Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 23 февруари 2022 г.

Защо Путин няма право да къса жива плът от тялото на Украйна? - обяснено като за путиноидни тънапанари

Като историк и учител ще се опитам да обясня за всички, които, подхлъзнати от пропагандата, мислят, че "Путин има право":
Кърджали окончателно става притежание на българската държава през 1912 г.
Там до днес има компактно население с турски произход.
Сега си представете как изведнъж в Кърджали започват да се веят рязко турски знамена и изведнъж едни необозначени, но тренирани армейски части, открито финансирани и въоръжени от Ердоган, обявяват първо автономия, а после след военни действия срещу българската армия обявяват независимост.
Представете си, че Ердоган на първо време не признава тази независимост, но по някое време решава, че Кърджали не само е независима република, ами в телевизионно обръщение добавя, че България винаги е била част от Османската империя затова и ще изпрати армия да "пази мира" в Кърджали, оставяйки отворена възможността да нападне цяла България.
Това се случва с Украйна - Путин къса жива плът... за пореден път.
Точно това защитават псевдопатриотите и комунистите, както и всички останали русоРоби.
И точно срещу това заставаме всички истински родолюбци и демократи.

ДОБАВКА:

«ДОГОВОРИТЕ С РУСИЯ НЕ СТРУВАТ ДОРИ ХАРТИЯТА, ВЪРХУ КОЯТО СА НАПИСАНИ.» (ОТО ФОН БИСМАРК)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...








Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

37 коментара:

Анонимен каза...

Верно е за добро и зло, но отиваме към Ормузд и Ариман, преди 5000 години, ах колко си елементарен...

Не можеш да разбереш че света е многополюсен защото не си го видял - като Тодор Живков си, който като видя мноигополюсния свят се уплаши и почна да се подиграва на собствения си социализъм... А стадото BG роби го слушаше и пляскаше...

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

От създаването на света до нековия край винаги ще има два само полюса: добро и зло и истина и лъжа. Никакви путински увъртания, таваришч, няма да променят това: такава е същината на света...

Анонимен каза...

Да ти го кажа на разговорен език, като не разбираш и бъкел философски - Русия изрита турците от BG 1878...

Не е нейна вината че черешовотопчовската рая после не се чувствала свободна, раята си е рая... Като теб...

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Ти си раята, ти си робът, не аз. (Какво съм аз нема как да сфанеш, щото живееш в съвършено друг свят, напълно непознат ти! Ти и в Австралия си замъкна робския свят - и гледаш на обкръжаващото през кривите му огледала!) На руснаците си робът. На комунизираността си си робът. Понимаеш тепер?

Анонимен каза...

Е каква истина обичаш след като тя ти е замъглена и дори не знаеше допреди минути че света е многополюсен??...



И каква свобода - на кастрещите те индийци у Фейса ли??



Момент, ако обичаш личността отиваме към хитлеризъм, ленинизъм и кимирсенизъм...



Объркан си, ЗАЩОТО ИЗПОЛЗВАШ ДРЕВНИ ФИЛОСОФСКИ МИТОЛОГЕМИ, а сега сме 2022...



И Библия не знаеш, нито се сещаш какво сам Бог ти е казал там...

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Путински папагале, като е многополюсен светът ти защо робуваш на путинските простотии?!

Анонимен каза...

Русия не е глупава като черешовотопчовците - представяш ли си какъв болен ум трябва да имаш, да направиш от това меко дърво... топ (турска дума) !!



Аз мисля че BG имат умствена непълноценност (и Мак Гахан го посочва, ах тези умни UK-американци), а ти си завислив и те е яд като си видял руската сила, омаскаряваш ги и се прибираш при... пръдливчетата.



Ами нали виждаш как се живее в BG - черешовотопчесто се живее, какво НАТО бълнуваш и какъв Путин, ти си само едно чехълче, егати рипнàло да е философ, леле Боже, страх!...

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Никаква руска сила няма, драго путинско зомби, има руска сила, ама то е сила на тъпотията. На имперската тъпотия. Малко акъл да имаше Путин, щеше да се държи иначе, а не като Хитлер. Егати тъпия епигон!? Ще правя клип по тази тема, слушай го да разберпеш докъде си я докарал!

Анонимен каза...

Че в Америка е пълно с бандити и разбойници, да, най-пренаселената съдебна система... В Калифорния в затворите вече спят на... 4 (!!!) етажа легла, защото няма къде да ги сложат...



Ако се замислиш малко марксистки, е много просто обяснимо - богатството се притежава от 5%, какво ще се случи тогава?



Ами това ще се случи, изтерзаните хора без пари ще се убиват, ебат и крадат, това ще се случи...



Елементарно е, Уотсън...



P.S. Извини ме че исках да еба Дарина, днес се уговорих с проститутката, от Хонг Конг, на 23 години, $200 за час - не знам по-щастлив човек от мен да плати наистина това !!! Слаба, висока и красива е…

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Тъпчо, а пък в Русия нема бандити и разбойници, така ли? Та в Русия бандитите и разбойниците държат властта в Кремъл...

Анонимен каза...

И каква е тая твоя ученическа глупост за НАТО... НАТО е за Западна Европа и Америка, ама вече няма смисъл и се гъне и опъва, щото маса паразити там ще загубят работата си...



Но ти си в BG, а за BG нещата са съвсем други - никакво НАТО няма в BG, това са клоунади както войната ви cрещу Русия 1941... Б BG обичат представленията и театрото, в кръвта им е...



Политически BG е с две сили - Русия и Турция са тези, които ще решават за BG... НАТО да решава за Мексико... Те го знаят че са излишни на Балканите, само ти не си чул...



BG ще зависи от Турция и Русия, никакви брюкселски зелки не играят роля тук - те не познават BG, нито им пука за нея... Ами тогава кратуни ще срещнете руски хуй или турски...



Шматки брюксeлски, не разбират че са никой in BG...





A. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Говориш пълни глупости. Много си зян. Хептен си превъртял. Жалко за теб. Значи на Балканите само руската мечка и турците ще си играят хорото, тъй ли? А Европа ще гледа и ще мълчи... как ти щукна тази тъпотия?! Ти не знаеш ли, че Балканите, тъпчо, са част от Европа?! НАТО се грижи за реда в целия свят, щото в него има страни от целия свят. Австралия е в НАТО, путинистки тъпчо...

Анонимен каза...

Западните маймуни трябва да разберат едно - ако искат да се напълнят с негри и индийци до козирката, това нищо не променя за Русия...



Никак тия подчовеци не я впетатляват, ама никак...



Известно е, че ракетите не само изпаряват дебелаци, но също и гламави индийци наоколо, хи-хи...



Освен ако АIG не дойде с черешовото топче да пуца кат издивял на всички страни и ги спаси както Карбовски спасява циганоиди, хи-хи...



Ах този АIG, той е така изостанал, чете древни текстове и им се кланя, този философик сляп за всяка истина...



И глух за Йешу (Jesus na иврит) на всичко отгоре...



Това прилича ли ти на черешата ти в Долна Баня, а, турче мое?...





https://www.youtube.com/watch?v=rBf3oiERDnc





А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

"Западните маймуни", тъпчо, са си уредили чудесно живота, ти затова избега при тях, нали така? Руснаците още идат по голема нужда във външни нужници, а често и се облекчават хептен без нужници. И те ще ми оправят света, айсиктир, техни поклоннико?! Да си изпържат със своите ракети собствените глави, щото са толкова тъпи, че нема по-накъде...

Анонимен каза...

Не знае Власов кой е, ето да си видиш простотията, щото си учил Маркс в Русия...



Видя ли се колkо струваш?



Ето, чети и се застреляй... Никой не е велик както Русия и хората й... Нема каубои, нема кравари тука, не предат...



>>> >>> >>>



Съден на закрит за обществеността процес, Власов е осъден на смърт и обесен на 1 или 2 август 1946 г.



Политическата програма на ген. Власов се разкрива най-пълно от т.нар. Пражки манифест от 14 ноември 1944 г. Желанието на генерала е свалянето на болшевизма,



Съден на закрит за обществеността процес, Власов е осъден на смърт и обесен на 1 или 2 август 1946 г.



Политическата програма на ген. Власов се разкрива най-пълно от т.нар. Пражки манифест от 14 ноември 1944 г. Желанието на генерала е свалянето на болшевизма...



>>>



https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2,_%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%B9_%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87





>>>



Материал из Википедии — Андрей Власов в 1942 году...

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Баба ти не знае кой е Власов, не аз...

Анонимен каза...

Как риташ срещу идеята като пълен профан, а не философ... Да, Западът е най-напред в наука, идеи и всичко... И пръв създаде комунизма, преди още заспалите руски селяни да се сетят...



И с двуличната си хитра природа го експортира при тях...



Маркс в Лондонската библиотека ли пишеше или в Московската?



Да видиш сам простотията си - да, напредничавия Запад, точно защото е такъв, откри и създаде комунизма...



А наивните руснаци го приложиха...



Ако тая истина не разбираш ти не знаеш какво е Запад, а му се кланяш всеки ден като на истукан...

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Да ти пикая на "аргументите". Маркс писал Капитала в Лондонската библиотека и затова комунизмът бил западен продукт! :-) И западно явление бил. Западните злодеи са виновни че комунизма руснаците го възприеха и приложиха, така ли? Пак повтаряш тъпа кагебистка опорна точка: как пък не измисли нещо свое?! Егати тъпотията!

Върни се чети какво съм ти писал по-долу и го осмисли малко. Стига папагалства, зомби нещастно.

Анонимен каза...

Ти му говориш за техника, катюши, самолети и Шпагин, той ти ръси брътвежи за философия, ей, кукууууу учител с детски ум...

А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Чети пак, тъпчо, белким некога зацепиш:

Емоцията е друг начин за постигане на истината и само хора с емоционално неизкривени и неизвратени души постигат истината. Истината, която съдържа нездрава (болна) емоция, не е никаква истина, а е лъжа. Емоцията е органичното допълнение (до цялост) на всяка здрава, т.е. пълноценна и жизнеспособна истина. Истините, пораждащи или дължащи се на нездрави емоции (злоба), са истини на непълноценно живеещи хора, те са мартви истини за мъртъвци. Затожва наричам путинците зомбита, зомбитата са живи мъртъвци. Нищичко не разбираш от философия, там ти е целият проблем...

Анонимен каза...

Краварите могат да шашкат бременните и бабичките със страхотно любезно поведение, но в своето лицемерие много да внимават с една сила, която първа качи човек в космоса и взриви Цар Бомба - най-мощната водородна бомба на света...



Ще хвърчат каубойски парцали, ако те не разберат това... И да идат тогава да се оплачат на Всевишния...



Който сее ветрове ще жъне бури, руско-българска поговорка за дебили...



За Украйна и Крим ги боляло, майка ви дееба, върнете Ню Мексико на Мексико и Луизиана на Франция, крадливи прошляци...



Да видим ракетите с какво ще спрете, с холивудски заклинания, предполагам... И Айгови бустерни философически кухи фрази...



A. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Що не идеш да се хвърлиш в морето за да се спасиш от умствените и моралните си недъзи?! Или иди се запиши в путинската армия за да пържиш американски задници, нали това ти е идеята-фикс? Егати путинските тъпанари!?

Ангел Грънчаров каза...

Нямаш право да слушаш западни песни, слушай само руско-съветски. Йосиф Кобзон и прочие. На какво основание слушаш западни песни, нали мразиш всичко западно и искаш руснаците да го унищожат?!

Анонимен каза...

Аз май не трябва да ти пиша... Ти си само един технически неграмотен учител, който не може да смени един контакт...



Писа писма на Путин, а сега на 35-тата минута от речта му ти казвам, че въобще и нищо няма да разбираш... Знам че смяташ че философията решава всички проблеми, но това е налудничаво - ако беше вярно, всички щяхме да сме философи...



Да спомена някои истини от Путин за Украйна, щото твоя политически и военно твърде неграмотен мозък ще ги прескочи.



>>>



“Украйна е колония с марионетен режим... Подхвърлена е на пълна десуверенитизация... Щатите считат Украйна териотория за стратегически действия срещу Русия”...



Интересно как чрез Сократ ще убедиш някого че не е така??



------------------



А сега ще те уча що е двулична английска политика, много по-добра от дървения Гьобелс...



Някаква БиБиСи дама с кокоши мозък учи западняците, че Путин бил много ядосан в речта си... Искал да е миротворец в Украйна, а това било глупост...



(Аз лично не чух такова нещо)...



Този опиум се налива в празните западни глави - а те нямат ум да си го преведат, нито ги и интересува, защото трябва да работят и консумират - подобия на човешки същества, по моя терминология "Изкуствени механични (и много лакоми) организми... Абе комунисти, нали върховната им мечта беше да лапат...



Ти с езиковата си бариера НЕ ВИЖДАШ ЗАПАДНАТА ГЛЕДНА ТОЧКА И НАГЛОТО ИМ ЛИЦЕМЕРИE... Вината си е твоя - не знаеш западен език и си слепец с едно око (а не четеш за Запада на руски щото са ти сложили натовска каска на мозако)...



Дори с мен спориш и не се усещаш аз къде съм и че каквото знам за Запада струва повече от каквото ти знаеш за Запада - твойто "знание" е с балканска, байганьовско-елинпелинска обагреност...



Много ти разбира главата какво е индиец и китаец, а те са по над милиард и двамата...



Трудно е, имаш езикова бариера - опитай се да опонираш на Путин - не можеш, защото освен общи старовремски глупости нищо реално не знаеш...



И хитрото НАТО не било агресивнo - след приемането на 15 страни БЕЗ НИКАКВА ПРИЧИНА и все около Русия... !!



Бе ти си идот по политика, отдавна съм ти казал - затова се криеш зад общи философски постулати, щото издишаш в реалната полемика...



P.S.



И нека ти кажа нещо и за украинския народ, защото ги виждам тука при нас - както Путин ти каза, те не стават за нищо и вършат примитивна работа, английски няма да научат и за два века... ТЪПИ СА, има нещо много тъпо в тия хора, все едно са внесени от Космоса... Доколкото си спомням те имаха канибализъм през Втората война и немската окупация, на български съм го чел... Че папуасите тогава нямаха канибализъм... Помисли си...



НАТО отбранителен и миролюбив съюз, това говори промитата ти глава... Путин ти се смее, както и аз, мечтателю с тухла в главата, сори, тухла в стената... Пусни си тая комунистическа западна песен, уау!... Tухла в главата, сори, тухла в стената...



Има един принцип в американското обучение на полицаите - да не поставят престъпника в ъгъла, без опции да реагира, ако не могат да го приведат в безпомощно състояние - защото примерно той, ако иначе ще избяга, сега просто ще ги застреля...



Същото правят с Русия - ами искат дебелите им задници да опитат ракетките, ще ги опитат... С Хитлер беше така - средния руснак се питаше, За какво, за какъв хуй тия пришълци-уроди са ни дошли на гости? Никой не можеше да разбере... И станаха и ги изритаха, та да си спомнят и досега...



Подлеци като Хитлер и Щатите много, а има даскали със зачатъчен ум, които ги подкрепят... Mного редови даскали в Германия, да не кажа болшинството, са подкрепяли нацизма на времето, известен факт е... Даскала е склонен към идеализиране на идеи, непрактичен е, лесно се лъже... Работи с деца, не забелязва че възрастните са много по-умни и хитри...

А-. от Австралия

Анонимен каза...


“Пренебрежителното отношение на краварите към нашите (RU) опасения от разширението на НАТО"... >>> А aз знам че всеки хулиган е много пренебрежителен - а после го бият по задника и по празната кратуна, сори...



“Добре, не искате да сме приятели, но защо ни правите врагове? Непонятно е”...



Путински, нека ти обясня: Изкуствените лакоми механични организми се боксират по главите и получават боксьорска деменция и оглупяване... А защо ти бре, холан, искаш да си приятел с тия подчовеци??? Ти да си чул някога хитрите турци с армия половин милион да искат да са "приятели" с краварите? Помисли си пак, наивен си ми като Айгата, не бива да си учил в килийно училище...



“Една е истината - не искат независима голяма страна”... Опааа, това го знаем от Берлинския конгрес за Санстефанска България... Малка, и й свиха перките...



А как ще свиете перките на Русия, крави мои угоени и надменни? Ще видите как, отгоре ще го видите...



Това аз го знам и го чета всеки ден в медиите им, не е никаква тайна, а се натрапва и промива мозъка на изкуствените механични организми – “врага е Русия, стратегическите документи на Щатите не го крият”... Още имат на учения с войниците си мишени с имиджа (това на български е картинка) на... руски войник.



Тия US абдали разбират ли, че след като приключат с Русия и в резултат намалеят с ¾ население, Kитай и Турция ще приключат с остатъка от краварите...



Ти ще учиш китайски, а май по-скоро турски, не че не го знаеш подсъзнателно и сега, турче мое, напънало се да е руснак, а акъло му (турска дума) къс кат черешов топ...



Ах, английската гадост, “да замъглят дискусията и я фрагментират” - дето викаме, ах как умеят да се правят на ударени с мокър парцал...



“ИСКАТ ДА СПРАТ РАЗВИТИЕТО НА РУСИЯ” - прочетете Хашек, кравари... На 36-ти ще се случи... Забележително е, че американците НЕНАВИЖДАТ ХАШЕК, преведоха го - ако 20 са го чели, пак добре... За мен е многозначително, те поддържат идеята на краваря-супермен, простака боксьор с чугунена глава (като тоя дето преби Kобрата - това е едно негро с ум на кокошка, нали му слушах постните брътвежи) - пичове, чули ли сте за Бог?...



Ха-ха-ха, “Западния свят не иска да знае за ужасите в Донбас”... Добре дошъл Путин в западната демагогия... Така криеха и войната в Ирак, когато разпенен американски майор каза че може би са убили 5 000 човека този ден... Сайта в Интернет, който показваше войната, го затвориха... Майките излизаха в 10 сутринта да си купуват тампони за оная си работа и никой, ама никой не говореше за войната в Ирак... А после плакаxа как загинали 3000 US механични организми... А иракчани загинаха 450 000...



