Т.н. "дистанционно обучение" е примерно на 50% по-неефективно от "присъственото" (не че последното в нашите условия е кой знае колко ефективно де!). При това положение дали ще се намери учител, който по чисто морални подбуди да каже: "Нека да ми намалят заплатата на 50% щом като работя на 50% по-неефективно!". Аз до момента не съм чул някой учител да е заявил това, т.е. да се е отказал от половината от заплатата си. Дали това не означава, че сред българските учители моралът не е на кой знае колко голяма почит? Нима няма нито един български учител, който има съвест?
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар