
... България е първа по неграмотност в ЕС. Според ЕК 41% от българските ученици не са напълно грамотни.
За 2012 г. по грамотност сме на 53-то място в света, далеч пред нас по определени критерии за грамотност са Киргизстан, Тринидад и Тобаго, Туркменистан, Тонга и др. Според доклад на ЕК по Конвергентната програма за 2012-2015 г. процентът на хората със зътруднения при четене у нас е бил най-високият в ЕС.
По официални данни 41% от лицата до 16 години у нас са неграмотни (за сравнение – във Финландия този процент е 8,1%).
... Интелигентността на нацията (National IQ Scores) също намалява. Българите дълги години гордо заемаха челни места по този критерий, а сега в списъка от 113 страни по интелигентност ние сме едва на 47-мо място, далеч след Монголия, Молдова, Казахстан и др. Един от причините за този факт е състоянието на образователната ни система. У нас отличниците в училище са 2,8%, докато във Финландия са 14,5%, т.е. близо пет пъти повече. ...
МОЯТ КОМЕНТАР: В светлината на горното, излиза, моето опраскване-уволнение и изритването ми от "образованието", от ТАЗИ тотално банкрутирала "образователна" система (и остракирането ми от нея, независимо че през целия си живот бях учител по философия и гражданско образование, вярно, нетипов, вярно, по-различен от масовия случай!) за мен е голяма чест, е своеобразно признание, е голям комплимент: щото такива като мен, оказва се, са ЧУЖДИ на ТАКОВА "образование", с извинение! Аз пък обучавах и възпитавах своите ученици на духовни неща, несъвместими с тази изцяло катастрофирала по всички линии система на чалга-менте-"образованието" и на арогантната, на войнстващата простащина: обучавах и възпитавах учениците си да мислят самостоятелно, истински, пълноценно, т.е. свободно, смело да изразяват мислите си, да бъдат личности, да обичат истината и свободата, да водят живи, вдъхновени дискусии и дебати, да станат борци за правда и справедливост, да не бъдат безчувствени и безразлични, т.е. да бъдат истински интелигентни и пр.
Е, няма как, наложи ми се да вляза в люта битка с простащината и с простаците, с посредствените безропотни служители и цербери т.е. със самонадеяните властници-управници на системата, които, заради запазването на облагите си, са способни на всяка мерзост; аз в техни очи, логично е, няма как, станах "зъл враг", заплашващ тъй удобното им статукво; е, ползвайки се от властта си, те ме опраскаха, изритаха ме без пощада от тъй уютното за тях гниещо и вонящо на отрова блато.
Но ето, оказва се, че тяхната система агонизира и води до печални резултати, неизбежно самият живот ще постави всяко нещо на точното му място: в 21 век не можем само ние да прилагаме представи за "образованието", които са били валидни за 19-ти век. Иде времето за освобождаване на човешкия потенциал, т.е. за непосредствена и практическа реална демократизация (либерализиране, декомунизиране!) на образователните общности - и на българското образование като цяло. Само дето се оказва, че смирените служители на досегашната ретроградна система просто са непригодни за едно съвременно, отговарящо на нуждите на младите образование; идва времето, в което тези, които ме изритаха от системата, сами трябва да си идат.
Разбира се, те си поживяха - и нанесоха вредите, които можеха да нанесат. Жалко обаче за техните "възпитаници" - защото нали знаете на какво могат да ги възпитат безличниците и подлите, страхливите мижитурки?! Българските... Очилища, за жалост, са люпилни (инкубатори! на безличност, на неграмотност, на войнстваща и самонадеяна простащина, да, в тях именно се култивира арогантната простащина, която ни залива!
Бог да ни пази, но с тази напаст битката ще бъде тежка! Къде са обаче бойците срещу нея?! Как ние, нормалните, неувредените от простащината хора да си обединим силите, щото простащината у нас владее цялата власт?!
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Няма коментари:
Публикуване на коментар