МОН: "В образованието кипи усилен труд под формата на дистанционно обучение!" Скептици казват, че МОН лъже. Каква ли е истината?
Някой знае ли? Някой има ли представа? Някой вълнува ли се изобщо от истината по този въпрос? Някой срещал ли е реални примери за това как тече въпросното дистанционно обучение? Ами ако всичко е пунта мара? Ако всичко е менте? Ако всичко наистина е лъжа, фалшификат и имитация за хвърляне на прах в очите ни?
Някой срещал ли е, някой виждал ли е, да речем, видеозапис на учебно занятие между учител и ученици във виртуална класна стая? Аз помолих самите учители в една учителска фейсбук-група да ми кажат каква е истината, модераторите не допуснаха питането ми, изтриха го! Защо ли постъпиха така? Каква е тази тъй строга тайна и конспирация, която не допускат да се разкрие? Дали пък не крият съзнателно истината, която е тъй неудобна за някои?
Дали пък реално нищо особено не се прави, или ако се прави, то е само учителите да оправдаят поне малко заплатите си? Дали те не са фактически в безсрочен платен отпуск?
Виждате, въпроси много. Българският данъкоплатец е с широко скроена и благородна душа и няма да придиря за нахалост харчените милиони, но все пак има е такъв един момент.
Пък и пустият морал се обажда и пита: а дали няма да се намери поне един учител, който да каже публично: връщам заплатата си о нравствени причини, защото нищо реално не съм направил от месеци насам, т.е. защото не съм се трудил, а съм лентяйствал? Дали ще има подобен прецедент или няма опасност да се случи нещо такова?
Апропо, преди много години (когато правителството на Луканов даде 10 месечен платен отпуск - !!! - на преподавателите в катедрите по марксизъм-ленинизъм в университетите: за да се "преустройват"!) аз единствен тогава протестирах, не излязох в отпуск, заявих, че нямам нужда да се преустройствам (щото никога не съм бил лъжец, не съм се прехранвал като философ с лъжене!), не излязох в отпуск, продължих да работя, провеждах месеци наред свободни алтернативни курсове по философия (които студенти искаха ги посещаваха, напълно доброволно!); и за всичкото това срещу мен се надигна буря от възмущение, в резултат на което ректорът на ПУ тогава, другарят професор Никола Балабанов ме опраска (уволни) след като почти със смазващо мнозинство Факултетният съвет на Филологическия факултет на ПУ гласува за изритването на толкова вредния за "колектива" преподавател.
Казвам това за да подчертая, че винаги има алтернатива на безчестието. Да, така е, драги ми български учители! Да, така е, драги ми български министерски чиновници от образователното ведомство. А вие последните, прочее, какво работите в тези тъй страшни времена? Нищо не работите, тъй ли? Блаженствате си, така ли? Излежавате ли се, миличките? Срам немаме, нали така? Таз емоция ни е непозната изцяло, нали познах и по тази пункт?
Драги ми небезразлични граждани, дали не е нужно в този момент да се реагира някак, а? Или да не правим и ний нищичко? Голема работа, че вече немаме образование, ние пък кога ли сме имали такова? Мигар не знаем, че "образованието" у нас винаги и било пунта мара, винаги и било имитация? Айде де, ще ми се правиш ти, Грънчаров, на много честен, вижте го ти, нахалникът му с нахалник?! Айсиктир, аман от "добродетелни" завистливци като теб! Умираш от мъка, щот ний не работим като теб, дето те изритахме, ама за разлика от теб си получаваме пълните заплати?! Мри от мъка тогава де! Ние се уреждаме и сега, както винаги сме се уреждали! Щот който слушка, папка, разбра ли това, тъпа главо?!
Спирам дотук. Пиша това за да провокирам известен размисъл по този проблем. Дискусия не чакам, щот, както е известно, у Нашенско мълчанието е злато. А дали мълчанието не е злото, а?
Хубав ден! Бъдете здрави! Ний пък работим без пари, ей-така, съвсем даром работим всеки ден! Щот смятаме, че парите са вредни за моралната чистота, ще кажа и това, за да ви ядосам съвсем! Чао и до скоро! Няма да млъкна докато мърдам, в това бъдете сигурни!
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
45 коментара:
Имам две деца, които учат дистанционно. При нас се постига максимумът. Но ние сме в областен град, имам оптичен интернет, децата разполагат със собствени устройства, а аз работя вкъщи и мога да контролирам процеса.
Jenia Petkova
Тъй ли? Това е прекрасно! И как по-точно учат децата Ви? Бихте ли разказала малко по-подробно? В какво се изразява "учебният процес" и как той се осъществява? Щот, простете, така казано, съвсем общо, имаме чувството, че казвате нещо голословно. Простете, но така ми прозвуча, затова Ви давам възможност да ме опровергаете!
Ангел Грънчаров не искам да опровергавам когото и да е било. Уроците текат почти както в клас. Учителят преподава материал, задава въпроси, поставя задачи и домашни. Платформите позволяват да се види кой е в час, така че отсъствията се забелязват. Домашните се качват в приложения, така че веднага се отчита и ако някой не е написал.
Jenia Petkova
Jenia Petkova Чудесно! А има ли възможност, простете, да ни докажете с пример, че това, което казвате, е точно така? Простете за недоверието, но на нас ни се иска да се убедим с очите си, че казвате самата истина. Какво пречи едно видеозаписче на такъв един час да бъде публикувано, та всички да можем да го видим? Понеже сме в страната на ментетата и на лъжците, та затова ми се налага да реагирам така...
Ангел Грънчаров Нямам намерение да снимам децата си и техните съученици и да ги публикувам по чужди профили. Съжалявам. Не сте длъжни да ми вярвате. Това е ваше право. Аз казвам какво се случва с обучението на моите деца и го казвам от първо лице. Честно да си призная дори не ме интересува дали някой ми вярва. Тъй като съм амбицозен родител, за мен е важно да виждам реалните резултати зна децата си. Щом аз съм доволна, за мен всичко е наред.
Jenia Petkova
Jenia Petkova Перфектен отговор ми дадохте! Напълно убедително звучи! Само има малък недостатък: дадохте ми очаквания отговор! :-( Което е крайно разочароващо. Аргументите Ви, дето се казва, са бетонни, но понеже съм лош човек, скептик и прочие, бих си позволил да подхвърля: защо не кажете (чрез детето си) на класа на Вашето дете, че има хора като мен, които се съмняват, че обучението им върви така успешно, и по тази причина искат като доказателство видеозапис на едно поне занятие; децата са умни и ще измислят как да го направят записа, а пък ако искат, могат и да се закачулят с маски и хоп, проблемът се решава, нали така?
Подхвърлете им го, убеден съм, че те ще приемат предложението ми. Аз съм опитен учител и прекрасно знам това, че за разлика от нас децата не са страхливи и изпитват природен пиетет към истината, затова ще откликнат положително...
При нас обучението е пожелателно два или три пъти седмично. Желанието за обучение е само с изключителното желание на родителите. Учител съм в подготвителна група. Нямаме възможност за виртуална класна стая. Направих тук група. Затворена е. Ако желаете, станете наш член и вижте как го измислих. Поддържам връзка с родителите извън групата, за да имам ясна представа за това,как реагират децата, проявяват ли интерес и справят ли се самостоятелно с видеоуроците , които им предоставям. Ще се радвам да чуя и странично мнение, защото това е нещо, което правя за първи път. Групата е Играем и учим с Чумпова и Кунчева .Желая Ви чуден и изпълнен с хубавини ден!
Чумпова Елена
Благодаря! Непременно ще се възползвам и ще поискам влизане в групата. С удоволствие ще си кажа мнението за видяното и наученото там.
Няма значение какво казва МОН. Учениците знаят най-добре какво се случва и го споделят. МОН са лицемерни бюрократи, карат го само на пиар като цялото управление на държавата. Сега ще направят задачките на матурите и НВО като за деца-идиотчета и ще отчетат огромен успех.
Тодор Пеев
Къде по-точно учениците споделят как върви ученето дистанционно? Съгласен съм, че учениците не лъжат - за разлика от чиновниците от МОН, от директорите и дори, за жалост, от някои от учителите...
