Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

четвъртък, 15 юли 2021 г.

Защо и аз не избягах да живея и работя в чужбина, в някоя нормална страна?


Ето кореспонденцията ми с една дама, която реагира крайно нестандартно на моята дълга история на борбите ми със самозабравили се властници в образованието; тя, моля Ви се, ми написа следното писмо, на което отговорих и така започна нашата кореспонденция (която, чини ми се, има по-общо и човешки значим, така да се каже, смисъл - и затова си позволявам да я публикувам отделно): 

Здравейте, господин Грънчаров, 

Тази вечер попаднах на вашите видео материали в тубата за РУО Пловдив. Разбрах, че имате някакво оплакване срещу несправедливо уволнение като учител по философия. Аз пък съм недоволна от Великотърновския университет "Кирил и Методий", място за доносници на Държавна Сигурност и връзкари от социализма. Ако искате потърсете информация за тях с гугъл, има много. Поинтересувайте се през 2015 г. в кой джоб влезнаха 5 милиона лева от бюджета на ВТУ "Кирил и Методий" след договор за ремонт. Много ги мразя, понеже ми отказаха 2 препоръки за висше образование и работа в чужбина, и така ми навредиха. 

Не си мислете, че престъпленията са само в РУО Пловдив, и в Търново е същата мръсотия, и навсякъде. Пожелавам Ви да получите справедливост и продължавайте да снимате за РУО Пловдив и подобни места, докато не получите справедливост.

Снимайте, пишете, разказвайте за греха, извършен срещу Вас. 

Здравейте, уважаема госпожо ..., 

Благодаря Ви за писмото и за изразената съпричастност към моята борба, с която от години се опитвам да си защитя правата! Напомнихте ми за тези епизоди от борбата ми, която още не е свършила. Вече 7 години благодарение на тази мутро-комунисто-гербовашка напаст съм без работа, забраниха ми да работя като учител - какъвто съм бил близо 34 години. Съсипаха и здравето ми, слава Богу, все още съм жив и се надявам в крайна сметка и на този свят справедливостта в моя случай да възтържествува. 

За жалост обаче не всички хора реагират като Вас, ето, в тия 7 години единици са тия, които като Вас са ме подкрепили, останалите граждани наблюдават беззаконията на самозабравилите се властващи и никак не реагират - понеже, видите ли, тях лично това не ги било засягало! (Всъщност то много ги засяга, ала те не разбират това!) 

По тази именно причина, БЕЗРАЗЛИЧИЕТО НА ХОРАТА, НА ГРАЖДАНИТЕ властващите си позволяват тия всичките безобразия, ако ние, гражданите, бяхме на мястото си, страната ни щеше да е съвсем друга. 

Аз пиша тия есета и снимам тия клипчета всеки ден именно с тази цел: учителствам, изнасям уроци на гражданите, това са уроци по морал, по гражданско достойнство, по демокрация! Тази ми е идеята. Доказах с примера си, че един истински учител, ако искаш да му затвориш устатата и да му забраниш да учителства, единствения начин да постигнеш целта си е като го убиеш, друг начин за това няма. 

Желая ви всичко добро, а именно най-вече здраве, щастие, успехи в живота и професията! 

С поздрав от сърце: Ангел Грънчаров 

Здравейте, 

С търсачката намерих информация, че този месец Иванка Киркова, началник на РУО-Пловдив е била уволнена след смяната на властта след изборите, явно е била от ГЕРБ. Разбрах, че около 20 директори са подали оплакване от нея до МОН за насилване да подпишат договор за обучение на учители с нейна частна фирма. Както виждате, далаверите им не продължават вечно, като се смени властта и ги уволняват, но тогава се почва същото с началник от новата власт. Все пак доста години е била началник, от 2015-2021, 6 години. 

Господине, аз от много време живея в Англия и съм се откъснала от далаверите на нашенските бай ганювци в България, но от време на време от любопитство търся информация с търсачката и далаверите им са в новините, така че и от Англия научавам какво се върши там. Ако искате да разберете за далаверите на някой от образованието, напишете му името в търсачката, и ако има уволнение/съдебно дело/сигнал ще ви излезе информация от новините. 

