Може ли неглупав човек да бъде лош и зъл? Или щом си лош и зъл, значи непременно си и тъп? Може ли злобата да се лекува с мислене?
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.
2 коментара:
Мислещият не е злобен...)))
Ivan Yotov
Ако гледаме на човека като душа, ние ще вярваме, че тази душа е дошла да се развива чрез опита си и няма да и поставим рамки, но можем да поставим рамки върху поведението.
Иначе на въпроса: Злобният не е способен да изпита съпричастност, защото неговата болка е по-важна от тази на другия човек. Той не може да си я представи, няма нужното въображение, следователно, може да се каже, че злобата е вид глупост. Тя не се лекува с мислене. С любов, с прошка най-важното.
Martin Demerdzhiev
Публикуване на коментар