Няма спор, в Русия повече са напреднали отколкото у нас: там хомосексуалните просто ги пребиват от бой ако дръзнат да излязат на демонстрация. Ако пък някой някъде из необятните простори на Империята бъде изловен от "правилно сексуално ориентирани", че е "обратен", че е "грязный педик", просто го убиват: по тази причина, както подобава за "културна страна", тия хора трябва да живеят в страх, потайно да носят клеймото на позора си. "Народът" там пък е готов с камъни да пребие "обратните" ако изобщо им дойде в главата мисълта да демонстрират, че също са човешки същества, които имат право да бъдат себе си.
Ето защо нашите хомофоби имат какво още да научат от своите руско-съветски братя. А ний кажи-речи сме доста зле в сравнение с Матушката, защото като капак на всичко сме страна-член на Европейския съюз, поради което властта трябва да се преструва на "проевропейска", т.е. трябва да се старае да не бие демонстриращите гейове и лесбийки. Е, "възмутеният народ" в лицето на миришещите на евтина ракия фенове на "народните трибуни" Расате и Сидеров има правото, разбира се, да бие "обратните". Прочетете коментарите та да разберете какви са настроенията на т.н. "широко обществено мнение": човекът с неизвратени чувства се гнуси да чете такава пошлост и свинщина. Липсва всякаква култура на възприемане на различния в неговата различност и дори на самото - толкова елементарно! - право да бъдеш различен, да бъдеш себе си. Ето, погледнете най-възпитаното все пак мнение, изказано от някаква си aneliq:
Аз съм напълно нормална и относително щастлива жена. Обичам мъжа си почти 30 г. и не мисля, че трябва да манифестирам чудесния ни секс. Самата идея за парад на тези хора е извратена... Вижте ни! Е,и? Какво от това?
Другите реплики са толкова гнусни и тъпи, че мониторът ми се черви от срам като му се налага да ги излъчва, а пък и не искам да си оцапам текста с човешки екскременти, ако взема да цитирам още реакции на "възмутени граждани". И тия минават, представете си, за европейци: какво, европейци ли?! А пък в цитираното мнение забележете какво самодоволство и каква най-примитивна, непосредствена тъпотия струи:
Тя, представете си, била "напълно нормална": естествено, у нас нормалното е да си прост! И понеже е нормална, няма как да не е "относително щастлива жена": то, разбира се, простотията няма как да не излъчва пълно щастие и самодоволство. Обичала мъжа си и "не мислела" (?!), че трябвало да "манифестира чудесния им секс". Самата идея за парад на "тези хора" била... извратена: как ли пък става така, че някои идеи са "извратени"?! И дълбокомислено, почти като "белобрад мъдрец" добавя:
Вижте ни! Е,и? Какво от това?
Забележете: какъв финес, каква култура излъчва тази реплика! "Тия хора", по мнението на мислещата ни сънародничка "Анелия", трябва да се крият в миши дупки, щото, естествено, "те не са хора". Те трябва да живеят във вечен срам, да носят клеймото на позора и на греха си тихо и безмълвно! Защо ли? Ами толкова е просто това: защото не са "нормални" като нашата мислеща сънародничка Анелия, тая дето прави "чудесен секс" с мъжа си. И не се свени да се тупка по гърдите (щях замалко да кажа: по "космясалите гърди", щото тази Анелия досущ постъпва като знаменития ни сънародник бай Ганя, само дето е с пола!) и да се хвали колко е "нормална", а пък "тия там", "ненормалните", да идат по дяволите, в миша дупка. И най-вече да мълчат. Да се крият. Да мрат от срам!
Ех, таварищи, колко хубаво беше едно време, когато милицията така яко ги пердашеше тия "мръсници" по градинките, стига да забележеше, че някой стои в градинка с "нечиста цел"! Ех, времена, времена: и в затвора тогава се ходеше затуй, че си "хомосексуалист"! Същинско блаженство: да си "обратен" тогава си беше престъпление, описано подробно в Наказателния кодекс! Ала тази пуста демокрация премахна тия параграфи, и ето какво доживяхме: "мръсниците" веднъж годишно да дефилират по улиците! И да се опитват да показват, че и те били, представете си, хора, че заслужават уважение, че тяхното различие с нас, "нормалните", било, представете си, несъществено! Ама ний ще им покажем що значи "демокрация на тоягата": ако тъпата ни полиция не смее да бие, ще бием ний, "възмутените граждани", "свещеният народ", в лицето на щурмоваците на Расате и Сидеров, ще бие "неправилно правещите секс" наши сънародници. А бай Вучков ще реди елейни речи за това, че трябва да се забрани "хомосексуализма", щото само такива като него самия били "правилно живеещите". Да живей нетолерантността, да живей непримиримостта срещу различните! Смърт на различните: ето този сподавян вопъл най-сетне ми се иска да изрева! Урррааа! На бой, таварищи!!!
Пиша тия неща, обаче доста се срамувам, признавам си. Аз, горкият, съм десен по убеждения, нещо като "консерватор" съм. Но мразя само простотията и, между другото, си умирам от удоволствие да дразня простаците. А пък съществува мнение, че "истински консервативно мислещите" трябва да са твърдо против "извращения" като "педерастията" и пр. Ето, един наш "дясномислещ", довчерашен кандидат-евродепутат, и то не от коя и да е партия, ами от Синята коалиция, демонстрира "истинска консервативна непримиримост" срещу "обратните". Вижте писанието на тоя наш виден политик от десницата, Б.Станимиров (даже и името му научих вече, щото и моя глас отиде за него!).
Та този млад човек с най-изтънчено чувство не възропта, когато в предишен брой на "партийния вестник" СЕДЕМ първа страница беше увенчана със собствения му огромен портрет, и то не само неговия, ами и на жена му, и на детето му, сякаш са нещо като царско семейство, ала ето че иначе има съвсем "правилни чувства" спрямо хомосексуалните. Досущ същите като тия на "най-правилно мислещия" по този въпрос титан Расате. Е, момчето се е постарало да омеша порядъчно проблема за нетърпимостта спрямо "обратните" с проблема за "нетолерантността към злото", а "злото", разбира се, е БСП! Хитро момче е този Станимиров, няма спор: как ще му възразиш за позицията му спрямо "обратните", след като тя е така обвързана с такава кристално-чиста непримиримост спрямо злото: БСП. Не може, ще излезе, че правиш "концесии", и то не на кой да е, ами на самия "класов враг", приютен в БСП. Пък и БСП у нас минава за "партия на толерантните", там евродепутат даже е хомо, явно, по тази огледална логика, требе нашата десница да е на обратното мнение по въпроса за обратните, ерго, требе да плюе по тях. И ето, "истинският консерватор" Станимиров ще спечели доста "бели точки" в общественото мнение, като изрази пълна непримиримост спрямо "разгащилите се обратни". Що не го рече туй преди евроизборите, щеше повече да му отива: "автентично десен" кандидат-евродепутат, и също... хомофоб! Бравос, ново нашенско изобретение!
Радан Кънев лекичко, най-приятелски възразява на Станимиров. И е прав. Напълно споделям разбирането му от преди година, изразено в публикацията Реакциите срещу гей-парада доказват нуждата от него. Разбира се, той е политик, и за него е доста деликатна тема тази за обратните, след като у нас средата е преобладаващо хомофобски настроена. Като едното нищо ще станеш най-ненавистен в очите на "народа", ако дръзнеш да защитиш "тия мръсници", "обратните". Ето защо нито една партия няма да посмее да излезе с реакция в защита на конституционните права на "обратните" ни съграждани свободно да демонстрират и да заявят своето човешко право на различност.
Ще завърша с една лична история, по моя си обичай. Аз много съм писал по тия теми, не само в блога, ами и в книги. Например имам книга по "психология на пола, секса и любовта", наречена ЕРОТИКА И СВОБОДА, в която тия проблеми са разнищени най-основателно. Та затова сега е излишно наново да заявявам позицията си. Но ето че в тази връзка искам да кажа нещо лично, взето от обикновения живот.
Всеки, предполагам, познава хора около себе си, за които има подозрения, че явно "не са съвсем наред" в сексуално отношение. Аз съм преподавател по философия в голямо училище, в което почти няма момичета. И водя психология също, където неизбежна тема е темата за сексуалността. Най-подробно разглеждам тия теми, и то в съвсем свободни разговори с учениците.
Да, обаче простотията е навсякъде, и, знайно е, тя мирна не стои. И много често като стане дума за "обратните" - в часовете ги наричам "хомосексуални", ала как ги наричат част от учениците, не мога да напиша тук! - почват едни неприятни хихикания, а пък, оказва се, в почти всеки клас има момчета, които са набедени, че са "с меки китки", хайде, да спомена поне този популярен израз. И в такъв момент моята задача става доста сложна: тия момчета, подложени на непрекъснати подигравки, трябва по някакъв начин да бъдат защитени. Но пък ако ги защитиш - те, разбира се, водят люта битка с "общността" да скрият ориентацията си, а пък и на тяхната възраст едва ли някой може да е толкова сигурен за своята ориентация?! - поемаш риска да се санкционира и от учителя тяхната "ненормалност", което може да стане за тях травма за цял живот. Много случаи съм имал в тия години, много е трудно, много и грешки съм правил: например, ако скастриш най-наглия обидчик, ти мигновено го правиш "герой", а пък "жертвата" потъва от срам, щото учителят е взел нейната страна. Разбира се, в такъв случай - особено при мен, дето съм дал пълна свобода на изразяване на учиниците - няма как да не се намери някой "шегобиец", който да се провикне: хей, господине, ама Вие нещо много защищавате хомосексуалните, да ни би нещо и Вие, така... а?!
Единственото ми, и то най-проверено средство в такива случаи е иронията. Говорил съм в такива случаи каквото ми дойде на устата, ама все в най-ироничен план. Разбира се, не пропускам да осмея обидчика, като най-действа това: щом толкова се вълнува от тия проблеми, и той нещо май съвсем е подозрителен! Хвърлям топката обратно. Няма начин: трябва да има съответствие. Единствено смехът лекува от простотията, запомнете тия мои думи. А иначе нещата са доста объркани, за щастие обаче съм забелязал, че с редки изключения откритите и най-нагли фомофоби сред младите се броят на пръсти. Хубавото е, че повечето младежи са търпими. Ето защо съм склонен да си мисля, че фомофобията, дето се шири из интернет, се представлява предимно от позастаряващи и провалени изцяло на "сексуалния фронт", и затова така озлобени, а всъщност много нещастни хорица. Но както и да е де, да не се отклонявам прекалено.
И така, години наред аз водя своите "горещи дискусии" по сексуалната проблематика. Разбира се, излязло ми е името на "голям мръсник", носи ми се подире, като продран шлейф, славата на "доста подозрителна" личност, способна на какво ли не. Не липсват и задявки и подигравки: всяка професия си носи рисковете. Като капак на всичко понякога с жена ми ходим в петъчна вечер в заведението "Калигула". И ето сега историята, заради която почнах този разказ.
Отиваме тия дни с жена ми и с едно приятелско семейство в "Калигула", сядаме, разговаряме си, пълно е, чакаме сервитьор да ни обслужи. В един момент в публиката забелязвам познати физиономии: на мои ученици, бивши, пък и настоящи. Доста "компрометираща" среща е това, става ми неприятно. Казвам на жена си, че кой знае защо тази вечер е пълно с мои ученици. Тя се смее. Шегуват се с мен на масата, професията ми е неприятна в това отношение. Както и да е, по едно време забравям неудобството, защото шоуто е в разгара си. В един момент келнерът ми носи питие, уиски, било "почерпка" от някой. След пет минути друг носи същото. След пет минути още един. Оглеждам се и виждам сред тълпата познати лица на младежи, които ми кимат и вдигат чашка за поздрав. Поздравяваме се. В шумотевицата почти не може да се разговаря. Кажи-речи цялата компания на нашата маса пие от подарените питиета. Имало и хубави неща, свързани с професията ми.
На излизане на изхода забелязвам две момчета от моите ученици. Имам чувството, че ме чакаха. И двамата красиви, усмихнати, щастливи. Най-вече чисти, блестят от чистота. Поговорихме си малко. Уважаваха ме заради проявено към тях разбиране, заради това, че съм им помагал някога в часовете за да се почувстват личности. Да надмогнат отчаянието. Никога нямало да ме забравят, понеже, добави единият, съм бил "човечен човек". Сега били студенти, аз си спомням, че бяха отличници. Разделихме се като приятели. Не мога да мразя такива хора. Напротив, възхищавам им се. Който има смелостта да погледне на различния човек с непредубедени очи, ще види в него същото като теб човешко същество, имащо пълното право на уважение.
Има нещо в гейовете, заради което аз лично ги уважавам: това е тяхното свободолюбие, това е тяхната освободеност. Може би сексуалността им е довела до този прекрасен резултат, не зная. Те не страдат от тъпи скрупули. Е, сигурно има всякакви, но общо взето впечатлението ми е, че са хора, които, сами бидейки различни, уважават и ценят различността и на другите. А това е извор на свободата, то е основанието на свободолюбието. Ограниченият, страдащ от предразсъдъци човек не може да бъде свободен. Той е роб на собствената си ограниченост и простотия...