Редактиране или изтриване на това
Ангел Грънчаров ама защо си мислите, че на децата им пука за чуждото мнение в момента? Вие сте решил да обезцените усилията, които хиляди ваши колеги положиха, за да се справят в една нетипична ситуация. Ако не ви е проблем да обиждате професионализма им - моля. Това е ваше право. Аз също нямам намерение да ви доказвам каквото и да е. Вие попитахте, аз отговорих за това, което виждам в дома си. Ясно си давам сметка, че не всички учители са съвестни, не всички деца имат достъп до интернет или пък имат желание да учат. Това обаче се случва и при реалното обучение, не само при дистанционното.
Jenia Petkova
Jenia Petkova Не мога да разбера реакцията Ви. Изненадвате ме. Звучите вече, простете, като адвокат на МОН. Мен ме вълнува само истината, а не пропагандирането на успехите, разбирате ли? Какво лошо има ний, гражданите, ний, данъкоплатците, да разберем истината за дистанционното обучение в момента? За нас това е важно, Вие ми се ядосвате, че питам и поставям неприятни въпроси. Защо все пак не предложите на децата и на учителката им да ме опровергаят като направят един видеозапис? Нали от истината и Вие не се страхувате?
Помежду си, с приятели и дори с учители. Някои дори с родителите.
Тодор Пеев
Тодор Пеев И какво споделят, кажете де като знаете. Защо така уклончиво говорите, защо се изразявате така предпазливо? Толкова ли е лошо положението?
Ангел Грънчаров чета, слушам, общувам. Споделям какво е като цяло.
Тодор Пеев
Тодор Пеев Кажете де, какви Ви казват учениците?! Що мълчите?! Трагично е положението, така ли? От какво Ви е толкова страх?
Имам наблюдение от 3 деца учещи в 3 различни училища. Децата са съответно 6-ти, 8-ми и 9-ти клас. Детето 6-ти клас редовно си кара часовете онлайн, но често е безсмислено. За часовете по физическо изпращат снимки как правят нещо вкъщи децата. За друг час ги карат да направят корабийки вкъщи и да изпратят снимка. Майката изтегля снимка от интернет и изпращат нея. Главно родителите пишат домашните на детето, понякога някои от учителите липсват. За 8-ми и 9-ти клас. Много деца лягат късно в момента дори 5 или 6 сутринта и спят до късно след обяд. Пишат и говорят през фейсбук и други приложения или гледат клипове по цяла нощ. 8-ми клас детето, казва че онлайн ако имат часове дават mute на микрофона и си спят или не слушат урока. Родителите им поне на тези две деца са крайно небрежни познавам ги добре от много години. Нормално едното дете е втора смяна на училище и пак до късно не спи. Другото и при нормани заниятия ляга късно след 12 часа пак се занимават със същото. Това ми казват, че правят те и те ми казват че е много разпространено масово според тях дори. Детето 9-ти клас дори не кара онлай часове, казва че изпращали учителите материали и рядко има час или ме лъже и не присъства в него. Дават домашни, които децата копират от интернет без да мислият и това е. Но като се замисля, всъщност и преди реално в училищата, често нищо не се научават децата. Просто ходят там в часовете им диктуват неща копирани от интеренет да имитират дейност учителите, а на матурите масовао се преписва и това се толерира от учители и директори.Някои завършват 12 клас без да имат знания и за 7-ми. Последите 2 деца в разговорите си темите им са за някакви марки дрехи и обувки. Питам от къде знаете коя марка е хубава. От влогъри, инфлуенсъри, неща за които много се говорели. Марките дрехи им създават усещане за смисъл. Марката е важна за консуматора. Тези деца нямат критична мисъл не могат да преценят, кое е истина, кое е смислено. Не могат да се съпротивляват на внушенията на влогърите. А мошениците в интернет са майстори в генерирането на съдържание за тях. Трудно се концентрират върху нещо. Например впечатление ми направи, че една по-дълга публикация във фейсбук го плаши. Книга да не говорим и родителите му дали са прочели една или две книги в живота си, ако са ще да е само от училищните, след това е абсурд, но и за тях се съмнявам. Много от времето на децата се поглъща от социалните мрежи и най-различни приложения. Родителите правят фейсбук на децата от малки, доста под 13 години, което е ограничението на фейсбук например.От там биват изложени на влиянието на влогъри, инфлуенсъри, фалшиви новини, простотии публикувани от други и понеже нямат изградено критично мислене или някакъва способност за самозащита и поради възраста си освен всичко друго. Нивото запада още повече не малко и заради това.
Vasil Teoharov
Благодаря много за толкова правдивото описание на реалната картина! Ако не възразявате, ще публикувам разказа Ви в блога си, а може да го използваме и от групата на небезразличните граждани като пишем своето изложение на проблема до институциите, щото плачевното състояние в "образованието" не е за подценяване, трябва да се реагира някак за да излизаме от него. Ще се радвам ако не се страхувате от отмъщение от страна на властта ако дадем публичност на коментара Ви.
Дистанционното обучение е като виртуалния секс. Всичко е много хубаво, ама няма резултат! (само на шега) Иначе, в тази ситуация родителите са тези, които трябва да се погрижат за децата си. Ако те самите не го могат или не го правят, и децата им ще станат като тях.Ползите от образованието са различни, но най-голямата според мен е, че то допринася човек да се научи сам да си изкарва хляба. За съжаление в бегето има много безмислени специалности и затова броят на т.н. безработни вишисти или такива работещи не това за което са учили, е много голям. Дистанционно обучение може да бъде от полза за търсещите и талантливите деца. В youtube.com можете да намерите хиляди часове уроци по чужди езици. И областа на компютърните технологии и техника има хиляди самоуки таланти.
Огнян Костадинов
Съгласен съм. Моята надежда за младите е само в тази посока: самообучението, щото когато им е интересно нещо, те сами успяват да се ориентират и да научат най-важното. И да придобият съответните умения, необходими им за живота. Животът всъщност е най-добрият учител.
Жалко е, че училището у нас е станало пунта мара и само отвращава младите от познанието, мисленето и ученето. Това е същинска трагедия!
Нищо няма да доказвам!! Ще споделя: Имам жена вкъщи, която преподава дистанционно български език и две деца втори клас. Близо два месеца не ми е правила салата, да не говорим за готвене. Темата вкъщи е свързана с училище, доклади,оперативки и т.н. Децата според мен са облъчени тотално от мониторите. Дано по-скоро свърши всичко това!!
Tihomir Yurukov
Добре де, като толкова много учат, рато развиват такава трескава неуморна дейност, дали нещо реално са научили, има ли ефективност тази дейност по Ваша преценка, или всичко е само и само за да заблудим висшустоящите? Вашата преценка е важна за мен, ще съм Ви благодарен ако се опитате да кажете мнението си по поставения въпрос.
Ангел Грънчаров аз не се ядосвам. Честно казано вашата реакция ме учудва. Аз ви казвам, че от моя гледна точка нещата се получават. Със сигурност ще има хора, които не са доволни, нека те да си кажат мнението. Но аз не съм длъжна да доказвам нищо на никого. И не, няма да предложа на децата си да публикувам техния живот в интернет. Съжалавям, но има неща, за които съм непреклонна и личната неприкосновеност на малолетното и непълнолетното ми дете са едно от тези неща.
Jenia Petkova
Jenia Petkova Разбирам Ви, но реакцията Ви е стереотипна, издава един добре познат стереотип. А да умеем да си доказваме възгледите с пример, взет от живота или реалността, е нещо най-нормално и естествено. Дадете ли положителен достоверен пример, ще затворите устата завинаги на скептиците като мен, а сега засилвате подозренията ни, че дистанционното обучение, както се прави, е шменти капели и само за хвърляне на прах в очите от страна на МОН, което се чуди как да замаже нещата около провала в образованието.
Синът ни е учител, преподава на 9 паралелки, това са над 250 ученика. На едните е и класен. Млад и харесван учител, децата споделят с него. Знае как стоят нещата и защо всички изведнъж започват да получават само шестици на контролните. Няма как да го напиша публично, не съм искал съгласието му.
Бъдете спокоен, няма да злоупотребя! Но все пак участват ли във виртуални уроци децата, как мислите?
Тайната е, че г-н Грънчаров е първият засегнал и реализирал тази тема!
Е, и от тяхвната гимназия има учители, които не водят часове, водят неппълноценно, отбиват номера. НЯкои едва се оправят с компютрите и платформите, на много ниско ниво са технически. Картината е шарена, не е както го представят чиновниците. А файдата от много от уроците е почти никаква. Съвестните са претоварени, калпазаните си я карат пак отгоре-отгоре и имитират дейност.
Възможно е да се разпознаят тези, за които пиша, а са ми роднини. Именно защото са ми роднини съм говорил на тези деца. Думите ми им се виждат досадни и глупост. Децата наблягат на забавляващо съдържание. А производителите на такова съдържание сред популярните влогъри имат много последователи сред тях, те са най-безкритичната им публика, най-лесно манипулируемата. Някои деца имат фейсбук преди още да могат да четат и пишат гледат снимки и видеа там. Пишат и отговарят с емотикони. Не бих искал да се свързва с мен, но ако смятате за подходящо може да го публикувате без да посочвате моето име. За ефекта на новите технологии "защото, който има, нему ще се даде и ще му се преумножи; а който няма, и това, що има, ще му се отнеме;" Матей 13:12 Тези, които имат изградено критично мислене и знаят, кое е смислено и кое безсмислено се развиват още повече. Тези който не могат да отличат истината от заблудата те губят. „Защо тая хубава човешка глина е похабена?“ Земя на хората Екзюпери
Vasil Teoharov
Четох една интересна и доста информативна макар и кратка книга. Консумистически манифест на Норберт Болц приликата с Комунистически манифест е нарочна: https://drive.google.com/file/d/1AvKKu_yMVKeoguADbwgdkY7B5XrG4LY1/view?fbclid=IwAR1SXPc0Hi4Exr6g1fTQ6fvwiyMlM-vwd-cDL9Eb_6m1xrIetGlRGfDYuIs
Vasil Teoharov
Това което ми изглежда, че може би би помогнало е да осъзнаят истината, за някои неща е този кратък документален филм. "Деца консуматори: Комерсиализацията на детството" Предлагал съм го на много хора да го гледат. Тези които успях да убедя да го гледат бяха впечатлени от него и се замислиха. Наистина има смисъл ако го изгледат, а е по-лесно за масовата аудитория да гледа филм отколкото да прочете книга. Децата са изложени на голямо количество реклами и от тях се иска от малки да станат лоялни към марката за цял живот. От филма "Ако ме попитат: "Това етично ли е? Все пак Вие манипулирате тези деца. Дали е етично? Не знам. Но в нашата компания ние трябва да пласираме изделия. И ако знаем, че вие пласирате изделия с дадено рекламно изпълнение представено в дадена медия, значи сме си свършили работата." 30мин 20 сек "децата обичат рекламирането. Това е подарък: нещо, което искат. Изключително важно е да ги хванем първи да ги впрегнем в марките и така да ги притежаваме. Антисоциално поведение в името на продукта е нещо добро" 31 мин 9 сек от видеото. Деца-консуматори“ критикува комерсиализацията на детството, повдигайки сериозни въпроси върху етиката на детския маркетинг и неговото въздействие върху здравето и щастието на децата. https://www.youtube.com/watch?v=kqmn_kLm_bw
Изтриване или скриване на това
Деца консуматори: Комерсиализацията на детството / Consuming Kids (2008)
YOUTUBE.COM
Деца консуматори: Комерсиализацията на…
Деца консуматори: Комерсиализацията на детството / Consuming Kids (2008)
Vasil Teoharov
Винаги има добри ученици и учители, които и сега правят на максимум това което могат, но за съжаление масовото не е така. Масовото е мултиплициране на проблемите. Учители, които преди не са си мърдали пръста сега още повече, при учениците също.
Vasil Teoharov
Vasil Teoharov Напълно вярно, съгласен съм! Бъди спокоен, ще махнем имената, щото не е важно кой го е казал, а какво е казал с оглед постигане на истината.
И моето дете се учи електронно - занятията протичат добре, следи се за отсъствие и за домашните. Доволна съм и знам, че учителите полагат големи усилия нещата да вървят както трябва.
