Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 24 май 2021 г.

Защо аз, "бившият" учител, съм така жестоко обиден на вас, гражданите?


Вижте публикацията от тази сутрин в блога на колегата-блогър Ники Димов: Честит 24 Май

А ето сега какво аз написах като коментар там: 

"Диалог" в месинджъра между мен и "новоизлюпения" учител Ники Димов, който тия дни придоби учителска правоспособност и вече е истински учител:

Ники Димов: Честит 24 Май!

Аз: Мерси, колега, честит празник и на теб! :-)

Аз: Пардон, без да искам те обидих, аз вече не съм ти колега, аз съм просто пазач... :-( Да, аз се принудих, за да не умра от глад, да работя в последните години като прост пазач - след като тъй талантливите мутро-гербовашки властници в образованието ме опраскаха, обявявайки ме за "пълен некадрник" и ме изритаха от училището, в което съм работил 17 години, по най-грозен начин - след като съм учителствал през целия си живот... :-( И даже ми отнеха преподавателските права чрез използваното като бухалка "правосъдие" - просто защото си позволих да бъда учител-личност, а не мижитурка...

Ники Димов: ... ... ... (Умълча се, изглежда не знае какво да каже...)

КРАТЪК МОЙ КОМЕНТАР: Аз, "бившият" учител, изгонен от мутрите от образованието, на 24 май съм длъжен да ви кажа: жестоко обиден съм тъкмо на вас, гражданите, за това, което мутрите направиха с мен (щот аз от мутрите друго не чакам, те на друго не са способни!), знаете ли защо съм ви така жестоко обиден? Защото когато мутрите ме пердашеха, когато ме шибаха по главата с бухалките си, сякаш съм не човек и учител, а някакво животно (то и с животни така не се постъпва, както те постъпиха с мен!), когато мутрите се гавреха с мен, учителя, който най-съвестно си гледаше работата и си изпълняваше дълга, тогава аз сам СЪВСЕМ САМОТЕН се съпротивлявах, борех се, протестирах, гладни стачки обявявах, какво ли не правих, а вие тогава безучастно гледахте, наблюдавахте сеир и дори малкото си пръстче не мръднахте с нещичко да ми помогнете, да покажете човешка съпричастност и участие! Ето за това ваше убийствено безразличие съм ви жестоко обиден! Знайте го това нещо и помислете може ли някак и някога да изкупите страшната си вина...
(ДОБАВКА: Горното не се отнася за ония неколцина мои ученици, граждани и приятели, които в тежките за мен години на гонения все пак показваха по някакъв начин солидарност с моята борба, ала тези хора, тези личности са по-малко от пръстите на двете ми ръце...)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...




Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата. изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времетоживотасвободата.

12 коментара:

Анонимен каза...

Ние гражданите смятаме, че вашето уволнение беше закъсняло(Ники също е в тази група, нееднократно ви е казвал в коментарите, че правилно сте изгонен).

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, а Вие как така говорите от името на "гражданите", бихте ли могла да ни покажете всички ония удостоверения за упълномощаване от гражданите, които, предполагам, притежавате - щом така уверено говорите тъкмо от името на "гражданите"?

Анонимен каза...

Никой не се интересува на кого и на какво си обиден. Това си е САМО и ЕДИНСТВЕНО твой проблем. Паняль?

Анонимен каза...

Момчето ти честити празника, а ти пак намери начин да го нападнеш - умълчал се бил, не знаел бил какво да каже. Просто кажи "благодаря" и забрави поне за ден отровната си и злобна природа.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, пак говорите от името на "всички" (това означава израза "Никой..."!). Вие малоумна ли сте? Прочетохте ли какво Ви запитах по-горе? Прочетете, помислете, опитайте се да асимилирате, да сфанете смисъло. Щот иначе ще излезе, че сте функционално-неграмотна, иначе казано - дебилка...

Анонимен каза...

ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!БЕСРАМНИК НЕДЕН!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!НИКОЙ НЕ ТЕ ПОДКРЕПИ ЗАЩОТО ЦЕЛИЯТ НАРОД ЗАСТАНА ЗАД СПЛОТЕНИЯ ЗАД ЛЮБИМАТА НИ ДИРЕКТОРКА КОЛЕКТИВ НА ТЕТ ЛЕНИН, КОЯТО ИМА ДОБЛЕСТТА ДА КАЖЕ ИСТИНАТА ЧЕ СИ ПЪЛЕН НЕКАДЪРНИК!!!!!!!!!!!!!!!!!!РАЗБИРАШ ЛИ КРАТУНО ПРОСТА И НАГЛА????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОЙ НИ БИЛ ОБИДЕН, МОЛЯ ВИ СЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!КАКВА ВЪРХОВНА НАГЛОСТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОЙ БИЛ ЖЕРТВА, НЕКАДЪРНИКЪТ МУ С НЕКАДЪРНИК!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!КАК ПЪК МОЖЕ ТАКА ДА ЛЪЖЕШ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!НИЕ, ОТ НАШИЯ СПЛОТЕН ЗАД ЛЮБИМАТА НИ ДИРЕКТОРКА БЯХМЕ ТВОЯ ЖЕРТВА, ТИ НИ ТИРАНИЗИРАШЕ ГОДИНИ НАРЕД, ПЛЮЕШЕ ПО СПЛОТЕНИЯ НИ КОЛЕКТИВ, ПЛЮ КАТО ИДИОТ ЗАД ЛЮБИМАТА НИ ДИРЕКТОРКА И НАКРАЯ ТЯ СЕ ПРИНУДИ ДА ТЕ ОТСТРЕЛЯ ЗАЩОТО ТВОЕТО НЕ СЕ ТЪРПЕШЕ ПОВЕЧЕ!!!!!!!!!!!!!!!!Я ГО ВИЖ ТИ, ТОЙ БИЛ ЖЕРТВА, НИЕ СМЕ ЖЕРТВИТЕ ТИ, НЕЩАСТНИКО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!СЕГА ВЕЧЕ ЩЕ ИЗГНИЕШ КАТО ПАЗАЧ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ДАЖЕ И ОТ ПАЗАЧЕСТВОТО ЩЕ ТЕ ИЗГОНИМ СКОРО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ЗА ДА СЕ ВЛАЧИШ ПО КОРЕМ ГЛАДЕН И ДА МОЛИШ ЗА ПОЩАДА, НЕКАДЪРНИКО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ЗА ЧОВЕЧНОСТ ЩЕ МИ ГОВОРИ ТОЙ, ИЗРОДЪТ С ИЗРОД!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Бачо Кольо каза...

Честит прзник от мен, Грънчаров!
При всичките ни идеологически и ценностни различия, при всичките ни спорове и взаимни нападки, често преминаващи в обиди, аз съм на мнение, че ти бе несправедливо уволнен!
И че учениците от твоето училище загубиха от това!
Пожелавам ти да се реализираш кат учител оттук насетне!

Ангел Грънчаров каза...

Мерси, Колю! Изненада ме, но приятно! Важно е да сме човеци, пък че имаме различия в мисленето е нормално. Прощавай ако можеш за некои обиди, които съм ти отправил когато се паля в споровете. Да се палим е човешко, но не бива. Честит празник и на теб!

Анонимен каза...

Лека полека ще дойдат на Вашето. Днес темата в ПОТВ е спомени за учители и съученици. Евгени сподели, че в първите класове, ранно детство, се наложило "другарката" да отсъства. Случило се така, че я заместил съпругът и. Той разказал интересни неща на децата, които Евгени помни и след близо 60 години. Истината е, че не ни беше интересно в училище. Системата, подходът, липсата на умение да заинтригуваш, да не говорим за свободата.... И така г-н Грънчаров, оказа се, че като се замислих, аз нямам любим учител, дори не ги помня, нямам и хубави спомени, по-скоро никакви спомени. Към днешна дата, това е грозната истина! Честит празник, скъпи учители ....

Ива Краева

Ангел Грънчаров каза...

Като се връщам назад в спомените си, интересно е, че най-ярък ми е споменът за една учителка по френски език, казваше се г-жа Виолина Сестримска (тогава "другарка4, но нищо другарско нямаше в нея!), тя беше съпруга на някакъв професор-франкофон, беше пенсионерка, беше дошла да работи след пенсия в Долна баня, в гимназията, а наскоро беше починал единственият й син; тя беше цялата облечена в черно; винаги ходеше облечена в черно и в моето съзнание символизираше цялата в някакъв смисъл трагична одухотвореност на Франция, на великата френска култура и нейното свободолюбие. Тя също тяка нямаше нищо общо с "духа" на комунизма тогава, а беше пълното му отрицание, тя изглеждаше като "буржоазка", като същинска аристократка, като някаква баронеса, дошла от приказките! За мен тя олицетворяваше Европа - тя беше противното на азиатската свинщина, наглост и тъпотия. Още в първия миг бях пленен от тази възрастна дама и нейното излъчване, почувствах я като духовна майка (моята майка, Бог да я прости, беше другият извор на уникалното в моята личност!). И, представяте ли си, ето първата случка, която никога няма да забравя: ние за първи път учехме френски, тя дойде в кланата стая, застана пред черната дъска, усмихна се с благата си усмивка и каза на френски: Добър ден, моя учениици! А ние, опростачените селски деца, в хор й се изсмяхме, да, всички прихнаха да се смеят, щото ни се видя "много лигав" фрунският език, неговото проинношение. (Аз може също да съм се усмихнал, но в следващия миг ми стана много неприятно, почувствах се засрамен!) Тя нищо не каза, пак каза нещо на френски, преведе го и от този момент тя ни говореше на френски и превеждаше казаното. А после я помня, че по цял час ни караше да пишем, тя изписваше цялата дъска, ние преписвахме, в часовете й имаше атмосфера на сериозен труд, без минутка отдих. А после знаете ли какво стана? "Другарката" Сестримска я... уволниха, намериха друга учителка по френски и нея я изгониха. И тогава моя милост, в началото на Х клас, при откриването на новата учебна година, като видях, че Сестримска я няма, ведно с другите фенове на нашата учителка, спонтанно направихме стачка, напуснахме училището и отидохме на вилата на Сестримска в едно съседно село. Там тя ни посрещна, скара ни се за това, което сме направили, заведе ни до гр. Костенец, там всичките ни почерпи с... кебапчета, за да обядваме, после си заминахме за Долна баня. А към 3 часа преслужничките от училището събраха стачкуващите ученици и ни разпитваха с часове кой бил организаторът, кой бил дал идеята да бягаме от училище, кой предизвикал този бунт. Такива работи. Простете, че се разприказвах... дърт съм вече, затова...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров изключително интересно е! Който има душа и чувствителност, никой не може да му ги отнеме. Който ги няма, никой не може да го научи на тях. Аз не бях добра ученичка, но станах грамотен и добър човек и се гордея с това. Очевидно не съм го научила в училище. Знам много неща ... и тях не съм учила в училище. Разприказвах се, явно и аз съм дърта 🙂 . Приятна вечер от мен. Бях провокирана от тв омбудсмана, но загасих. Не можах до края, било е интересно, но се натъжих и не можах да понеса...🤭

Ива Краева

Анонимен каза...

nqma po vajno ot tova 4e ste dobur 4ovek!

Любо Воденичаров