Парите са средство, а не цел. Станат ли парите цел, човекът става тяхно средство, става техен роб, сиреч унизено, деградирало, жалко същество.
Искате ли примери? Или си ги знаете сами?
Ето все пак няколко примера: Боко, Гешев, Сарафов, таваришчите Карбовский, проф. Иво Христов, "инфлуенсъра" Цанов...
Обявявам в нашия Философски клуб дискусия на тема:
На какво се дължи мистичната власт на парите над човешките души: дяволско творение ли са парите?
Заповядайте, елате на дискусията, кажете какво мислите!
Защото ние, българите, имаме проблем не само с отношението си към парите, но и към СВОБОДАТА, а мистичната връзка на парите със свободата е несъмнена, т.е. като разнищим темата за парите, ще имаме шанс да разберем кои са "пружините", които движат нашите души...
Толкова засега. Очаквам ви на дискусията!
ДОБАВКА: Защо ли в моето възприятие излъчването на Любо Жечев напоследък е станало мазно и гаднярско?
Предполагам, че лакомията към парите променя основно изражението и излъчването на човешкото лице! (А лицето и погледа, т.е. очите никога не лъжат!)
Пиша това за доброто на въпросния човек. Идеята ми е ако тази оценка стигне до него да се позамисли и да опита да се коригира, макар че това е адски трудно.
Щото парите, въпреки че са житейска необходимост, така или иначе са адско творение, т.е. са творение на Ада.
ПОДКРЕПА: Become a Patron!
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
Няма коментари:
Публикуване на коментар