Разбрах, че темата по ПОтв тази вечер е „Какво Ви вълнува днес?“. Във връзка с това, реших набързо да нахвърля няколко теми:
1. Боко Тиквата, който по някакво лошо стечение на обстоятелствата все още ни е „баш бакан“, е разследван от каталунска прокуратура, и въпреки това още не подава оставка. Самият той твърдеше, че всеки един дори само при съмнение за корупция, ще си ходи; а при него има съмнения за нещо много по-лошо от корупция: пране на пари с неясен, а навярно и престъпен произход. Защо не подава оставка веднага? Значи, ако е някой друг, ще го разпердушини, а ако се отнася за него самия, си мълчи виновно. Ама има и други „свещени крави“ като Горанов, например…
2. Днес пред смаяния ми поглед Людмил Попов наклевети доста зле проф. Бицин (друг Ваш водещ). Обвини го, че е обарвал студентки в Благоевград, като е бил гл. ас. Това е сериозно твърдение, което аз като човек от същия бранш, не мога просто така да подмина. Не може да се хвърля така кал по репутацията на човек и то на професор. Ако Попов има доказателства, да ги представи наживо в ефир или да се извини на човека, защото така страда не само той, ами и институцията, в която и Бицин, а и аз работя. Освен това, го нарече анархо-комунист. Аз самия се смятам за анархо-либерал или по-точно казано анархо-адаптивист на една теория, която е приложение на Адаптивни системи в държавността; за което тепърва ще пиша и научни статии и книги. Основата са анархистки принципи за Свобода, Равенство, Братство; доброволното встъпване и безкористно допринасяне към Общност (от латински Комуна), но тук номерът е, че намесвам и адаптивни системи, при които какво точно ще се получи като конкретно устройство и строеж на държава зависи от това какви адаптивни цели се опитваме да постигнем и дали те са постижими в контекста на текущите външни ограничения и налични ресурси. Този строеж на държавността е временен, само в тоя контекст и не е „свещена крава“. Това вече мога да го нарека „интелигентен анархизъм“, в който оставяме настрана идеологиите и догмите и почваме да ползваме математически, информатически, статистически, обучителни методи да ни кажат в конкретния момент как е най-добре да постъпим с оглед на строеж на държавата, разпределяне на парите и др. и др. Това, макар и да е стабилно подплатено логически и да предлага наистина подреденост и ред, реално си е чист анархизъм, защото само анархизма от наличните идеологии позволява всеки да живее по начини и методи както желае, без да му налага някакви догми. Аз тук въвеждам интелигентния анархизъм, в който чрез алгоритъм математически подплатено избираме как да живеем и избираме да променяме начина, по който живеем, динамично, с промяната на реалностите и актуализацията на целите. При това, за да е наистина анархизъм, всеки един член на тази Общност-Комуна може да избира дали доброволно да остане в нея или да я напусне и да не се съобразява с нея. Свободата на личността е важен елемент. Самата актуализация на целите при мен е също динамична и зависи от реалностите (външните ограничения) и достижимостта им чрез наличните ресурси, която подлежи на динамична оценка 😊 Затова, ако наистина Бицин е анархист: моите адмирации... Опитаха се да го обидят, ама вместо това му направиха комплимент. Така излиза. Освен това, само той и още едно изключение се опитват да ползват научен подход в предаванията си.
3. Във връзка с горното, искам да отпочнете дискусия как искаме да изглежда държавата и какви национални цели следва да имаме. По какви правила да актуализираме тия цели? Кой и как има право да ги актуализира? Смятате ли, че нашата държава в момента има национални цели и дали изобщо има кой да ги определи и дали някой изобщо се занимава с това или просто си съществуваме безцелно? Как си представяте вие Адаптивността как би изглеждала (аз мога да кажа за моята представа и тепърва ще го правя доста подробно).
4. За мен като анархо-либерал е много важно всички хора да бъдат равни и мнението им да бъде зачетено еднакво. Доколко смятате, че принципите Свобода, Равенство и Братство са залегнали в сегашната държава и няма ли да се окаже, че в някои отношения са били по-добре залегнали в болшевишката диктатура, отколкото в днешната квази-демократична капиталистическа и кликаджийска диктатура на откраднатия и несправедливо разпределения капитал? Мислите ли, че сегашната система наистина отговаря на принципите на Робеспиер Liberte, Egalite, Fraternite ou la Mort. Аз мисля, че по-скоро не отговаря на тези принципи. И ние, ако твърдим, че сме свободни личности, трябва така да изменим структурата на управлението, че да стане такава. Според философа Пол Тибо „Докато свободата и равенството могат да се приемат за основни права, братството е задължение към другия, призив за морал“. Как смятате, че принципът Братство е залегнал в настоящата ни имитация на демокрация? Какви задължения ние сме приели към другия осъзнато да спазваме и готови и възпитани ли сме по християнски наистина да правим на другия това, което искаме да получим от него в замяна? Мисля, че по-скоро не. Ето, че даже и във вашата телевизия, която уж се гледа от умни хора, си позволяват взаимни нападки, нямащи нищо общо с Братството. Така ли ни е учил Исус? Не.
5. Аз съм антикомунист, но аз съм и комунист. Комунист съм в общия и истинския смисъл на думата Комуна (Общност). Но съм против този режим, който се наричаше комунизъм и против този комунизъм, който болшевиките искаха да постигнат. Моят комунизъм е доброволен и базиран на християнските принципи и на Свободата на личността и в него няма нищо налагано насила. Той може да е недостижим и далечен идеал, но с възможностите на Адаптивните системи ние ще знаем съвсем точно и математически кое все пак е достижимо за момента и да се опитваме да го правим. Ще дойде време, когато и манталитета на хората ще се подобри и анархизма и изобщо комуната във вида, в който е Божие Царство на земята, ще става все по-възможна и по-възможна, но това ще стане след като хората се върнат в пистата на Духовно Себеразвитие. Ще дойде време, когато в училищата ще се учат предмети като Интуиция, а от смартфони няма да има нужда, защото хората ще са подобрили толкова много духовността и интуицията си, че ще ползват директно „Божия интернет“. Но дали това ще стане в близките 300-400 години, не знам. Това, което знам е, че ние трябва да имаме мащабен, умен, съзнателен подход към Мирна Революция, която многоаспектна и многомерна: от личната Р(Еволюция) на всеки един, до цялостна Р(Еволюция) на цялата Общност. И тогава след векове евентуално ще стане възможно да изчезне тотално капитала и благата да се създават и разпределят по реално християнски принципи.
ЗАБЕЛЕЖКА: Това, че публикувам текста в блога си не означава, че споделям написаното в него; публикувам го като основа за размисли и дебати.
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
6 коментара:
Дааааа, ето го къде се появи асистентът по Научен комунизъм, выпускник одоименной кафедры Московскоо государственного университета им М. Ломоносова!
Асистентът по научен комунизъм от ЮЗУ Янко, мой познат и съгражданин, когото не съм виждал повече от 30 години вече е виден политолог - проф. Бицин. Само не стана ясно къде професорства тоя бивш апологет на Комунизма в момента - май в Пловдив?!?
Даааааа, неведоми са пътищата по кито асистентите по Научен комунизъм се прераждат в професори по политология...
Впрочем, биографията му повтаря тази на другия кмунист-политолог - О. Минчев. Даже по корпулентност го следва (маже и да е поотслабнал, не съм го виждал мнооооого време)
Так держать, Янко!
Таваришч Колю, таваришч Бицин още си е комунист и си преподава макрсизъм-ленинизъм, тъй че упрекът ти, че се и сменил "философията", е напълно неоснователен. Той си е с все същата непроменена, пълна с петолъчки, сърпове и чукове (или на право железо-бетонна) глава. Пак се бъркаш, както обичайно. Таваришч Бицин е от твоята партия, ти го наруга неосноватено, хайде сейчас му се извини...
Никого не упреквам и никого не ругая.
Чудя се на две неща:
1. Откъде тая адаптивност у асистентите по Научен комунизъм, за да се преродят в професори по политология.
Това е някакъв феномен на нашето време - Евгени Дайнов, Огнян Минчев, оказа се , че и бай Янко Бицин от Долната махала.
Явно, тая специалност е била много ценна, щом като позволява такава успешна реализация.
2. Ние сме много интересна европейска, капиталистическа и демократична държава. Държава, в която индустриалните инженери работят като търговци, таксиджии, дребни държавни чиновници, а асистентите по Научен комунизъм - като професори по политология.
Таваришч Колю, а не ти прави впечатление това, че някакъв си доктор по темата за формата на фуражките в съветската армия (става дума за таваришч Дмитрич) беше премиер на България, също нима не ти прави впечатление това, че една мутра, бивш комунист и бивш пожарникар, бивш телохранител на таваришч Тодор Живков и на таваришч Симеон Сакскобурготский, вече 10 години е министър-предстедател на България, тия неща не те впечатяват, а си се зафанал даа гледаш в паницата на някакви си там академични дейци, които били станали политолози, как е възможно мъката ти да е толкова гояма по проклетия научен комунизъм?! Излагаш се, искаш всички и сега да сме поклонници научния комунизъм ли?!
Eееей, не се научи да пишеш истината и това си е.
Докторантурата на Статишев няма нищо общо с униформите в Съветската армия . Дисертацията му е за чинвете и ранговете на държавните чиновници в Руската империя.
Прочее, ти каква докторска дисертация ащити?
Цървен тролчо, погледни за какво е темата, виж за какво разговаряме, не е за моята дисертация, нали така?! Но ще ти отвърна, темата на моята дисертация е УЧЕНИЕТО ЗА ЧОВЕКА И ФОРМИТЕ НА ДУХА. Сега какво ще кажеш по темата на разговора ни - и по въпроса, съдържащ се в заглавието, драги угоднико и защитнико на руския имперски интерес?
Публикуване на коментар