Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 17 февруари 2023 г.

Нима човекът е главната тема на философията?



ПОДКРЕПА: Become a Patron!


Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...







Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

10 коментара:

Анонимен каза...

Не знам за кой клас са тези въпроси и какъв материал изучават всяка година, но мисля, че въпрос 2 и 4 са по-ясни и конкретни.
Но с 1 и 3 ще ги затрудниш . Не го прави, следвай непременно темите от учебника.
Извън учебника можеш да им разказваш тези неща, които теб те вълнуват, но за оценяване да са по конкретен материал от учебната програма, или трябва да са по желание за разглеждане от самите ученици


Мария Василева

Анонимен каза...

Той Ачо Моцката е бил изгонен от ТЕТа и защото именно не следва темите от учебника, а си прави каквото иска=

Георги Пашевъ

Анонимен каза...

Грешите. В течение съм на всичко, което ставаше там, ходила съм при тогавашната директорка.

Мария Василева

Анонимен каза...

Мария Василева, ние доматите не ги ядеме с колците. За едно събитие винаги има формален повод, но и реални причини 🙂

Георги Пашевъ

Анонимен каза...

Няма причини. И като учител и като човек беше над другите. Новатор, с подход, роден за учител. И то блестящ- завършил гимназия с отличен, за по- малко години взел изпитите си в Санкт Петербург, амбициозен, трудолюбив, скромен.

Всеки кадърен учител бе смачкан и прогонван от системата на образованието.

Още с постъпването му в ПУ се разчу в града. Нагаждачите там не го изтърпяха, както и директорката на техникума, защото се престараваше и ги конкурираше. Когато го нарочиха в някакви глупости, госпожа Директорката и Сие от пловдивската Просвета го отстраниха - тогава той започна да пише в блога всеки ден какви ги вършат и това ги озлоби, е, довършиха го. Наблюдавала съм как смазаха до неузнаваемост без причина. Ако не вършеха нередни неща, нямаше да има какво да отразява в блога, нали така?

Преди техникума го бяха изпратили за директор в у- щето, където работех аз. Колективът на Хуманитарната се състоеше от бивши провалили се директори. Те искаха свой човек на това място, за да си карат по-леко. Използваха това, че предложи за име на училището Княз Александър Първи вместо Димитър Благоев. Смениха бравата на директорската стая, за да не може да влиза. Човекът си отиде, без никъде да се оплаче, прецени мъдро обстановката. Не е кариерист. А гимназията точно тогава имаше нужда от личност като него, за да просперира.

Да знаете от мен, че работихме като учители в ужасна обстановка, изолирани и наказвани, ако сме непослушни и кадърни. Резултатите са налице.

Оставете го на мира!

Мария Василева

Ангел Грънчаров каза...

Мария Василева Това изказване на Кант им го написах на дъската защото учениците учат с години философия без да са прочели или обсъдили поне една мисъл на велик философ. Общо взето се оказва, че учениците са така отвратени от професорската псевдо-"научна", с извинение, "философия", че гледат с недоверие на всичко, което учителят прави, но като им се предложи нещо истинско, примерно оригинално изказване на някой философ, учениците с удивление разбират, че във философията (истинската) има неоценимо богатство на мисълта и духа. А що се отнася до следването на програмата тук проблемът е направо жесток: темите в официалната програма са така некадърно формулирани, че учителят, ако се движи по тях, непременно в очите на учениците си ще изглежда като непоправимо увреден тъпанар. Или ще избяга от това резилище като започне на ги занимава н нещо истинско, или ще презре себе си като слуга на една напълно несъстоятелна образователна система. Тия дни ще започна да представям темите от програмата и учебника с моя критика, която ще пратя на авторите на учебника и програмата. Защото все пак истински важното за мен е учениците да имат известна полза от тия часове, а не аз са се правя на покаял се "грешник", който цял живот е живял достойно, а сега, накрая, се е опозорил като е плюл на собственото си дело...

Анонимен каза...

Ангел Грънчаров А с Директора и Инспекторката кой ще се разправя? Според сегашните правила те трябва да знаят за твоите промени. Ако им се обадиш обаче, си до тук ...учител. И тогава? Ще преподаваш на Белчо ли?

Мария Василева

Ангел Грънчаров каза...

Мария Василева Аз нищо не правя скришно, тайно, всичко, което правя, го оповестявам публично, в блога си и във ФБ. Началствата могат да се информират по желание откъдето искат. Но да ида да моля този или онзи да благоволи да ми разреши това или онова няма да стане. Разчитам на това, че промените, които са в интерес на доброто, на качественото обучение и образование на учениците няма как да не бъдат подкрепени от нашата тъй демократично и авангардно мислеща инспекторка в нашата тъй демократична и европейска държава. Аз изхождам от това убеждение. Всъщност аз винаги съм правил само една-единствена промяна: превеждал съм на човешки език тъй свръхчовешките професорски умотворения на нашите автори на програми и учебници. Щото къде е доказано, че философите (учителите по философия) в очите на младите трябва винаги да изглеждат като непоправимо увредени крайно некомуникативни кретени?! 🙁

Анонимен каза...

Там е проблемът, че не е скришно. Имаш 2 варианта, ако искаш да не се навираш между шамарите.
ПЪРВИЯТ е да си експериментираш тихо и скришно и не е за предпочитане.
ВТОРИЯТ е да предложиш на инспекторката да работиш върху пилотен проект в конкретното училище, като й обясниш целта си. Много неуместно от нейна страна ще бъде да ти откаже, защото тя затова е назначена там и трябва да ти съдейства и да те възнаграждава финансово за това. Може и директорът да говори с нея вместо теб.
На Директора обаче трябва да обясниш неадекватността на сегашната програма обезателно.

Мария Василева

Ангел Грънчаров каза...

Мария Василева Права си. Ще помисля върху думите ти и ще предприема нужното.