Ангел Грънчаров В България има 3 големи Пунта Мари: образование, здравеопазване и правосъдие Затова сме така сега. Разбира се в основата на проблема е народопсихологията на българина. 200 години византийско и 500 години турско ни дойдоха повече от това което можем да понесем. Всъщност ние сме такива, защото по този начин сме успели да оцелеем през византийско и турско.
Огнян Костадинов
Ангел Грънчаров Това е дълга тема г-н Грънчаров. При създадената ситуация не виждам каква друга форма на обучение може да се измисли. Ефективността според мен е на 60-70%, защото липсва контакта обучаващ обучаем. Да не забравяме, че учител-преподавател не е само човек, който преподава и насочва за знания, но той и възпитава! Нещото, което мисля, че е положително за учениците от по долните класове, че се ангажираха техните родители с контрола и тяхното обучение!
Tihomir Yurukov
Имам приятелка, която преподава испански, и е заета от сутрин до вечер. Може би, някъде има симулиране, не знам. Родителите да се обадят.
Svetlomira Dimitrova
Прави впечатление, че коментарите на позитивните отговори за дистанционното обучение са доста саркастични, докато оплюването е "правдиво описание на реалната картина". Всичко е ясно, нали?
Maria Petrova
Ще ви напиша нещо, което не е точно по темата ви, но е свързано. От тази учебна година, мисля, че беше, МОН въведе системата Shkolo, първоначално тя беше само за родителите, сега вече и детето ми в 3-ти клас има профил, защото учат през нея. Когато детето ми влезе в тази система, сега ще ви покажа какво вижда...
А едно друго дете от класа вижда "27" от 27 деца. МОН редовно уж прави анкети за дистанционното обучение и аз редовно им пиша за този проблем, но няма никаква полза, защото "експертите" на МОН не виждат никакъв проблем, нито учителите, вероятно и тук малко хора ще го видят. Просто дистанционното им е като всичко останало.
Vera Boutchkova
https://scontent.fsof9-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/95291711_10215854483531741_3030861281511866368_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=iB57TcBhkF0AX8nzrbs&_nc_ht=scontent.fsof9-1.fna&_nc_tp=7&oh=3efadc5a52c3b7b837ae6800189c1aa1&oe=5ED0EC49
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10215854483451739&set=p.10215854483451739&type=3&theater
И моето дете се учи виртуално, доволни сме много. Но и през ум да не ви минава, че ще споделям видеозаписи с един бивш учител, дето е бесен на целия свят, че са му теглили шута от уютната службица и държавната хранилка. Ноу, сър!
Друарко, пак лъжете. Не сте майка, толкова злобна като Вас не може да бъде майка. Не е нижно да ни лъжете, че сте майка. Просто сте бясна поради посредствеността си учителка, която по тази причина мрази цялото човечество...
Хех :-)
ГРЪНЧО ПРЕПОДАВАМЕ СИ ДОБРЕ, УЧЕНИЦИТЕ СА ДОВОЛНИ, РОДИТЕЛИТЕ И НИЕ СЪЩО, А ТИ КАТО НЕ СИ УЧИТЕЛ НИКОИ НЕ ТИ ИСКА МНЕНИЕТО! ТИ СИ НИКОИ СТАНИ НЯКОИ ОБУЩАР ИЛИ ЖИВОТНОВЪД ПАСИ ОВЦЕ И СИ ТРАЙ ТАМ! ТИ СИ НИКОИ ГОСПОДИН НЕВЕЖЕСТВО!!!!
ЛЮБИМАТА НИ ДИРЕКТОРКА ТЕ МАХНА, ЗАЩОТО СИ МЕРЗАВЕЦ! НЕ МОЖЕШ УСТАТА ДА СИ ЗАТВАРЯШ МНОГО ЗНАЕЩ СИ, БРЪМЧИШ БЕЗ ДА ТИ Е ИСКАЛ НЯКОИ МНЕНИЕТО ЗАТОВА ТЕ ИЗПРАТИХМЕ У ВАС.ОТ СОФИЯ СЪЩО ТЕ ИЗГОНИХА, ЩОТО ВИДЯХА, ЧЕ СИ МАЛОУМНИК И ЗА НИЩО НЕ СТАВАШ, ОСВЕН ЗА ДА МИЕШ НУЖНИЦИТЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Публикуване на коментар