Важен въпрос към гражданите, които не сте безразлични; става дума за това: да мрат ли в тежката ситуация безработните учители?!
Тия дни заради епидемията и извънредното положение чувам, че Министерството на културата се било загрижило за безработните артисти ("самоосигуряващите" се, т.е. работещите на хонорар), щели да ги подпомагат парично и с безлихвени заеми; та в тази връзка ми хрумна: а не е ли добре да запитаме МОН за това какво ще става в тази тежка ситуация с безработните учители - те да мрат ли?! Не трябва ли да бъдат подпомогнати и те някак за да оцелеят? (Или на нас вече учители не са ни нужни, занапред ще я караме вече без учители?!) Защо културните дейци да бъдат подпомагани, а образователните да бъдат оставяни на произвола - и да продължават да живеят едва-едва в безкрайно унизителното мизерно съществуване?
Това, че аз, примерно, за да не умра от глад, съм принуден да работя като нощен пазач, това едва ли е решение, което да може да ме спаси особено сега, в тия тежки условия; да, с нищожната минимална заплата трудно се оцелява, да не говорим за това как ме убиват преживяваните унижения! (Съпругата ми е също учителка, също е безработна, едва оцеляваме с моята минимална заплата на пазач!)
Та по този пункт си позволявам да ви запитам: как мислите, дали не е добре да подготвим едно запитване до МОН, пък и до Премиера в този дух?!
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
21 коментара:
Става дума за пострадалите от карантинните мерки. Вашата безработица, Грънчаров, никак не е свързана с тях. За нея сте виновен само, единствено и изключително вие.
Когато в Британия инсталират първите машини при индустриалната революция, бившите работници ги разбиват с чукове. Ти си както тези бивши работници, които не искат да приемат новата реалност и смятат, че живота приключва. При сегашните технологии броя на учителите е 3 пъти по голям от необходимостта. Време е за преклалификация.
Благодаря Ви и за двата коментара, другарко! Само Вашата изключително висока ентелегентност може да направи такива тънки и прекалено двусмислени асоциации, пред които цялото човечество онемява и в крайна сметка заспива от ентелектуален унес...
Все тая цялото човечество онемява или не. Вие питайте за себе си и отговорът е - технологичното развитие ви изхвърли от бившата ви професия завинаги и сега имате време в дългите нощни смени да го осмислите и да изберете как да се преклалифицирате.
Какво технологично развитие на човечеството ме изхвърли ма, другарко? Много е дълбоко-ентелегентна мисълта Ви че трудно може човечеството да я осмисли. Бихте ли дала някои разяснения? За Вас властващите бюрократи от "образованието", изживяващи се като цербери на системата, ли олицетворяват "технологичното развитие на човечеството"?
Ето напипахте проблема, поздравления. Цял живот бюрократи са ви назначавали на позиции където да получавате част от данъците на хората. Позиции които системата им гарантира, че без значение какъв дебил ги заема, банковата му сметка се запълва с обществени пари. Сегашното дистанционно обучение ще отнеме свободата на тези бюрократи да назначават всякакви дебили и потребителите на образованието постепенно ще започнат да избират при кого да отиват парите им и хора като теб които се нуждаят от директор, който да им доведе ученици за да има кой въобще да ги слуша, ще се наложи да се преклалифицират.
Другарко, проектирате, сиреч, своите недъзи приписвате на други. Това не може да Ви помогне изобщо обаче...
Вас дебили ли са Ви учили в училище? Защо сте натрупала толкова злоба срещу учителките си та ги наричате дебили? Учитестването, другарко, е много тежка и сложна работа, така че Вашата толкова примитивна представа е съвсем негодна. Аз Вас Ви обучавам дистанционно от толкова време, ала Вие сте доста некадърна ученичка. Потвърждавате тезата ми, че комунодите си оставате непоправими до смъртта си, сиреч, главите ви са бетонни...
ДА!!! И имат свободата да изберат начина по който да умрат!
Това което се опитват да ти кажат е, че можеш да изкарваш пари и от онлайн обучение. Но ти не можеш да накараш най-близките ти да гледат глупостите, които говориш, пък камо ли други хора.
Другарко, а те Ви ли е хрумвало, че това, което на Вас специално Ви изглежда, че е глупост, може да не е такова, а просто на Вас специално да не е по силите да сфанете смисъла му, просто умственият Ви капацитет не стига за да го постигнете, по причина на което то всъщност не е глупост, а само на Вас Ви изглежда такова? Другарко, на какво основание сама определяте себе си за нещо като критерий на истината? Апропо, невъзпитано е да ми говорите на "ти" след като сте анонимна, сиреч, сама сте отказала от личността си...
Как е възможно толкова интелигентен човек като вас да е без работа?! И при това свестен и борбен. Наистина е прав Ботев който е казал "Свестните у нас считат за луди"😢
Newin Thistle
Newin Thistle Властващите в образованието ме уволниха по причина на това, че започнах борба за осъвременяване и демократизиране (либерализиране) на мухлясалата система. След 32 години в образованието гербовашки калинки ме определиха като "лишен от качества да бъде учител" и ме уволниха (за да скрият политическия мотив) с мотива "пълна некадърност". Така ми отнеха преподавателските права. Водих години наред съдебни дела за да си върна правата, съдът отмени заповедта за уволнение, работих отново, но уязвените властващи пак ме уволниха, пак водих дела, пак ги печелих докато те не предприеха нужното да спечелят в крайна сметка - и сега вече трета година съм остракиран от образователната система. Това е. В приказната страна Мутроландия всичко е възможно...
Ангел Грънчаров чета и просто не мога да осмисля с разума си това което сте написал! Но как е възможно?! В страна, където лекарите убиват хора без всякакви последствия за тях?! В която някои политици са стигнали до дъното на хуманизма, да посегнат на свещените права на учител? А защо не посегнаха на своите си държавни служители а им обезпечиха архиерейски права и бонуси?!!! И на какво законово основание го направиха това точно на вас? Назначиха ли поне комисия от всички партии или само от калинките на ГЕРБ? Господи боже мой! Това е случай за който народа е казал "не знам с коя ръка да се прекръстя"! Такъв мотив и случай няма да се открие даже в световната практика на която и да е било страна. Та това е по-страшно от убийството на Кенеди, защото метода е същия, подъл и от засада докато той е поздравявал народа в открит автомобил! А тук не става дума за физическо убийство а за убийство на духа.
Newin Thistle
Newin Thistle Много необичайна е Вашата реакция, знаете ли защо? Аз от години описвам случилото се ден по ден в последните паметни 7-8 години, в които се развиваше тази абсурдистко-сюрреалистична история, народът от Пловдив и от страната наблюдаваше случващото се общо взето с потресаващо безразличие, представяте ли си?! По тази причина аз смятам, че главната причина властващите да си позволят такова едно отношение към български учител е именно това масово безразличие - с малки изключения народът възприе ставащото като съвсем "нормално", което именно и окуражи безчинствата на властващите. Те, прочее, се погавриха публично и уволниха не само мен, но и моята съпруга, също учителка, е ето, трета година и нея не допускат до упражняване на професията, а тя е магистър и по начална педагогика, и по английски език. Та по тази причина Вашата реакция толкова ме озадачи. Вие, простете, българка ли сте?!
В нашата родна Апталия никой за никого не му пука, всеки се бори за себе си и който е по-гръмогласен, той извоюва някаква придобивка, която реално пак е мизерия. Понятия като солидарност тотално липсват, а в католически страни като Полша е имало цели демократични партии и движения с това име (Солидарност). Вижда се огромната концептуална разлика в начина на мислене на хората там и хората тук.
Георги Пашевъ
Ангел Грънчаров разбира се че съм българка и патриотка. Дълги години живях в чужбина, различни европейски държави. Но това което казвате да ви поставят резолюция "пълна некадърност" е практика за която думите не стигат. И не мисля че в България са се свършили хората с ум и сърце които биха могли да разберат вашата ситуация която е абсолютно извън нормите на нормалното човешко мислене.
Newin Thistle
Newin Thistle Точният израз на параграфа от Кодекса на труда, по който ме по чисто мутренски начин ме опраскаха, пардон, уволниха, е "пълна липса на качества да бъде учител", иначе казано, пълна некадърност. Имаше неколцина пловдивчани `нарекохме се група на небезразличните граждани), които проявиха съпричастност към репресиите и гаврите, на които бях подложен, но понеже групата не беше голяма, властта изобщо не се уплаши. Сега нашата група отвреме-навреме посещава шефката на регионалното управление на образованието и се опитваме да предизвикаме демократичен дебат около случващото се в пловдивското образование, защото аз не съм единствен учител, с когото постъпиха по този грозен начин. Провеждаме и граждански протест за свобода в образованието, който сега беше спрян заради вируса, щом извънредното положение свърши, ще го продължим...
В Лондон преди години нашумя случай с учител в "Сън" ако не се лъжа, уволнили го за "неспособност да упражнява професията" като го набедиха в алкохолизъм Човекът доказваше с бележки че не е алкохолик, и не е бил приеман в никоя лондонска клиника за алкохолици, гледах го даже и по телевизията - съвсем нормален. А те изнамериха че бил постъпвал на младини в някаква клиника в Челси обаче за дрога, не за алкохолизъм. Но човекът беше упорит и успя да докаже несъстоятелност на мотива за уволнение и го възстановиха.
Newin Thistle
Newin Thistle Мен ме набедиха за "неправилно преподаване", щото се опитвах в часовете учениците ми да дискутират, да спорят, да мислят свободно и да си изразяват мислите, което било нарушило учебната програма и "единствено правилния начин на преподаване". Но ето че МОН сега осъзна, че това, което аз съм правил преди толкова много години, е правилно, а това, което моите гонители си представяха за "единствено правилно", сега е отречено от самото МОН. Въпреки това мен не ме възстановяват на работа просто защото като са на власт си мислят, че могат да си правят каквото си искат.
"Неправилно преподаване" е друго. Като напуснах България не бях успяла да получа диплом за средно образование (последния клас, макар и завършен но без диплома) и бях в много трудна ситуация за намиране на работа. Реших да запиша едни колежански онлайн курсове, които ми обещаваха че ще ми издадат едновременно и диплома за средно и диплома за завършен колеж, специалност " публична администрация". Обаче накрая се оказа че те издавали диплом само за специалност а не за кредитация. Свързах се с шефа на заведението и му обясних че в резюмето е задължителна графата "образование" а аз не знам какво да пиша. А вече бях получила диплом " Специалист по публична администрация", бях платила всичко до стотинка, а де факто нямах образование. На човека му беше трудно да вникне в ситуацията, но накрая решихме проблема, явих се допълнително за тест за средно и ми издадоха диплома. Платих си и за теста разбира се.
Newin Thistle
А безработните от други професии - какво? Квото за всички - това и за учителите!!!
Публикуване на коментар