Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 27 юни 2020 г.

Бива ли заради спокойствието на общността да гледаме безстрастно убиването на индивидите, които ни дразнят?



Ангел Грънчаров: Сократ ми е учител. Опази Боже да стана най-мъдрият от всички българи: щото тогава непременно мигновено ще ме убият и разкъсат!

Казано по повод на това, че в разговор с един човек, за да му помогна да се позамисли, дръзнах да го провокирам като се сравних със Сократ...



Serbest Korkmaz: Такъв философ никога не е съществувал.

Ангел Грънчаров: Няма що, много "сериозно" е това доказване. И са съвсем "световни" т.н. "учени", които го твърдят! "Аргументите" им са от рода на, цитирам, ето това: "... Имам чувството, че така наречените дорийски гърци обаче са по-скоро араби. Не знам..." Голема "наука", нема що! :-)

Елена Игнатова: Кому е нужно да се сравняваш с някого?Ти имаш своя път и своята мисия. Всеки герой или месия си идва с времето и всеки човек черпи енергия от светлите личности, доколкото влиза в употреба за неговото израстване...

Ангел Грънчаров: Е, Сократ за нас, философите, е нещо като образец или еталон. Той наистина е най-мъдрият. И е живял така, че при него има пълно покритие между думи и дела. Тия неща са достойни за следване от ония, които искат да бъдат философи. Те просто са необходими моменти на философското живеене...

Георги Хаджийски: Към този момент, дори и да приемем, че сте истински носител на архетипа на философа, просто няма как да станете най-мъдрият от всички българи, защото кой е “най-“, е ясно. Следователно никой няма никакъв мотив да Ви убие и разкъса. А да бъдеш мъдър, поне според мен, означава не да споделяш страховете си пред всички непрекъснато, не дори и да хленчиш и да се оплакваш от лошата си орисия, а с думи и дела да указваш пътя към спасението и вечността. Не е мъдрост да се твърди “аз няма какво да ям, аз нямам работа, аз съм неудачник, но ме следвайте”, защото никой няма да го направи. Генетически заложено в човека е да следва онези, които предлагат път към живота, а не към гибелта.

Ангел Грънчаров: Благодаря за критиката и за това, че ми показвате кой е правилният път! Много съм Ви признателен. За мен е твърде ценно това, което казвате. Интересно ми е обаче, че по някакви причини не сте успял да се доберете до смисъла на моето поведение. Говорите за "хленчене", "плачене" и прочие, което говори, че доста съм Ви поздразнил. Сиреч, смисълът на поведението ми Ви е убягнал, Ще Ви помогна. Вземете предвид в каква ситуация живеем в свидното ни отечество.

Може би пък аз, без да сте го разбрал, въпреки всичко показвам някакъв път към спасението и дори към "вечността"? Давам някакъв пример с това, че избрах да не се държа като бездушна и примирена мижитурка, а да се боря за правата си, съвсем самотен, разбира се. Ето, и мастити интелектуалци като Вас от висотата на своето величие сметнаха на нужно да изразят публично отвращението си от моето поведение. Да се бори човек за правата си според Вас е "хленчене", а достойното поведение какво е? Да се примажеш към системата и да черпиш облагите й, имитирайки, че си "вътрешно несъгласен" с нея?!

Подемате хубав разговор, още веднъж Ви благодаря! Радвам се, че във Вашите очи случилото се с мен показва най-вече моето непристойно за философа поведение.

Реакцията Ви е многозначителна. Бог да пази България! Нямало кой да ме убие и разкъса - и казвате това при положение, че е цяло чудо, че все още оцелявам след преживените репресии, гаври и унижения?!

Георги Хаджийски: Ангел Грънчаров има борба за лично оцеляване и борба за общностна победа. Всички ние водим ежедневно своята борба за съществуване, но ако бихме искали нашите идеи, в които вярваме да възтържествуват и да бъдат превърнати в практика, трябва да изместим полесражението и цялостната стратегия. Иначе само ще си пишем. Бог да пази всички нас.

Ангел Грънчаров: Георги Хаджийски Искате да кажете, че продължавате да вярвате в марксистко-ленинско-комунистическата теза, че личността е нищо, а "общността" (комуната!) е всичко?! Нека такива като мен нещастници да мрат под безчувствения поглед на заетата със своята величава суетност общност, щото само тя има значение, само тя е важна!

Не зная дали си давате сметка какво всъщност дръзнахте да кажете, мислейки си, че защищавате "общочовешкото", презирайки обаче отделните човеци...

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

1 коментар:

Анонимен каза...

За всичко, което ви се случва, сте виновен само и единствено вие. Поемете ПЪЛНАТА, стопроцентовата отговорност!