Помня американския лекар дето ги кърпеше в една палатка и войник с изrоряла кожа на коремната стена, но oще жив, анестезираха и сложиха в боклука...



Пропагандните им централи, смял съм се, България е нещо непонятно за тях, като се дивяха кат маймуни, след като свалиха кулите-близнаци някой от празноглавците съчини версията, че два часа преду ударите... всички българи напуснали сградите, ха-ха-ха-ха, ах колко сме лоши, механичните организми са ни разбрали какви сме, хи-хи-хи, смяx се добре тогава... После видяха че BG не е известна на Запад и смениха версиите с евреи... Това са продажници за пари, те немат ум... Имбецили, копито са завлекли и АIG в пpеизподнята на глупостта андрешковска...



И да завърша - Запада с наглост и лъжи зле ще свърши, нека да не върви по пътя на Хитлер, че лошо му се пише... После АIG ще ми пише, че западните джипки спомогнали Русия за завре Запада в кучи гъз, ох обърках се философически...



АIG, ти почвай да учиш турски, пезевенк промит ентелектоално…



https://www.youtube.com/watch?v=GOCzBoaSPl4





Аe

А-. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Много си зян, наистина. пак ми повтори всичките глупости на Путин и путинците. Човек, който смята Путин за авторитет, е деградирал всякак, и умствено, и морално. Путин е просто един хашлак, един бандит, има манталитета на уличен побойник. Путин е срам и резил дори за КГБ. Ти му се възхищаваш. Прави си сметка в какво положение се намираш. Нищо не знаеш за Запада защото си сляп. Ти гледаш, а нищо не виждаш, щото мозъко ти е отровен от комунизъм - и от путинизъм, който е още по-лоша проба камунизъм. толкова. Следи моите клипове за Путин и путинщината. Там ще говоря и за теб. Ти си страшно деградирал умствено, пример си за това докъде води кагебистко-путинската пропагандна отрова.

Анонимен каза...

Русия има много поддръжници по света, тия хора натискат местните тъпоумни правителства... Русия има много поддръжници по света и приятели... Те не се виждат, но са там...



Не мисля че война ще има, но пророците казват друго - Трета война ще има...



Mежду другото сбърках, бях разсеян, канибализма в Украйна е през Сталиновия глад, голодомор или как му казват, не през войната... Но все тая, няма да зaбравя как двама уроди се криели под моста и минал някой отгоре и те викат, тоя/тая ще го/я изядем... Това не е фантазия, има канибализъм там, но не в Русия, те не са толкова изпаднали...



Не го крият в Украйна, има разкази например от съседка за изчезнало дете, а съседите го... изяли.



Тоя Зеленски не си ли забелязал, че прилича на слабоумен - той говори идиотщини, има ум на 12 годишно... Запада го взе за говорител, пожелавам им успех, хи-хи...



С пророците е така - казва се, че млякото ще стане вредно, урода Ванга също го каза...



Това е моя военна квалификация и ти казвам - млякото ще стане вредно, ако e радиоактивно...



Това значи че грамадни райони от планетата ще станат Чepнобил... На тебе ще ти покарат 36 зъба, на жена ти още две гърди, хи-хи... Това съм го гледал сред руснаци, които живеят и досега в заразената зона на Чернобил...



За да се случи това значи масивни ядрени удари, разрушили атомни централи - от там ще изпълзи стронций и кадмий с полуразпадане 50 000 години...



Надявам се да не се случи, но това говорят пророците... Откровение казва че 1/3 човечество ще загине - но това са 2.5 милиарда... Няма как да стане без радиация, аз това съм учил, пич... Сегашното ви изкуфяло безписмено племе говори за радиационна болест,а не знае че тая болест си има име - лъчева болест се казва...



Може да бъркам, ще чакам да видя от какво тогава ще умрат 1/3? Сигурно от вкоренен комунизъм, ха-ха-ха...



Колко си тъп там в Горна Баня ли беше, Долна баня ли беше, тухла в стената си, сори в главата...





А. от Австралия

Ангел Грънчаров каза...

Ти не си човек. Как не те е срам да плюеш украинците, че били канибали? Кой причини голодомора в Украйна бе, тъпо путинско-кагебескко-комунистическо говедо?! Как не те е срам да дърдориш такива врели-некипели?! Безсрамник неден! Егати тъпанаря!!! Махай ми се от очите, нещастен урод!!!!!

Спартак каза...

Малко паралелно на дискусията... но кой даде на Косово право да се отцепи дори и без референдум? А Черна гора? А на Маккедония?
Въпросът е изключително важен и труден да се реши политически. Когато не можеш да решиш проблем с голяма държава, я делиш на по-малки части. Разделяй и владей, това правят 5те велики сили с право на вето в ООН - Русия, Китай, Сащ, Великобритания и Франция.

На Путин и Китай явно им писна да игнорират в ООН...

Ангел Грънчаров каза...

Вие не знаете ли защо Косово се отцепи? Да сте чувал нещо за това как колачите на Милошевич клаха косовчаните като агнета или като говеда?

Теорията "Всички велики сили са маскари!", нищо че е сътворена от некотворния български гений (Бай Ганю) има лек недъг: не е вярна. Глупава е. Великите сили се делят на две групи: едните действат според повелите на историческия процес и подкрепят силите на свободата, а другите се борят със самия исторически процес. Едните са разумни, а другите са бесни. Правете си сметка кои какви са. Да се опитвате да оправдавате агресията на Путинландия е грозна постъпка от Ваша страна. Която говори за страшния духовен (идеен и ценностен) вакуум, в който пребивава душата Ви...

Спартак каза...

Г-н Грънчаров, вярвате в лъжи, а като истински философ би трябвало да се интересувате от истината. За пореден път се убеждавам че не познавате историята. Проверете фактите в Уикипедия.
Но първо, нито защитавам действията на Путин, нито на Милошевич, а ги осъждам.
Въпреки това, би трябвало да знаете много добре, че и косовските албанци също са трепали немалко сърби, поне от размириците в Куманово (Сев.Македония) сте чувал. Македония раздели ли се?
Второ, щом не сте от едната страна, аз пък мога да Ви упрекна, че защитавате сепаратисти и терористи, каквито са всъщност въоръжените "косовари". И на страната на престъпните групировки и на талибаните ли сте? Те ли са според вас днешните Левски?
Но всички упреци не ни водят до извода защо една страна се разделя, а друга не.
Така че, моят аргумент си остава, НАТО раздроби добре Сърбия, сега Русия си разделя Украйна. Как така не виждате паралела? Путин даже и без бомби се справя...

Ангел Грънчаров каза...

Пишете, воден от някакви прекалено непристойни емоции. В какви лъжи вярвам, ако обичате, посочете конкретно (общите обвинения са несъстоятелни!)? Коя история не познавам, бихте ли обяснил конкретно? Пак говорите голословно.

Страдате от ценностна безпътица (нихилизъм). Същевременно би трябвало сам да се усетите, че няма как да ми е приятно да ми давате акъл какво трябва да правя като философ (все пак аз съм философът, Вие си гледайте инженерството или от каквото там разбирате!) Аман от всичкознайковци!

Спартак каза...

Вие започнахте с личните нападки, така че сам сте си виновен, ако първи поемате пътя на агресора, точно като Путин.
Не разбрах защо мислите, че Косово и Черна гора да имат свещенно право да се разделят от Сърбия, а Крим от Украйна не. А Каталуня и баските в Испания защо да не може? Сърбия признала ли е Косово, не... Както и Украйна не признава Крим за руски или независим. Незаконно е анексирането на Крим, защото Украйна не е провела референдум, а някакви си кримски руснаци-сепаратисти.
По същия начин, Вие защитавате косовските албанци-терористи, които без съгласието на Сърбия се отделиха. Само защото западната пропаганда Ви диктува, че тяхното действие в Сърбия е свято и честно, а руското е неправилно.
Грешите много. И двете военни и агресорски действия са грешни. Но големите сили правят каквото си искат, защото няма съд за тях.

Ангел Грънчаров каза...

Зазадох Ви въпроси, бягате от отговора. Което пак е отговор, именно е признание, че обвиненията Ви спрямо мен са несъстоятелни.

Бихте ли бил така добър да ми посочите кога аз съм бил започнал с личните нападки?

А иначе ценностният Ви дефицит води до това да сравнявате путинските агресори с борците за свобода и достойнство. Което показва, че не умеете да ги разграничавате.

За да разберете какво правите, ще Ви дам простичък пример. Хулигани, побойници на улицата бият някакъв стар човек (аз такава сцена видях на Невски проспект в "Ленинград" на първата си разходка по него!). Народът наблюдава безучастно. Мърморко "философства" (дървено!), че този старец явно не е толкова добър и миловиден колкото изглежда. И че трябва да бъдем обективни. Щото това, което "така изглежда", може да не е в същината си така. Да, трябвало да бъдем "справедливи" и "обективни".

Русия, драги, се е подписала под международни договори, с които сама е гарантирала независимостта и неприкосновеността на границите на Украйна. Заявила е, че ще ги уважава. В замяна Украйна е дала намиращите се на територията й атомни бомби. Същата тази Русия в най-тежък за украинците момент (те правят революция и гонят от власт корумпиран проруски диктатор!) нарушава подписаните от нея договори и откъсва парче украинска територия, именно Крим. След това почва да прави нужното да откъсне още парчета от територията на Украйна. Това са глупости, че в Косово, Черна гора и пр. било абсолютно същото. Повтаряте опорките на кагебистката пропаганда без да вниквате. И всичкото това го правите щото на Запад сте преживял някакви свои чисто субективни разочарования и сте изпитал някакви трудности. Западът за Вас е станал синоним на злото. Въпреки това продължавате да живеете в европейска страна. Хем там е лошо, хем хората са лоши, хем политиката на Запада е "сравнима с тази на Путин", но Вие си стоите там. Защо ли?

Анонимен каза...

Вчера беше ден на всякакви успоредици и сравнения. Нещата непрекъснато се въртяха около прецедента с Косово, като дори в един момент беше поставен въпросът за отношението към Тайван. Човекът, който постави въпроса не е от пропутинските тролове, затова му изложих изчерпателно мнението си по въпроса. Като се замислих ми се струва, че не е лошо да направя този коментар общо достояние.
Няма нищо общо между Тайван и Косово, макар че и давта случая са изключително важни. При създаването на ООН, законното правителство на Китай е това на Гуоминдана. Правителството на Чан Кай Ши се води победител във Втората световна война. Всъщност, то е победител, защото точно то води война с Япония още от преди 1939 година.
След гражданската война в Китай, точно това правителство запазва под контрола си само остров Тайван. Тази територия и до днес се нарича Република Китай. Друг е въпросът, че поради свършения факт, че в Пекин се настаняват комунистите на Мао, страните по света постепенно оттеглят подкрепата си за Република Китай (с територия остров Тайван) и признават Китайската народна република. Този процес отнема повече от десет години. На края КНР замества Република Китай в Съвета за сигурност.
Случаят с Косово е съвсем друг и е резултат от неадекватно поведение на Слободан Милошевич, който провали преговорите в Рамбуйе за възстановяването на автономията на Косово и Метохия в рамките на Сърбия.
След това, същият идиот започна етническо прочистване в Косово и цял свят видя колоните от автомобили, трактори и други превозни средства без номера, с които албанците бягаха в Македония. Планът на Милошевич беше семпъл като умът му - да изсели албанците от Косово, да засели там сръбските бежанци от Хърватско и да получи като бонус гражданска война в Македония между "титулния народ" и албанците, които за ден - два нараснаха с има - няма един милион.
Естествено, това предизвика международна намеса. Пак естествено, това не получи подкрепа от ООН, защото нямаше как да мине през Съвета за сигурност, където Русия има право на вето. Друг е въпросът, че тогава Русия се опитваше по-скоро да посредничи, а не да се намесва силово - звездата на Путин не беше изгряла още.
Интервенцията в Косово и срещу Сърбия (бомбардировките през март 1999 година) не получи подкрепата на ООН, но получи подкрепата на всички европейски правителства, които по това време бяха все социалдемократически, лейбъристки и социалистически. Имаше пълно единодушие, че Милошевич прави брутално етническо прочистване и на Сърбия ще й се представи сметката.
След подписването на така нареченото „Кумановско споразумение“, Сърбия се СЪГЛАСИ областта Косово да бъде поставена под контрола на ООН. ООН изпрати там въоръжен контингент под името „ЮНМИК“. След това започна приспивен преговорен процес, в който и двете страни си държаха на своето и не правеха никакви компромиси.
Големите разногласия започнаха около десет години по-късно, когато Косово продължаваше да е под контрола на "ЮНМИК", но се водеше сръбска територия. Сърбите изобщо не пожелаха да потърсят политическо решение - те се тръшкаха, че са били жертва на агресията на международния империализъм и така изпуснаха момента. В един момент (на 17 февруари 2008 година) косоварите заявиха, че няма да са повече "Юнмикстан" и обявиха независимост.
От гледна точка на международното право и на Заключителния акт от Хелзинки, обявяването на независимостта на Косово е много оспоримо. Между другото, руснаците охотно използваха този прецедент, за да оправдават постфактум безобразията си в Абхазия и в Южна Осетия. Но само съвършено слепи хора няма да могат да направят разлика между случая в Косово и ставащото в Украйна. За Тайван и Република Китай, изобщо не си струва да се говори.
Впрочем, от казаното от ръководителя на китайската дипломация в разговора му с Блинкен, макар и по най-учтив начин, Китай не признава ЛНР и ДНР и не се чувства длъжен да насърчава г-н Путин да развива „успеха си“ в дълбочина. Какато се казва – учтив отговор но твърд.

Teodor Detchev

Анонимен каза...

Признание Кремлем "ДНР" и "ЛНР" вызвало бурную реакцию украинских социальных сетей и очень сдержанную и даже успокаивающую реакцию украинского президента.
Посколько меня просят прокомментировать это событие, скажу кратко, в нескольких тезисах.
1. Несмотря на эмоциональный всплеск со стороны блогеров и соцсетей, "акт признания" выглядит скорее, как ожидаемое событие. Заметьте, я говорю "выглядит как". Более понятными становятся слова Байдена о "небольшом вторжении" за которым последуют "меньшие санкции" (см. мой анализ на моей стене). Пойдет ли Путин дальше? Это вопрос ближайших недель дипломатических переговоров и закулисных игр. Будем внимательно наблюдать и анализировать.
Кстати, в отличие от Мюнхенской речи, в которой (по моему личному мнению) было много ненужной литературщины и много ненужной игры слов (которая все равно теряется при переводе), вчерашняя речь президента Зеленского была достойной и на уровне. Это слова зрелого человека.
2. Кремль все дальше сам загоняет себя в мышеловку. Одно дело - фактически контролировать буферную зону напряжения, и совсем другое - ее юридическое признание. Что это дает Кремлю? Возможность все время держать Украину в напряжении и в состоянии перманентной угрозы. И выглядеть убедительно внутри России (конечно, в глазах определенных групп населения). Но в стратегическом плане, я не думаю, что такие шаги усилят Кремль. Скорее, последствия будут болезненными и в обозримой перспективе разрушительными. По крайней мере, в политическом плане.
3. Для Украины появляются дополнительные возможности для маневра. Если вы внимательно следите за информацией, для вас не секрет, что выполнение Минских соглашений в последнее время воспринималось как досадный политический тупик. Вспомните хотя бы недавнее высказывание Данилова: "Выполнение Минских соглашений означает разрушение страны" (1.02.22). Например, "Голос Америки" (и другие западные СМИ) поместил это высказывание под заголовком: "Секретарь СНБО Украины высказался против Минских соглашений". Я уже не говорю о прямых высказываниях многих украинских политиков и политических комментаторов по этому поводу.
4. На юридическом и политическом уровне "акт признания" исключает многозначность оценок. Это явное нарушение международного права и государственного суверенитета Украины. Западные партнеры официально отреагировали так, как должны были отреагировать. Сказаны адекватные слова, сделаны адекватные заявления. Будет ли такой же адекватной экономическая реакция?

Andrii Baumeister

Анонимен каза...

А вот здесь я не уверен. США продолжат свою логику санкций. О старой Европе такого сказать нельзя. Если Кремль не пойдет дальше, это станет некоторым облегчением для Берлина и Парижа. Продолжится двойная игра: резкие политические заявления будут идти рука об руку с активным экономическим сотрудничеством с Москвой. У Кремля много механизмов воздействия и кроме экономической сферы. Например, геополитические козыри (Африка, Ближний Восток, Латинская Америка и, конечно, Китай). И если Китай уже в этом году активизируется относительно Тайваня, западной дипломатии придется очень непросто.
Но, опять же, все будет зависеть от того, остановится ли Путин на признании псевдореспублик или попытается сделать еще ряд опасных шагов.
5. Лично для меня подобный "акт" - удар по моей стране. Украина без Донецка и Луганска (пусть и временно) - это потеря в культурном и политическом плане (я даже не говорю здесь об экономике). Сила Украины - в разнообразии, в культурном и политическом богатстве. Я искренне надеюсь, что такая Украина - это Украина завтрашнего дня. И этот "акт" только усилит солидарность внутри нашей страны. И запустит движение не в сторону "малой", а в сторону "большой" Украины.
В связи с этим, очень надеюсь, что многие украинские писатели, политики и "лидеры мнений" переморят свои оценки Восточной Украины и Донбасса. Не хочу сейчас приводит длинный список (и по датам) тех откровенных антигуманных и контр-культурных высказываний, которые позволяли себе некоторые деятели культуры и некоторые интеллектуалы по поводу будущего восточных регионов (да и многие политики этим грешили, чего уж там). Не пришло ли время взять свои слова обратно и проявить солидарность? И кроме гневных речей в адрес Кремля (тут, живя в Украине, мужества особого не нужно) признать и свои собственные ошибки. И осознать, что мы - единая страна у которой (я в этом убежден) большое будущее. Мы все - "большая" Украина.

Andrii Baumeister