Ако системата го демотивира, учениците натрупват дефицити, разочарования, трудности и системата ги изхвърля, допълни той
... "Това, което трябва да правим по-ефективно и бързо, е да въведем компетентностния подход. Той минава през учебните програми, изпитните формати, през методите на преподаване. Учителят трябва да има повече време да затвърждава знания, да кара учениците да дискутират, да проблематизират, да анализират. В по-голяма степен системата трябва да се префокусира върху мотивиране на интереса за учене на учениците, а не толкова върху наизустяване на енциклопедични знания", коментира той. ...
Нашите деца са най-функционално неграмотните в Европа!
Из интервюто: ... Сега се опитваме да префокусираме тази система (контролираща съответствията, т.е. доколко се спазва програмата и доколко учителят преподава по учебника!), сега РУО-тата трябва да налагат културата за налагане на креативния учител, който успява да провокира, да вдъхнови учениците, много повече трябва да има активни методи на учене, много повече иновации...
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Няма коментари:
Публикуване на коментар