Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 9 октомври 2021 г.

Нима някой ще дръзне да си помисли, че може да има тъй безумно смел директор, който да се осмели да назначи на учителско място мен, бунтаря-немижитурка?

За втори път разстояние на около месец в гимназията (по транспорт и строителни технологии) "Г.Делчев" в Пловдив обявяват вакантно място за учител по философия (спечелилата мястото учителка се била отказала "по здравословни причини", както гласи официалната версия!). Моя милост, естествено, се яви отново - въпреки че ми се наложи да пиша официална жалба след първия "конкурс", тъй да се рече. Вчера се проведе т.н. "събеседване", как мина то ще пиша най-вероятно скоро, нека все пак да обявят кой е победителят, кой е щастливецът, на когото ще дадат това учителско място - или който ще бъде назначен. (Разбира се, директорката Бойка Борисова - така наистина се казва, просто съвпадение на имената с г-н Премиеро, бившия де, който напира пак да се възцари, щот не можел да живее ако не премиерства! - та значи г-жа Бойка Борисова, директорката, нема начин да се обърка дотолкова, че да назначи на това учителско място моя скромна милост, недейте да си мислите, че съм толкова наивен да очаквам, че тя ще събере смелост да наруши омертата, иначе казано, да развали остракирането ми от намиращото се в тъй бляскаво състояние образование в тъй приказната страна Мутроландия; оказа се, че аз съм недостоен да учителствам в него!) Явиха се вчера на събеседването 6 човека (5 мъже и една дама!) и ми е много интересно кой ще бъде избраникът (естествено е, че просто няма начин да съм аз!), т.е. кой ще бъде удостоен с честта да учителства, да обучава на философия учениците от това училище. А събеседването (аз бях първият, допуснат до неговата устна част, щото имаше и писмена, причината е, че името ми започва с буквата "А"!) мина изключително интересно и вълнуващо, обещавам, ще Ви доставя удоволствието да разберете всичко и да се насладите на случилото се, но нека все пак да дадем време на г-жа директорката да реши нелекия казус. (Злите езици, знаете, говорят, че в днешно време не можеш да станеш и метачка в държавно училище ако немаш яки връзки или със самия директор, или с управляващата партия; знайно е, разбира се, коя партия още управлява у нас, да не си мислите, че съименникът на г-жа директорката на ПГТСТ в Пловдив е изпуснал властта; та именно такива глупости говорят неуморните зли езици, но те нямаше да са зли езици ако не говореха такива глупости, В КОИТО НИЕ ВСИЧКИ ИЗОБЩО НЕ ВЯРВАМЕ, нали така?!)

Но понеже ти загатнах, уважаеми читателю, за тъй интригуващо протеклото "събеседване" с моя милост (знайно е, че където се появя аз, там винаги стават великолепни, превъзходни направо дискусии и дебати, от което именно тъй много се боят директорите и директорките на училища, същински страдалци - заради мен, техният пословично жесток мъчител!), та понеже ви разпалих вече желанието да научите какво е станало вчера, ще си позволя тук да ви разкажа вкратце най-вълнуващия и най-многозначителния момент, ето, слушайте, но седнете по-удобно, с оглед да не паднете от стола, на който седите.

Значи мина оживеното "събеседване" с комисията, а накрая водещата (по време на дебатите ми с нея другите двама членове на комисията, и двамата историци, бяха заети с това да показват колкото се може по-пълно безразличие към разговора ни, с оглед да не напиша, както предния път, че са проявили "живо участие", с което, явно, съм ги дискредитирал така жестоко в очите на директорката, че сега наистина се чудеха как, по какъв начин да изразят колкото се може по-изразително безразличие на страдалческите си лица!), та значи накрая водещата, която, за нейна чест, този път се беше подготвила много добре за толкова голямото изпитание, простена чистосърдечно ето какво, каза ето кои тъй многозначителни думи:

- Г-н Грънчаров, този път нали няма да напишете жалба до висшестоящите началства?

(Забележете: аз бях първият в т.н. устно събеседване, т.е. тя не знаеше изобщо как ще се представят останалите кандидати, но се издаде, че аз няма да съм спечелилият мястото - щом изрази очакването си този път да не напиша жалба; а знайно е, че човек пише жалба само когато са му били шута, нали така?)

При тия тъй невероятно чистосърдечни думи, отронили се от тъй невинното и непорочно сърце на г-жа водещата "събеседването" аз щях да падна от обзелото ме щастие (тя де факто призна, че въпросното "събеседване" е просто някаква ужасна пунта мара, щот, излизаше, тя вече прекрасно знаеше кой ще бъде щастливецът, удостоен с честта да учителства в туй училище, нищо че още не беше го "интервюирала" и немаше как да знае как той пък ще се представи; представете си, че запецне - и тогава що ще правим?!); по тази причина се сдържах да разтълкувам на г-жа водещата какъв чудесен гаф е направила този път и, мило усмихнат, великодушно рекох:

- Е, не знам още де, ще видим, то тепърва сичко ще се разбере, сега-засега нищичко не мога да кажа!

Та това беше. Аз, жестокият джелатин, от когото треперят с пълно основание всички властващи в пловдивското образование, си тръгнах, а пък комисията пристъпи към разпитването на останалите кандидати за учителското място, които се бяха свили и трепереха (за разлика от мен!) така верноподанически, че човек наистина ще го е грях да не вземе на работа някоя от тези тъй чисти и непорочни, за разлика от мен, грешника, душички.

Толкова. Хубав ден ви желая! Бъдете здрави! И бъдете послушни - ако искате да си намерите работа в нашето тъй китно и свидно отечество, гдето бунтари като мен никой не търпи и не може да понася (особено пък в тъй стерилното откъм всекакви прояви на свободомислие - и особено пък правдолюбие - родно образование!)!


Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...







Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

44 коментара:

Анонимен каза...

Най интересното е колко хора кандидатстват за държавни позиции. Сигурно в ЕС няма друга страна в която такъв голям процент от населението да е негодно за частния сектор.

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, нямс значение в какъв дектор работи човекът, важното е КАК работи...

Ангел Грънчаров каза...

Сектор исках да напиша

Анонимен каза...

Иначе нямало учители, не можело да се намерят кадри и желаещи....

Маргарита Бимбалова

Ангел Грънчаров каза...

Маргарита Бимбалова Под "няма учители" явно се разбира "няма учители, които са от наште", вярно е, сред управляващите често нема хора с образование, та се налага да турят дори и на ръководни постове разни там калинки, с оглед обаче да са "от наште", сакън, да не турят некой способен човек, който не е "от наште" и тогава на неговия фон ще изпъкне некадърността на тия, които са именно "от наште". Мен точно по тази причина ме опраскаха и изритаха от образованието - щот като бях там имаше критерий за сравнение и най-вече учениците безпогрешно разпознаваха кой колко струва, колко чини примерно директорката и пр. Да не говорим за това, че аз не съм мижитурка и понеже съм демократ си позволявам да критикувам, което изобщо не се търпи от господстващата некадърна властваща напаст.

Анонимен каза...

Защо нощни пазачи кандидатстват за учителски места?

Dimitar Stoyanov

Ангел Грънчаров каза...

Dimitar Stoyanov Ами защото в тъй приказната страна Мутроландия подлизурковци-кариеристи минават за "учени", работещи в "института" на "учения" специалист по водно-напоителни системи Харизанов?! 🙂 СтанА ли шефът Ви Харизанов вече професор? 🙂

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров, какво е "Мутроландия"?

Dimitar Stoyanov

Ангел Грънчаров каза...

Dimitar Stoyanov Страна на мутрите, нали ужким знаете английски?! Това е създадената от Вашия кумир Боко разбойническа държава на пълното беззаконие, в която мерзавците на власт се мъчат да превърнат истинските учители в пазачи - щото пречат на мижитурките-кариеристи да паразитират...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров, това на жаргона на нощните пазачи ли е, другарю?

Dimitar Stoyanov

Ангел Грънчаров каза...

Dimitar Stoyanov Да, другарю мутро-комунисто-гербовашки кариерист... На езика на специалистите по водни напоителни системи от "института" Харизанов как се казва същото?

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров, нощ е вече, ходете да пазите.

Dimitar Stoyanov

Ангел Грънчаров каза...

Dimitar Stoyanov Време е Вие да идете да цункате нозете на Харизанов и на Боко...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров, същият "Боко", на когото пишете писма всяка седмица да Ви назначи за учител ли, макар че сте нощен пазач?

Dimitar Stoyanov

Ангел Грънчаров каза...

Dimitar Stoyanov Бъркате ме със себе си явно, драги горещ почитателю на специалиста по водно-напоителните системи и партньор на Боко по тенис. Заради моите писма до Боко властващата мафия ме уволни, щот го критикувах така, както никой друг, драга пълзяща мутро-комунисто-гербовашка мижитурке...

Анонимен каза...

Честно - изберете си друга професия.

Rumyana Dimitrova

Ангел Грънчаров каза...

Rumyana Dimitrova Не мога да си избера друга "професия". Щото учителстването всъщност е ДУХОВНА мисия, а не пррофесия и занаят. Пък и Бог вместо мен ми е избрал тази професия - давайки ми призвание за нея. Не мога заради някакви си там властващи мижитурки да изменя на своето призвание, дадено ми от самия Бог...

Анонимен каза...

Маргарита Бимбалова учители има Заедно в Час, ги произвеждат като завод за полупроводници.

Михаил Кючуков

Ангел Грънчаров каза...

Михаил Кючуков Важното е да са "от наште"... 🙂 "От наште" ли са, проблеми нема...

Анонимен каза...

И колко години сте изпълнявали тази мисия реално ? 🙂

Rumyana Dimitrova

Ангел Грънчаров каза...

Rumyana Dimitrova 34 години.

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров сега има една друга власт - Америка за България или Заедно в Час.
То там са по калъп, и са много изпълнителни и удобни, нищо че може да не стават за тая професия...

Михаил Кючуков

Ангел Грънчаров каза...

Михаил Кючуков Е, намесихте и Америка 🙂 Недейте така де. Нека да говорим сериозно. На българската обрзУвателна система проблемът е, че не е мръднала на сантим от съветския модел на директивна командно-административна система, в която пълната власт принадлежи на пълновластващата образУвателна бюрокрация...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров Аз не зная от кои са, но са празни от към съдържание. Говоря за подготовка, като педагози. Друг е въпросът, че много често трябва да минат през психиатър и психолог, преди да влязат в институцията училище.
Ако приемаш танцуването пред цял клас за вид метод, който да не позволява на учениците да закъсняват за час, то не зная какво остава за оценяването и предаването на знанията...

Михаил Кючуков

Ангел Грънчаров каза...

Михаил Кючуков Аз съм съгласен, че има подражатели сред учителите (на тъй модерните американски методи" включително!), които правят какви ли не глупости за да се харесат на учениците. С оглед да ги командват по "либерален" начин. Истинските неща обаче рядко се правят. Щото системата ги оценява като "опасни" за тоталното господство за бюрократите. Те, прочее, наистина са опасни. Мен точно по тази причина ме и опраскаха...

Анонимен каза...

Rumyana Dimitrova И как една неефективна, западаща образователна система може да определи правилно кой учител е качествен и достоен да я упражнява?

Елена Игнатова

Анонимен каза...

Rumyana Dimitrova Упражнявал е докато не е бил изгонен заради голямата си уста, която не може да мълчи. И то представете си да променя името на Електротехникума на основателя на компютъра Стивън Джобс. Но какво се чудите? Заслужава си съдбата да бъде изгонен. С всеки в образованието влиза в контакт...

Ники Димов

Анонимен каза...

По- добре се пенсионирайте.Много арогантно се държите, учителя не трябва да е такъв.Вие "скачате" на всеки и всичко с "дълбоките" си размишления.

Svet Lana Ivanova

Анонимен каза...

Svet Lana Ivanova Напълно съгласен съм с Вас. Не може да приеме чуждо мнение...

Ники Димов

Анонимен каза...

Svet Lana Ivanova я по - полека! Да си избере друга професия, за да може арогантни родители да скачат КОПАНИЦА върху главите на учители мижитурки!

Христина Монова

Анонимен каза...

Яяя не ми казвайте по - полека.Всеки с мнението си...

Svet Lana Ivanova

Ангел Грънчаров каза...

Svet Lana Ivanova Другарко, какво ще правя решавам аз. Аз съм свободна личност. Може на някои да им е много неприятно поради този факт, но от мен покорна мижитурка не става. Аз избрах (и то не след като мутрите на власт ме опраскаха от образованието, а много преди това!) пътя на борбата за истински пълноценно и демократично (свободно) образование. Този е моят избор. А моите личностни качества нямате право да ги коментирате. Като личност съм какъвто искам да бъда - и смятам, че съм длъжен да бъда. Щото съм човек, философ и учител, затова.

Анонимен каза...

Rumyana Dimitrova ЗАЩО?

Христина Монова

Ангел Грънчаров каза...

Христина Монова Защото преча на властващите мутро-комунисто-гербовашки калинки в образУванието. Опраскаха ме, изритаха ме от образУванието им за да си вегетират спокойно...

Анонимен каза...

Другарю сте Вие, ще коментирам каквото си искам.Щом пишете тук да се оплаквате, всеки ще коментира.Сърдете се само на себе си ...

Svet Lana Ivanova

Ангел Грънчаров каза...

Svet Lana Ivanova Не се оплаквам, а поставям проблем пред обществото. Властващите в образованието са се разпищолили, няма законност, от което губи цялото общество. Там е проблемът, поставен по-горе. Явно не Ви се удава да го схванете. (Апропо, думата "другарко" не е обидна, а ласкателна!)

Анонимен каза...

На мен не ми хареса изказа ви. Може да съм от динозаврите, но не искам такъв будител за децата си.( И личните и придобитите за 36г). Това е моето мнение.

Rumyana Dimitrova

Ангел Грънчаров каза...

Rumyana Dimitrova Радвам се, че така ме оценявате! Явно учител-личност за Вас е твърде необичайно нещо, което за мен е голям комплимент. Благодаря много за високата оценка!

Анонимен каза...

Rumyana Dimitrova много самонадеян и политизиран другар,вдигай юмрука и напред към науката,но не забравяй ,че отиваш при деца,пък макар и на 14,15години, те нямат нужда от точно такова философстване и високомерие,не можеш да бъдеш добър учител с такова самохвално дрънкане,слез на земята от червения облак...

Nadia Varbanova

Ангел Грънчаров каза...

Nadia Varbanova Другарко, доста глупава представа сте си създала за мен, което показва, че не сте разбрала и оценила написаното от мене. Явно сте поддръжничка на мутро-комунисто-гербоваците и затова сега злословите по мой адрес, т.е. на чисто политическа основа се опитвате да уязвите личността ми. Което е доста тъпичко. А какъв трябва да е учителят, зная аз, щото това е моята длъжност, специалност и призвание. Вземете прочетете някоя от моите книги за образованието и се информирайте как стоят нещата в тази област, която явно Ви е съвсем чужда.

Анонимен каза...

Твърде голямо его. Нещата се постигат от смирени хора с непримирим дух, не с рогата напред - споменахте Бог, в такъв случай би трябвало да сте наясно с това.

Diyana Ruseva

Ангел Грънчаров каза...

Diyana Ruseva "Смирени хора с непримирим дух", хем смирени, хем непримирими, интересно изискване поставяте. А това, което наричате "его", всъщност е ползване от своето право да бъдеш личност. Вярно, личностите у нас са рядкост и затова са твърде дразнещи. Изказването Ви е в унисон с най-позорната българска поговорка: "Покорна главица сабя не я сече!". Не приемам такава една философия на мижитурките и шушумигите. Аз съм привърженик на философията, скрита зад английската поговорка: "Високо вдигнатата глава сабя не е достига!".

George Pashev каза...

След като знаеш, че тая мацка Бойка, дето иначе има хубави балкони, ще те разкара пак, защо ходиш пак при нея? Заради балконите ѝ или заради това, че се надяваш, че ще се изпусне и издаде, както е направила сега?

Ангел Грънчаров каза...

Ходя по простата причина, че училището не й е бащиния, нито пък е нейна частна собственост. Преподавам й този простичък урок. Не вдява до момента...