Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 15 юли 2022 г.

Има ли надежда да се избавим от простотията, т.е. от комуноидността - или все повече ще затъваме в нея?


Kaloyan Borisov: Изглежда нашето общество има проблем със своите татуирани отрочета. 

Мисля, че разполагаме с достатъчно обединяващи личности, които силно привличат съмишленици около себе си. За мен, това са хора прецизно познаващи западните норми на поведение и работа. Носители на мотивация за промяна. Дълбоко свързани със сигурни и добре подредени общества, където гражданската позиция е въпрос на престиж. След толкова години на свободно пътуване и работа в Европа, огромно количество достойни личности разполага със сигурен живот и интерес към България. 

Според мен, след определен момент на насищане в чужбина, много от тях се обръщат назад за да си спомнят за факторите принудили ги да заминат. Някои се връщат със самочувствие на победители, които знаят, могат и (не)съзнателно обединяват себеподобни. 

Смятам, че предстоят промени, като натиска на българите от чужбина ще се засилва. 

Небезразличен Гражданинъ: Дай Боже да си прав, дай Боже да предстоят промени към добро. Но моите наблюдения, за жалост, са съвсем песимистични: забелязвам как продължаваме все повече да затъваме в простотията, т.е. в комуноидността... 

ДОБАВКА-ПОЯСНЕНИЕ: 

Небезразличен Гражданинъ: Ангел Грънчаров: Понеже тук съм блокиран още поне 15 дни и не мога да говоря и понеже също така и блогът ми предвидливо е оценен като "спамърски" (линковете от него във ФБ са забранени, т.е. биват автоматично отхвърляни!), то който иска да разбере какво мисля (аз никога не преставам да мисля и да пиша-говоря - дори и в условията на тази модерна цензура!), би могъл да намери блога ми като в гугъл ми напише името "Ангел Грънчаров" и там на второ място ще се появи линк към блога ми...

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...



Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

4 коментара:

Анонимен каза...

Хахахха какво общо Дейвид Бекъм има с България?

Ангел Грънчаров каза...

Какъв Бекъм мари, другарко? Пак ли имате халюцинации?

Анонимен каза...

Небезразличен Гражданинъ мисля, че се афектираш от хора под твоето ниво. За мен е изключително уважителна твоята мотивация и непримиримост с които години наред се бориш.

Kaloyan Borisov

Ангел Грънчаров каза...

Kaloyan Borisov Общувам с най-различни хора, включително с философи, дори и с професори по философия (възможно е дори да са над моето ниво). Отвратен съм от разпространената в най-различните среди масова психология (като манталитет), която аз разглеждам като израз на такова комуноидно-безлично, сиреч просташко съзнание или култура. Като личност и като философ съм силно емоционален, реагирам емоционално, но това не значи, че съм афектиран и в състояние на ефект изказвам или пиша мислите си. (При афекта човек губи разсъдъка си, а безразсъдният философ е жалка картинка!) Не бива да подценяваме чувствата, щото разсъдъкът (умът, мозъкът) без чувството (сърцето) ражда чудовища. Темата е интересна - за душевността на масовия българин, за перверзното комуноидно-безлично-безчувствено-просташко-и-материалистично съзнание - и съм готов да разговаряме по нея. Ето напоследък се опитвам да поведа най-прост диалог с нашите звездни и велики ютюбъри-инфлуенсъри, дето имат толкова много поклонници; установих, че се държат се по типичния комуноидно-просташко-безличен начин (мълчат като кютюци!), въпреки че някои от тях имат претенции да са не само личности, да са не само граждани с демократични и дори десни ценности, но и се възприемат като лидери, водачи. Да не споменявам тук имена, но който е гледал клипчетата ми знае кого имам предвид. Жалка работа! Кажи ми какви са на един народ инфлуенсърите, за да ти кажа колко този народ струва. Казваме "Прост народ - слаба държава!", но аз бих го допълнил така: "Прости инфлуенсъри, прост народ!" (става и наопаки: "Прост народ - прости инфлуенсъри!").