... Образователната система кипеше от трескава подготовка за следващата учебна година. С размах се обработваше документацията, за да може при евентуална проверка от инспектората в началото на учебната година всичко да е наред. Когато инспекторите дойдоха пак, те целенасочено търсеха добри резултати и ги намериха. За пореден път дори не посетиха нито една класна стая. Защото документацията беше наред.
Защото документацията е важна. Тя е всичко. В докладите на инспекторатите много често ще срещнете коментари от сорта, че ниските резултати са причинени от социалната среда извън училище или пък от проблемни деца. Но не и от образователната система. Защото системата работи, та чак пушек се вдига. Документация, документация, документация… Изрядна, изрядна, та чак толкова е изпъната, че даже не се и запитваш дали има някаква връзка с реалността. ...
... Но да се върна на предложението си за собственото ми уволнение. Искам добре да го обоснова, защо е нужно. Но не само моето, а и на всички учители.
Защото българският учител вече е ненужен. Той товари системата с присъствието си. Защото е поставен в ситуация „цуг-цванг“. Или казано на разговорен език – каквото и да направи, все е грешно. Ако учителят си върши съвестно работата – пише нужните оценки, води коректно дневника с присъствия и отсъствия, ще се получи ситуация, в която огромен брой ученици ще отпадат от училище. А това е вредно за делегирания бюджет. И съответно за финансовото състояние на българското училище.
Българският учител е принуден да търпи подигравките и униженията от учениците си. Много родители са обяснили на децата си ролята на българския ученик в българското училище. Резултатът е хиперарогантно поведение в училище. Ако не дай си боже някой учител дръзне да се опълчи на такъв ученик, следва тормоз от директора, родители, медии и колеги. Защото пиленцата са важни.
Българският учител е принуден да търпи унижение и от директора си. Без значение какво и как работи, когато директорът (МОЛ) каже – нещата трябва да се случат. .... (Прочети ЦЯЛОТО ПИСМО)
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
6 коментара:
Подписвам се под всичко, казано от Вас. Само една е разликата между нас-доста преди да се пенсионирам напуснах и сега работя в Гърция като камериерка. За чисти 1 000 евро. Отгорарям за една метла и един парцал и те за нищо не ми противоречат, не ме унижават и не викат родителите си да ме водят при директора. Точка. Без коментар. Истинският учител сам ще се уволни. Ще останат само нищожествата, които за нищо друго не стават освен да държат дневника под мишница и не могат да се адаптират към каквато и да е било промяна.
Мария Найденова
Жалко за днешния български учител, който е смазан от системата, родителите и липсата на възпитание у децата.
Личното ми мнение е, че някой има полза от съсипването на образованието в България. Жалко.....от там започва всичко.....
Людмила Сивак
Толкова е вярно всичко,че цялата настръхвам.Имам чувството,че аз съм го писала.
Pavlinka Sredkova
Сега съм пенсионер, но съм работила на много места. Картината е пълна и точна. Всичко е порочно. Учителите са подложени на системен тормоз от ученици и ръководство. Ако учителят си върши съвестно работата, е пречка за ръководството. Виновно е цялото общество, но най-вече делегирания бюджет. Няма нужда да учиш хора, които не желаят да се уча т. Имала съм ученик който две години не е идвал на училище ,но училището му подари. диплома. На държавата това и е изгодно.Бог високо,цар-далеко!
Стефка Бънова
Все едно съм го писала аз ! Точно,ясно и... тъжно !
Затова и дъщеря ми,която е учител всяка седмица казва : Не мога повече,напускам ! Но аз ,вярвайки,че всичко ще си дойде на мястото не я подкрепям ! А осъзнавам колко е права !!!
Elena Atanasova
Абсолютно вярно е ! Големите заплати на учителите не помагат за качеството на образованието . Е, поне един плюс ще има --по-малко ученици ще бягат на запад или само ще отидат и скоро ще се върнат в България .
Публикуване на коментар