В цялата държава се вършат престъпления в образованието, не само в Пловдив. В РУО-Русе и в град Русе разбрах, че коли и беси ВМРО, понеже Каракачанов бил от Русе, направили конкурс за началник на РУО Русе само с 1 кандидат - Георгиева, кандидат за депутат от ВМРО. Великотърновския университет от 1989-2021 г. се ръководи от доносници на Държавна Сигурност, които чрез ремонти си прибраха в джоба 5 милиона лева, които са били за заплати. Има слух, че 1 от фирмите за ремонт е била на "Шкембе войвода" от Русе. 

Не съм се ровила да търся за други университети и РУО, но съм сигурна, че навсякъде е едно и също: далавери, доносници, връзкари. Съчувствие ще получите, но от много малко хора: за да съчувстваш на някой, който не ти е роднина/приятел трябва да си добър човек, такива хора са много малко. 

Разбирам, че искате да работите като учител по философия и сте недоволен от уволнението си. Сега имате достъп до всички работни места в Западна Европа, може да си потърсите работа там, ще бъде нещо друго, няма да е учител, но ще имате по-висок стандарт и ще живеете в едно високо морално общество, където няма да се налага да търпите нашенските ганювци и далаверите им. Проучете Ирландия, Германия, Франция, достатъчно сте си тровили живота с Иванка Киркова от РУО-Пловдив и други нашенски бай ганювци. Има и друг свят. 

Kind regards, 

Здравейте, уважаема госпожо Янкова, 

Благодаря Ви за тъй интересното и смислено писмо, което сте ми написала! Напълно споделям оценката Ви за ситуацията в България, да, безобразията и беззаконията не са само в пловдивското образование, а са в цялата страна, и то във всички нива на образованието, средно и университетско, положението навсякъде е трагично и катастрофално. 

По тази причина и така упорито се мълчи. Мълчи се вероятно защото всички смятат българското образование за труп, за умряло - а за мъртвите, нали знаете, или добро, или нищо. Понеже добро не може да се каже за образованието, ето затова и така упорито се мълчи. А това, което ми давате като съвет, да зарежа всичко и да се махна, да се откажа от безнадеждната борба, да Ви кажа най-напред следното: от поне 30 години стои тази алтернатива пред мен, имало е моменти, в които съм бил на косъм от вземането на това решение да се махна, ала щом като не постъпих така преди години, когато бях по-млад и по-здрав, значи няма да го направя и сега, когато ми остават две години и половина до навършване на възрастта за пенсия. 

Защо не напуснах ли? Ами защото, както казва съпругата ми, съм... идиот (глупак), иначе казано, щото съм идеалист - и съм готов да се пожертвам заради някаква човешки (или духовно, морално!) значима кауза. Тя това не може да го разбере, аз обаче мисля, че има смисъл човек с живота си да покаже, че може и така да се живее, именно достойно, може човек да се бори всеки ден за правата си, вярно, не е лесно, напротив, изтощаващо е, да, така човек фактически се принася в жертва пред олтара на неблагодарното общество, но какво да се прави, ако такива идиоти като мен съвсем няма, тогава положението ще бъде вече съвсем трагично и напълно безнадеждно, но докато има и такива идиоти като мен, положението все пак е що-годе нормално, все пак има известна надежда. 

Разбира се, в крайна сметка злите сили (които са безцеремонно нагли и жестоки!) ще ме убият, ще падна от изтощение в борбата, обществото дори няма да забележи жертвата ми (така е било винаги у Нашенско, така и ще си продължи още дълго време занапред!), но въпреки това саможертвата си заслужава. Голяма работа, че едва ли ще доживея до пенсия, важното е, че с борбата си изнасям на хората един ценен урок: че човек въпреки всичко трябва да живее достойно. 

Този явно ще ми бъде и последният урок, лукса за изнасянето на който ще платя с живота си... 

Извинявайте, че минах в такава тоналност, но какво друго мога да Ви кажа при тъй сложилата си ситуация? Явно ще си мра тук, злите сили мен много ефикасно ме убиват всеки ден с унижения. 

В чужбина ми е късно да ида, прекалено ми е късно, животът ми почти мина. Но пък за сметка на това не живях въпреки всичко безсмислено или напразно. 

С поздрав от сърце: Ангел Грънчаров

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...




Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

8 коментара:

Анонимен каза...

Мога да ви дам един съвет как да дадете наказание на някой, който мислите, че несправедливо ви е навредил, много е просто, и действа, ако наистина има грях срещу вас. От интернет намерете една снимка на човека, и еднократно, или многократно му пожелайте с думи наказанието, което искате, ако не ви се извини и компенсира. Гледайте снимката и пожелайте или да ви се извини, или да бъде наказан еди как си. Това е пожелание-наричане, било е използвано от българския народ откакто го има, и действа. Направете си пожеланието - има сила.

Ангел Грънчаров каза...

Здравейте,

Не съм опитвал да използвам наричане досега. И май няма да опитам. Аз разчитам на висшата Божия справедливост. Всеки, който прави зло накому, всъщност себе си го прави, то непременно нему се връща рано или късно. Аз в това вярвам. И на това разчитам. Има висша справедливост ако не в този, то поне в другия свят.

Прочее, публикувах нашата кореспонденция: https://crl-humanus.blogspot.com/2021/07/blog-post_15.html И понеже не съм Ви питал, не съм слагал Вашите имена. Ако възразявате, кажете, ще го поправя.

С поздрав от сърце: Ангел Грънчаров

Спартак каза...

Когато един философ каже, че е глупак или идиот, е редно поне да се замислим :-)
Сократ тръдял, че знаел, че нищо не знае. Тези, които му вярвали на думите, го мислели за истински глупак. А тези, които се съмнявали в думите му, поне разбирали от мъдростта му и се смеели с него и глупостите му.

Ангел Грънчаров каза...

Жена ми казва че съм идиот и глупак. Не аз. Ксантипа също е смятала Сократ че нещо е увреден, че е безделник и пр. Това "Аз знам, че нищо не знам (а вие и това не знаете!)" до ден днешен не са разбира. И днес е пълно с многознайковци, които се правят на фрапирани като чуят тъй странните думи на най-мъдрия от всички гърци.

Анонимен каза...

Здравейте,

Ако искате публикувайте имейлите, но моля не ми пишете името, в България е пълно с лоши хора, не искам да си изпатя като ходя там. Просто не ми пишете името, нито първо име, нито фамилия.
Ако човек е здрав, може и на стари години да емигрира, но виждам, че вие нямате желание. Избора е ваш.
Не си мислете, че сте изпуснал нещо голямо, като не сте работил като учител, дори според мен е било "всяко зло за добро". Нито щяхте да забогатеете, нито щяхте да работите в добър колектив с добър началник, в повечето учителски колективи има много завист и правене на мръсотии, а директорите обикновено си въртят далаверите с ремонти и фирми за "изнесено обучение" и обикновено са назначени, понеже са роднина/приятел на доносник на ДС, или нещо подобно. Така, че, господине, не си мислете, че сте изпуснали "рая на земята", като не сте работил учител. Има 100 професии, които са по-добри.
Мога да ви кажа какво ми е направило впечатление - времето носи промяна и справедливо наказание на грешниците. Когато някой ти навреди много често имаш чувство, че той никога няма да получи наказание, но обикновено като мине период от време, понякога е нужно дълго време, става някаква промяна, която не си очаквал, и грешника си получава заслуженото, без ти дори да си мръднеш пръста. Помнете - времето носи промяна, промяната носи наказание и справедливост. Дайте време на нещата.

Ангел Грънчаров каза...

Здравейте,

Напълно сте права, така е. С времето всяко нещо си идва на мястото и всеки така или иначе си получава заслуженото. И аз съм забелязал това. Тъй че за тия неща ние не трябва да имаме грижа.

Анонимен каза...

Причината е, че нямате квалификация да оцелеете в чужбина. Езици? Не. Работливост? Не. Сносно образование? Не.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, пак се давите от злоба. Зная английски, руски, френски. Работлив съм като кон. Образованието ми е елитно. Санкт-Петербургский университет, философски факултет. Е, не е като Вас да съм завършил рабфака в Милиционерското учелище, но все пак образованието ми е добро...