Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 17 август 2021 г.

Каква е била ситуацията в "нашата" философия преди 1989 г., представена под формата на диалог, писан в платонов маниер?











ЗАБЕЛЕЖКА: Диалогът е в няколко части и не е публикуван досега. Следва продължение, т.е. съвсем скоро ще публикувам и останалите му части.

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...





Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

6 коментара:

Анонимен каза...

С велико търпение, като професионално занимаващ се с текстове от над половин век, внимателно, много внимателно прочетох записките на г-н Грънчаров, за да разбера колко безсмислени могат да бъдат дискусиите между хора, които наричат себе си философи. Напомнят някогашните схоластици от епохата на Предренесанса, които водели яростни спорове колко дяволи могат да се съберат върху острието на една игла. Записките още веднъж документират дървенащината у самолюбивия Грънчаров, когото ще откриете под името Скандалистът (стига да проявите търпение да прочетете докрай скучните безумни записки), колко малко се е променил "великият" философ-психолог от онова тъжно минало, когато едва е прохождал в сферата на безсмислената риторика. Липсата на най-елементарно домашно възпитание грее като алена звездичка върху челото на самозванеца.

Б. от Б.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, това не са "записки", това е диалог. Понеже очевидно нищичко не разбирате от философия, то оценката Ви е твърде ласкава за автора, благодарим за комплиментите, но просто немаше нужда - дето се казва! :-) Нищо не разбирате от текстове, язък, че сте написАла ПРОФЕСИОНАЛНО толкова много доноси...

Анонимен каза...

По същество, Грънчаров, по същество! Не бягайте по тъча, не излизайте със стария си номер, а отговорете по същество какво изкуши Ваше величество да огласи отчайващо нелепи ЗАПИСКИ? Записки са, защото това не е автентичният разговор, а Ваша версия на разговор, който явно се е случил единствено в нечие болно въображение. Омаскарявате всичко, до което се докоснете, това Ви е проблемът, това е омагьосаният кръг, в който от невежество сте се вкарали. Лоша услуга Ви правят онези, които предоставят трибуна на толкова пропаднал самовлюбен тип. Любопитен обект за изследване е Вашият случай от нравствена гледна точка. Не са толкова елементарни някогашните Ви колеги в Пловдивския университет, както пристрастно сте ги представил! Всичко, което докоснете, потъва в лигава слуз. Не бих казал, че сте психично нездрав, защото това при Вас, опитите да се изкарате вся и всьо е генетично обусловено. Плащате, и не само заради собствената си глупост.

Б. от Б.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, не е хубаво да употребявате думата "нравственост", щото Вие самата и Вашето поведение сте пълно отрицание на нейния смисъл. А иначе благодаря за тъй ласкавата оценка на моя диалог, вярно, проявявате пълно невежество, не успявате да сфанете смисъла, но въпреки всичко продължавайте да дерзаете. Между другото не е зле да опитате да представите свой вариант на философски диалог, щом претендирате че разбирате що е това. Та да ни научите как се пишат диалози. Опитайте. Може пък завистта Ви да поугасне малко като напишете своя шедьовър...

Анонимен каза...

"...Ако пък споменавам имена, колко често трябва сам себе си да осъждам? Тъй че този, който не щади нито едно съсловие, той се сърди не на някой отделен човек, а на всички пороци. Следователно ако някой започне да вика, че е обиден лично, той ще издаде по този начин своята гузна съвест и страх. Божественият Йероним много по-свободно и много по-хапливо е писал подобни книги, без да щади понякога и имената. Аз повсеместно избягвах да споменавам имена и така уравновесявах изразите си, та разумният читател да разбере лесно, че се стремя към смях който доставя удоволствие, а не към хаплив присмех..." https://chitanka.info/text/26839-vyzhvala-na-glupostta

Глупостта Ви е занимателна за онзи, който разбира от философия. Удоволствие е да види човек стереотипната Ви унила реакция, драги Грънчаров. Повтаряте като латерна, че сте философ-психолог, а реагирате, обзет от истерия. Защо?

Б. от Б.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, хубаво че цитирате Еразъм, но ето че нищо не сте сфанала от изказването му: ако бехте сфанала, щяхте да разберете, че този цитат именно се отнася за Вашето поведение, дето сте се прилепила към мен, мен плюете постоянно, дърдорите врели-некипели по моя адрес, поради което съвсем не сте наясно с "явлението Грънчаров" ма, другарко - и това, което аз фактически представлявам, с което съм ценен за обществото и пр. И ето как сама се самоизобличихте , че изобщо не сфащате нищичко от философия, щот философията явно не е лъжица за Вашата тъй мрасна уста ма, другарко. Леиле, какъв резил, другарко, ще Ви требеше да цитирате тоз пусти абзац от Еразъм?

И кой сега е глупакът ма, другарко? :-) Егати излагацията, другарко! Оляхте се съвсем! Видяхте ли до какъв лош край Ви доведе проклетото заслепение, дължащо се на тъй тъпата омраза, злоба и завист към моята тъй скромна и добродетелна персона? :-) (Можете да се ухапете, като прочетете това последното, ама гледайте да не отхапете парче мръвка, че после нема да могат да Ви я зашият. Бесовщината Ви обаче е страхотна, Вие минАхте всички граници! Язък за Вас, другарко...