Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 25 януари 2021 г.

Илон Мъск: Защо образователните системи са погрешни и безполезни?

Илон Мъск: Съвременното училище е абсолютно безполезно 

„Тези идиотски тестове напълно убиха американското образование. Завършилите Йейл и Харвард не могат да изчислят ъглова скорост или въртящ момент - те могат само да зачеркнат отговора."

Вземете под внимание интересите на детето

Ако детето обича математиката - нека решава задачи, ако езиците му харесват, тогава нека ги учи. Общоприетите универсални програми трябва да останат в миналото.
Всяко дете трябва да развие уникален подход към своите интереси и способности.

Връзката между теория и практика

Решавайки абстрактни математически задачи или уравнения, учениците не разбират защо е необходимо това и как да го използват в реалния живот. А мозъкът е свикнал да филтрира всичко ненужно, просто го забравя.

Когато се опитват да разрешат конкретен проблем, децата ще разберат защо се нуждаят от конкретното знание. Това ще им даде мотивация, те ще се стремят да учат и да придобиват знания сами“, казва Мъск.

Трябва да научим децата как да решават проблеми, а не просто да използват инструменти

„Трябва да поправим счупен двигател. При стандартния подход те първо обясняват какво представляват отвертка и гаечен ключ и защо са необходими."

„Вярвам, че е много по-ефективно да дадете на детето двигател и да го помолите да го разглоби - тогава то самото ще разбере защо се нуждае от инструменти“, убеден е Илон Мъск.

Знанието като семантично дърво

Мъск е убеден, че един от основните недостатъци на съвременните програми е, че те често навлизат по-дълбоко в темата, без да обясняват ясно основите, основните идеи и противоречивите въпроси.

„Важно е да разглеждаме знанието като семантично дърво. Първо, разберете основните принципи - това са стволът и големите клони на вашето дърво. Едва след това преминете към листата (подробностите). В противен случай няма да имат на какво да се закачат. "

Неефективност на тестовете

Илон Мъск също е сигурен, че настоящите тестове не само не дават резултат, но и имат вредно въздействие върху обучението. Само по себе си е необходима проверка на знанията, но не под формата на тестови задачи.

„Тези идиотски тестове напълно убиха американското образование. Завършилите Йейл и Харвард не могат да изчислят ъглова скорост или въртящ момент - те могат само да зачеркнат отговора. ". (Прочети ЦЯЛАТА ПУБЛИКАЦИЯ)


Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...


Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се,  че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

Няма коментари: