Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 26 април 2022 г.

Как Бог постъпва с ония, които правят зло?


Аз постоянно влизам в диалог с най-различни хора. Питам ги нещичко, казвам им нещичко, интересува ме реакцията им. Ето какво попитах вчера един човек, ето малък фрагмент от нашите всекидневни разговори (за да видите какви въпроси обсъждаме): 

...

Аз: "Бог не се бори срещу злото, но всяко зло насочва към доброто..." Срещал ли си такова място в Библията? 

Той: Не помня да съм го виждал, ще го потърся вечерта. Но иначе е логично. За какво да се бори Бог като е непобедим и за него този глагол е неприложим изобщо? Той не се бори, а просто прави, позволява. И да, злото го има защото Той го е позволил. Щото без него щеше да е още по-зле. 

Аз: Бог явно е така мъдър, че прави така, че да подбутва незабележимо злото към провала (просто като го оставя да се разпищоли!) и след като то си счупи само главата, ето, доброто значи идва при него. Ето това е мъдрост, чини ми се. Бог преподава постоянно някакви уроци на нас, човеците, на нас, глупавите... 

Аз: Дали да не предизвикаме пловдивските журналя да идат утре на събранието пред блока на баба Марийка за да заснемат шоуто? (Аз още не мога да реша дали да ида щото може да ме линчуват!) Примерно омбудсманът може да ги покани там, както направи миналия път... 

Той: То това шоу е задължително да стане. Че и онуй предаване "Съдебен спор" е добре да се намеси. 

А съществуването на дявол е адски необходимо за момента. Ако нямаше дявол, нали се сещаш Кого щяхме да обвиняваме за всичките си неудачи? И това богохулство като най-тежък грях щеше да ни докара до абсолютна бездна. 

Аз: "Войната е баща на всички. Едни тя ги прави роби, а други - свободни." (Хераклит) 

Точно това се случи и сега. Войната в Украйна показа кои от нас са роби - и се покланят на тираничната империя, която е пълна с роби, това е Русия, Путинландия; тя също така кои от нас са свободни - и по тази причина подкрепят борещата се за свободата си Украйна, станала жертва на най-злия враг на свободата - руския империализъм.

Аз: Горко на онези, които наричат злото добро, а доброто - зло; които заменят тъмнина за светлина, а светлина за тъмнина; които заменят горчиво за сладко, а сладко за горчиво! (Исая 5:20)
...

Толкова тук. И тъй нататък. Тъй минава животът ми. Чета, уча, мисля, питам, обсъждам. Откак се помня при мен е все така...

Можете да смятате, че и вас съм попитал същото - че и на вас съм казал същото. Ще ми е интересно да разбера какво мислите. Или вас такива въпроси не ви вълнуват изобщо?

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...







Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

Няма коментари: