Ще има ли кой да учи децата ни?
... В края на 2018 г. лидерката на Синдиката на българските учители Янка Такева се изхвърли пред обществото, че до две години в системата ще има недостиг от 10 000 учители. Двете години минаха... В края на 2019-а министър Красимир Вълчев обяви, че всяка година се пенсионират по 4-5 хиляди учители, че има недостиг по всички направления и кризата ще се задълбочава в близките 10 години като постъпващите в училището млади педагози ще са две трети от тези, които излизат от него. Преди няколко дни той повтори опасенията си и уточни, че има недостиг на учители по информационни технологии, по английски език и особено по математика, физика, химия. Затова на студенти, които избират педагогически специалности, ще се дават допълнителни стипендии, търси се начин най-добрите ученици да бъдат привличани към тях.
... Новите учебни програми и планове, въведени от МОН силово, кастрират миналото и налагат идеологически диктат вместо история и литература. Къде са българските синдикати и българските учители? ...
КРАТЪК МОЙ КОМЕНТАР: Недостигат учители, а в същото време арогантната мутро-гербовашка власт пъди и остракира от образователната система свободолюбивите, творчески и иновативно настроените, т.е. неудобните и непослушните учители! На фона на така очертаната плачевна картина (млади хора не искат да стават учители, а голяма част от учителите са в предпенсионна и пенсионна възраст!) особено сюреалистично значение и смисъл добива историята с моето тей епично опраскване-изритване и впоследствие остракиране от образователната система, осъществено в последните години от самозабравили се, от хептен разпищолили се властнички на мутро-гербовашкия ружим. Само припомням този многозначителен факт, който в светлината на ситуацията добива не само сюрреалистично значение, но и съвсем оголва истинските (чисто политически!) мотиви за моето опраскване и изритване от образователната система.
Между другото, подал съм в момента документи за абсолютно всички вакантни учителски места по философия и гражданско образование в цяла България (!!!), искам да разбера дали поне в едно от тези всичките училища ще се намери поне един директор, който ще се осмели да вземе неудобен учител като мен (върху мен лежи доста ласкателното всъщност клеймо "изцяло негоден" и "напълно некадърен", дадено ми от тъй кадърните калинки, властващи в мутроландското "образование"!), в същото време обаче имащ най-високата за учители квалификация (т.н. "Първи клас-квалификация"), т.е. искам да разбера дали в поне едно училище на свидното ни отечество ще има поне един директор, който поне малко или що-годе е загрижен за качественото обучение на учениците по философия и по гражданско образование.
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.
4 коментара:
Уволнен сте поради липса на качества, обиждате работодателите, проверяващите, министерството, обиждате хората, които коментират в блога Ви, често влизате в безмислени скандали. Не мисля, че някой директор би Ви повикал на интервю, защото веднага ще го дадете на комисията за дискриминация.
Вярно е. Да съм директор на училище, никога не бих наел този навлек за учител.
Другарко, не е необходимо толкова много да ме фалите. Спрете се малко де. Неудобно ми е. Интересно е, че не се усещате как казаното от Вас работи изцяло в мой интерес и е един вид голям комплимент за мен.
Другарко, Вие сама си викате "вярно е" и пр., още не бях модерирал първия Ви коментар, Вие написахте и втория. Възможно ли е да сте чак толкова тъпа?!
Публикуване на коментар