Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 19 декември 2020 г.

Какво е публикувала небезразличната гражданка г-жа Мария Василева на своята страница във фейсбук?

Три години оттогава и още не сме се справили. Учител, завършил в Санкт Петербург, написал много книги, блогър, водещ 2 предавания в местната телевизия е набеден за некадърен!
Ето текст, който съм писала преди 3 години. Досега нещата си стоят така с учителят Ангел Грънчаров.
Директорка калинка го извади извън системата на образованието без никакви основания. Лъжи и клевети бяха аргументите й. До днес той живее в мизерия и работи като охранител. Нашето безразличие и страх уби един талантлив учител. Ние, гражданите и досега сме подчинени на хора, които бесят и колят. Да не се сърдим на никого за състоянието на образованието сега.
Доволни ли сте от начина, по който обучават децата и внуците ви в училищата? Разбрахте ли защо е такова българското образование? То е такова, защото кадърните учители биват гонени, унижавани и изхвърляни. Един директор може да прави каквото си иска. Някой велик ум беше казал, че ако искате да съсипете една страна, започнете този процес с образованието.
Ето поста ми от 2017 година. Да знаете, че нищо не се е променило до днес. Да знаете, че децата на България са все още в недобри ръце.
Maria Vassileva Осъзнах нещо завчера. Смятам го за полезно и благодаря на Ангел Грънчаров, че ме покани да се присъединя. Аз вярвам, че това, което той предложи може да стане и да тръгне веригата ПРЕДАЙ НАТАТЪК, да прерасне в някакъв вид граждански организации и се стигне до пълен контрол над така злотворната в момента ситуация в страната. Всеки от нас си казва: какво мога да направя, за да се промени нещо? Ето какво! Помогнете на ваш приятел или познат в беда! Имате много такива познати, нали? В моя случай това беше Ангел- учител по философия, изключително ерудиран, надарен и всеотдаен учител по философия. С пристигането на нова директорка преди около 10 години в училището, в което той работи- ПГЕЕ Пловдив, започва психически тормоз над него- познат като мобинг- плетат се интриги, компромати с цел дискредитирането му. Причината е, че той има блог и в него отразява случващото се в училището. Но по тази причина не могат да го отстранят и затова решават, за да не ги излага повече, да го набедят за некадърен учител, и без това изобщо не разбират неговите нововъведения в часовете. Разбира се, директорката би могла да се вслуша в неговите предложения и да му помогне да реализира творческите си и така ползотворни похвати. Като прибавим типичната българската завист, избран е краткият път- да го уволни, в което е силно подкрепена и подпомогната от учителите в ПГЕЕ. И така, скалъпяват истории, уволняват го, съдебно дело, връщат го на работа, нов, още по- силен поток от лъжи, второ уволнение - поради "некадърност". Второто съдебно дело, което Ангел завежда тя печели, по- точно, успява да заблуди съда с фалшификации.
Това е предисторията, а сега същественото. Тъй като всеки гражданин има право да влиза в държавни учреждения като данъкоплатец, издържащ последните, Ангел, един журналист и аз влязохме в директорския кабинет, много трудно, с много перипетии. Ние смятаме, че по този начин българските граждани, осъзнали правата си, могат да спрат развилнелите се самозабравили се ръководители. Ето каква беше картинката в директорския кабинет. Портиерът, който преди се беше опитвал по команда на директорката, да гони довчерашния учител и дори да го блъска, беше прекалено любезен.
ИЗВОД: Ние имаме право да влизаме в мафиотски свърталища и да задаваме въпроси. Така е в демократичните общества. Длъжни са да имат обявен приемен час за граждани.
И така директорката Стоянка Анастасова ни посрещна седнала удобно на трона си и заобиколена от двама помощник-директора и педагогическият съветник. Не ни покани да седнем, трябваше да й припомним, че не сме провинили се ученици, все пак. На нея не й пречело, че сме прави, а на учениците позволявала да сядат на срещуположните два дивана, това са нейни думи. Хм, засега си премълчахме, но това си беше
ГАФ ПЪРВИ. Като в бившия режим- тактиката да застанеш по-нависоко от подчинения, той да е в ниското, сиреч, унизен.
ИЗВОД: тази гавра се практикува и днес и то във възпитаващото децата ни българско училище. Разпоредиха се да оставим всички записващи устройства и камери, но понеже се заинтересувахме защо, Грънчаров и журналиста с нас имат право на това, като работещи в Пловдивската обществена телевизия, те побесняха направо и отнесоха камерата на Ангел в другото помещение при секретарката.
ГАФ ВТОРИ
ИЗВОДЪТ от който е, че те се страхуват да бъдат записвани и да правят публични изказвания. Следователно има защо се страхуват. Ние дойдохме добронамерени, с цел да получим отговори на въпросите си и да спомогнем за демократизиране отношенията в българското училище, което за тях е някаква глупост. Те вече са спечелили делото, даже са се почерпили.. но ако има запис, как ще могат да извъртят после нещата, нали така?
Задаваме въпросът дали смятат, че в училището и в българското образование всичко е наред. Директорката, вместо някакъв отговор: Следващият въпрос!
ГАФ ТРЕТИ : Тя не счита за необходимо да отговаря на въпросите на граждани. Приела ни е, защото е длъжна, да не изпада в нарушения, но няма такива намерения да ни отговаря . Арогантният израз "следващият въпрос", разбира се, е израз на пренебрежение и подигравка и никак не се връзва с поста на директор.
ИЗВОД: Невъзпитани и самонадеяни директори се смятат за недосегаеми и безгрешни. Журналистът се възмути и я помоли да се държи подобаващо, сподели как учениците са посрещали уволненият учител на двора и са го питали кога ще се върне, пожелавали са му успех.
ГАФ ТРЕТИ: присмяха се на неговото усещане, че трябва да се доверяваме на преценката на учениците дали учителят е на ниво.. Той се опита да разбере как според директорката преминават часовете на Ангел, но получи отново вместо отговор :Следващия въпрос!, което си е ГАФ ПЕТ.
Ние настоявахме, те парираха, размиваха отговорите, отклоняваха се в хвалебствени слова за настоящи успехи, увъртаха и дори по едно време излезе, че сме нямали право да влизаме в училището, нито да задаваме въпроси. Без конкретен отговор си останахме на зададените въпроси, времето минаваше вече в остър тон, обиди и пререкания.
В един момент директорката каза: Добре, задайте си въпросите. Отговорих й, че сме й ги пратили писмено, заедно с предупреждението за нашето посещение.
Тук направиха
ГАФ ШЕСТИ
Не били получили нищо. След малко суматоха, бе доведен педагогическият съветник, от който разбрахме, че въпросите ни са при него и той ги намери.
Последва брутално нападение към мен: Коя сте вие, та тук сте написала въпроси и с какво право ни задавате въпроси? Легитимирах се. Гражданка и учителка. Последва от страна на заместник директорката: Ами като сте записала въпросите тук, задайте ги, да видим вие ли сте ги писали, защото ние сме на мнение, че Грънчаров ги е писал. Отвърнах, добре, ще ги задам, може би няма да са в последователността, в която фигурират при вас писмено.
ГАФ ШЕСТ- опитаха да ме обвинят в лъжа, като в същото време те бяха излъгали, че не са получили писмено въпроси.
Ангел избухна и каза, че не позволява да се отнасят така към човек, когото не познават. Минаваше близо час и все още не бяхме задали въпросите си. Повтаряха едно и също, бягаха от отговори на въпроси на Грънчаров. Решихме да си тръгнем поради нежеланието и недиалогичността на директорката, която се премести на друго бюро, с което ни даде знак, ровейки в документите, че има много работа.
ГАФ след ГАФ
много бяха, но ще спомена само последния. На тръгване попитах дали Грънчаров щеше да е уволнен, ако беше се примолил на директорката да не го уволнява и беше обещал да не пише повече в блога си за училището. Нещо започнах да изключвам, бях обидена и ядосана, но добре чух все пак отговора, че в този случай нямаше да бъде уволнен.
ПОСЛЕДЕН ГОЛЯМ ГАФ!
В заповедта за уволнение причината за уволнение е несправяне с работата.
ИЗВОД:
За фалшиви констативни протоколи от проверки става въпрос, за лъжи от директор, заместник директори и педагогически съветник, не само пред нас, но и в съда. Инспектори, омбудсмани, РУО, чиновници в Министерството на образованието, никой не взе под внимание оплакванията на Грънчаров. Единни и сплотени са в подобни случаи. Имаме си образователна мафия, медицинска мафия, политическа и т. н. т.н. И никой не може да се противопоставя.
При предходното посещение директорката излъга, че не може да ни приеме, защото течала проверка, свързахме се със секретарката на инспектората, нямало такава. При по- следващо посещение, се оправда с грип и когато отидохме, я нямаше вече в училището. Беше заедно с дежурните учители в съседния ресторант.
Та, приканвам ви, помогнете на ваш близък, който е пострадал от мафията, подкрепете го, много е важно да сме съпричастни, да си знаем правата, за да изчезне страха и да се приучат да внимават нашите мъчители....

Заедно можем да се справим, няма помощ отвън, работата да си върнем държавата си е на самите граждани... 

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...



Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

Няма коментари: