Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 6 август 2021 г.

Докога ще допускаме да унищожават страната ни с толкова калпаво, негодно и лъжливо "образование"?


Във Фейсбук започна и тече важна дискусия по същество по този тъй сериозен въпрос, който формулирах в заглавието на тази публикация; ето ви възможност да се включите в нея и да кажете какво мислите и вие:

Политическата криза е всъщност криза на образованието. Няма как функционално неграмотен електорат да избере функционално грамотни политци. Няма как и функционално неграмотни политици да осъществят образователна реформа, която да се справи с неграмотността, било тя класическа или функционална.
Това го показаха още резултатите от PISA, външните оценявания след 7-ми и 10-ти клас и матурите след 12-ти клас, но реакция нямаше. Българското образование не учи на критично мислене и умения, а учи учениците да възпроизвеждат ненужни факти без никаква интерпретация. Това, разбира се, в един момент доведе до това порасналите ученици да избират и възпроизвеждат ненужни и безсмислени фигури в политиката. Триумфът на Слави и ИТН е поредното доказателство, че образователната ни система не е пригодена за предизвикателствата не само на 21-ви век, ами и е направо несъвместима с демокрацията. Демокрацията изисква лична отговорност, а това е дефицит в българското училище. (Прочети ЦЯЛАТА ПУБЛИКАЦИЯ И ПРОСЛЕДИ ДИСКУСИЯТА)

МОЯТ КОМЕНТАР ТАМ:
Ангел Грънчаров
Напълно вярно, поздравления за толкова смисленото изказване! Споделям изцяло всички тези констатации! Между другото цял живот съм бил учител по философия и гражданско образование и мутро-комунисто-гербовашките властници ме опраскаха, уволниха и остракираха от образователната система тъкмо заради моя подход в обучението, целящ да помага за раждането на самостоятелно, свободно и критично мислещи личности. В моите книги за реформиране на образованието съм изложил идеите си за една непосредствено и практическо РЕАЛНО ДЕМОКРАТИЗИРАНЕ на отношенията в конкретните образователни общности и по тази причина станах трън в очите на калинките, куриращи "образованието" в тъй приказната страна МУТРОЛАНДИЯ. Години наред водя отчаяни самотни битки да си върна правата на учител, отнети ми от въпросните калинки, но понеже не срещам подкрепа отникъде, ето, вече 7-ма година съм ми е де факто забранено да учителствам, остракиран съм от системата, мутрите принудително ме държат безработен, т.е. жестоко съм тероризиран от властта.
22
  • Харесване
  • Отговор
  • 1 дни
  • Редактирано

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...





Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

Няма коментари: