно нищо за справянето с истинските проблеми. Предпочита се да се усвояват пари за поддържане на електората с вдигане на заплати „на калпак“ и намиране на работа за „наши хора“ по региони, а не да се разрешат истинските проблеми на образователната система. Проблемите ни са свързани с качеството, а не с количеството на учителите. И просто вдигане на заплатите „на калпак“ ще оправя само количествения проблем, но не и качествения. А синдикатите просто търсят откъде да им паднат още повече пари, за да се имитират „обучения“ и „квалификации“. СИНДИКАТИТЕ НЕ РЕШАВАТ ПРОБЛЕМИТЕ – ТЕ ГИ СЪЗДАВАТ! (Прочети ЦЯЛАТА СТАТИЯ)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

18 коментара:

Bacho Кольо каза...

". Да, кадровите проблеми в Българското образование са много тежки, но те не са свързани с общия брой учители, а са свързани с качеството им и с несправедливото разпределение на парите, в което пазарни принципи напълно липсват!"

Дааа, ще трябва да припомним думите на Митеран "Ние строим общество с пазарна икономика, а не пазарно общество!"
Да на пазарната икономика!
Не на пазарното общество!
За какви "пазарни принципи в образованието " става въпрос? Има ли по-идиотска мисъл от това , да правиш пазар с образованието и възпитанието на бъдещите поколния?!? Кой и кога се реши от наше име да прави пазар със здравеопазване, образование, обществен ред? Кой го упълномощи? Ние такъв обществен договор не сме подписвали.

Ангел Грънчаров каза...

Кольо, коментара ти е много интересен и ми се ще и аз нещичко да кажа. Аз също съм съгласен, че знанието (качествата на личността, духовните сили на човека) не са и не могат да бъдат стока - и да станат предмет на покупко-продажба, на пазарни отношения. Но това съвсем не значи, че те следва да са предмет на чисто държавното регулиране, на изключителния монопол на държавата. Защото добре знаем, че държавата (държавната бюрокрация) успява да доведе образованието до тотална криза и до катастрофа (нашият пример е точно такъв). Какъв е изходът ли? Според мен, както е известно, верният изход е демократизирането (декомунизирането), сиреч освобождаването на образованието от тиранията на държавата, на държавната бюрокрация и на партиите! Друг варинат за решаване на олозначеното противоречие аз не виждам. Интересна ми е твоята реакция на казаното. Защото въпреки че си леви разбирания, чини ми се, си демократ по убеждения.

Анонимен каза...

Учебната година ще започне скоро, наред ли е всичко с назначението на г-н Грънчаров за Главен консултант? Ако се проточи много процедурата, ще се пропусне безценно време!




Ангел Грънчаров каза...

Господин Грънчаров "главен консултант" на РУО-Пловдив, разбира се, няма да стане. Небезразличните граждани предложиха тази екстравагантна идея не защото са очаквали нещо такова да стане или да се случи, а със съвсем друга цел, а именно да проверят реакцията на институциите. Реакцията на институциите, разбира се, ние знаем предварително каква ще е: тя ще е като реакцията на човек, който е сдъвкал парче лимон. Нас също така по-скоро не ни вълнува реакцията на институциите, която ни е априори известна, а ни е интересна реакцията на гражданите. Донякъде и тя ни е известна: гражданите ще си замълчат щото не им пука за качеството на образованието ня техните деца и внуци. За жалост, така е. Но ние сме идеалисти и се надяваме с нещичко да повлияем за промяната към добро, залагайки понякога и на съвсем безнадеждни инициативи...

Анонимен каза...

Наеха ли ви вече на работа в 5-6 училища? Нали кандидатстувавхте?

Ангел Грънчаров каза...

В нито едно училище не сам ме наели и няма да ме наемат. Аз съм остракиран от системата. Исках просто да имам нови доказателства за това обстоятелство, които ще изпратя като доказателства на Европейския съд по правата на човека...

Анонимен каза...

Това, че са наели друг, а не вас, не преставлява никакво доказателство.

Ангел Грънчаров каза...

А това, че мен системно ме отхвърлят с оглед да ме държат извън системата доказателство ли е или не е доказателство? Гледам, че Вие разбирате от всичко, та рекох да поизползвам тъй високата Ви консултантска компетентност...

Анонимен каза...

Може да има различни причини един човек да бъде държан "извън системата". Някои от тези причи може да се основателни. Например: ако един безрък човек непрекъснато кандидатства за работа като пианист и никога не го наемат, има ли право да се оплаква, че го държат "извън системата"?

Ангел Грънчаров каза...

Вероятно намеквате, че аз лично съм без... уста? Или съм без... мозък? За това ли намеквате?

Толкова сте мила и човечна, че думи немам даже да Ви похваля както подобава...

Анонимен каза...

Имате си уста, имате си и мозък. Но наличието на тези два органа не правят чове автоматично подходящ за една и ли друга професия.

Ангел Грънчаров каза...

Искате да кажете, че дори и да нямах уста, нито пък мозък, но да бях верен на статуквото, щях да си векувам като учител, тъй ли? Под "подходящ" разбирате верен на управляващите, тъй ли? :-) Другарко, що сте толкова невинно тъпа?

Анонимен каза...

Просто за учителството се изискват и други качества - не просто наличие на упоменатите телесни органи. Чудно как това не ви е хрумнало...

Ангел Грънчаров каза...

Да, вярно ма, мила другарко, чудна работа е това: как е станало така, че съм работил цели 34 години като учител, пък изобщо не съм знаел през цялото време какви качества се иска за това?! :-) Вие бихте ли могла да ме просветите малко, щото иначе има риск да си умра без да съм разбрал толкова простичко нещо? Ще Ви бъда много благодарен да благоволите да ни осените всинца нас с мадростта си...

Анонимен каза...

А вие смятате ли, че всички, които са работили като учители по 35 години, имат необходимите качества за това?

Ангел Грънчаров каза...

Опитвате се с въпрос да избегнете капенчето, в което сама се натикахте поради крещящо отсъствие на способност за разсъждение. Ще постъпя като Ви задам още по-прост въпрос: а Вие смятате ли, че един учител може да работи 34 години като такъв и същевременно да не притежава съответните качества? Как тогава ще обясните факта, че никой не е успял да забележи това отсъствие?

(Предишният ми въпрос си стои. Опитайте да отговорите, в противен случай ще докажете, че не знаете...)

Анонимен каза...

Не знам какво са забелязали и какво не са забелязали. Фактът обаче е, че ви изволниха.

Ангел Грънчаров каза...

Не знаете, пък дърдорите. Поне не Ви ли е малко срам да се излагате? Нима смятате, че не знаем коя сте? (Тия дни ще Ви публикувам личните данни, които успях да получа благодарение на айпито Ви: нека да видят хората коя сте!)