Ето защо нашите хомофоби имат какво още да научат от своите руско-съветски братя. А ний кажи-речи сме доста зле в сравнение с Матушката, защото като капак на всичко сме страна-член на Европейския съюз, поради което властта трябва да се преструва на "проевропейска", т.е. трябва да се старае да не бие демонстриращите гейове и лесбийки. Е, "възмутеният народ" в лицето на миришещите на евтина ракия фенове на "народните трибуни" Расате и Сидеров има правото, разбира се, да бие "обратните". Прочетете коментарите та да разберете какви са настроенията на т.н. "широко обществено мнение": човекът с неизвратени чувства се гнуси да чете такава пошлост и свинщина. Липсва всякаква култура на възприемане на различния в неговата различност и дори на самото - толкова елементарно! - право да бъдеш различен, да бъдеш себе си. Ето, погледнете най-възпитаното все пак мнение, изказано от някаква си aneliq:
Аз съм напълно нормална и относително щастлива жена. Обичам мъжа си почти 30 г. и не мисля, че трябва да манифестирам чудесния ни секс. Самата идея за парад на тези хора е извратена... Вижте ни! Е,и? Какво от това?
Другите реплики са толкова гнусни и тъпи, че мониторът ми се черви от срам като му се налага да ги излъчва, а пък и не искам да си оцапам текста с човешки екскременти, ако взема да цитирам още реакции на "възмутени граждани". И тия минават, представете си, за европейци: какво, европейци ли?! А пък в цитираното мнение забележете какво самодоволство и каква най-примитивна, непосредствена тъпотия струи:
Тя, представете си, била "напълно нормална": естествено, у нас нормалното е да си прост! И понеже е нормална, няма как да не е "относително щастлива жена": то, разбира се, простотията няма как да не излъчва пълно щастие и самодоволство. Обичала мъжа си и "не мислела" (?!), че трябвало да "манифестира чудесния им секс". Самата идея за парад на "тези хора" била... извратена: как ли пък става така, че някои идеи са "извратени"?! И дълбокомислено, почти като "белобрад мъдрец" добавя:
Вижте ни! Е,и? Какво от това?
Забележете: какъв финес, каква култура излъчва тази реплика! "Тия хора", по мнението на мислещата ни сънародничка "Анелия", трябва да се крият в миши дупки, щото, естествено, "те не са хора". Те трябва да живеят във вечен срам, да носят клеймото на позора и на греха си тихо и безмълвно! Защо ли? Ами толкова е просто това: защото не са "нормални" като нашата мислеща сънародничка Анелия, тая дето прави "чудесен секс" с мъжа си. И не се свени да се тупка по гърдите (щях замалко да кажа: по "космясалите гърди", щото тази Анелия досущ постъпва като знаменития ни сънародник бай Ганя, само дето е с пола!) и да се хвали колко е "нормална", а пък "тия там", "ненормалните", да идат по дяволите, в миша дупка. И най-вече да мълчат. Да се крият. Да мрат от срам!
Ех, таварищи, колко хубаво беше едно време, когато милицията така яко ги пердашеше тия "мръсници" по градинките, стига да забележеше, че някой стои в градинка с "нечиста цел"! Ех, времена, времена: и в затвора тогава се ходеше затуй, че си "хомосексуалист"! Същинско блаженство: да си "обратен" тогава си беше престъпление, описано подробно в Наказателния кодекс! Ала тази пуста демокрация премахна тия параграфи, и ето какво доживяхме: "мръсниците" веднъж годишно да дефилират по улиците! И да се опитват да показват, че и те били, представете си, хора, че заслужават уважение, че тяхното различие с нас, "нормалните", било, представете си, несъществено! Ама ний ще им покажем що значи "демокрация на тоягата": ако тъпата ни полиция не смее да бие, ще бием ний, "възмутените граждани", "свещеният народ", в лицето на щурмоваците на Расате и Сидеров, ще бие "неправилно правещите секс" наши сънародници. А бай Вучков ще реди елейни речи за това, че трябва да се забрани "хомосексуализма", щото само такива като него самия били "правилно живеещите". Да живей нетолерантността, да живей непримиримостта срещу различните! Смърт на различните: ето този сподавян вопъл най-сетне ми се иска да изрева! Урррааа! На бой, таварищи!!!
Пиша тия неща, обаче доста се срамувам, признавам си. Аз, горкият, съм десен по убеждения, нещо като "консерватор" съм. Но мразя само простотията и, между другото, си умирам от удоволствие да дразня простаците. А пък съществува мнение, че "истински консервативно мислещите" трябва да са твърдо против "извращения" като "педерастията" и пр. Ето, един наш "дясномислещ", довчерашен кандидат-евродепутат, и то не от коя и да е партия, ами от Синята коалиция, демонстрира "истинска консервативна непримиримост" срещу "обратните". Вижте писанието на тоя наш виден политик от десницата, Б.Станимиров (даже и името му научих вече, щото и моя глас отиде за него!).
Та този млад човек с най-изтънчено чувство не възропта, когато в предишен брой на "партийния вестник" СЕДЕМ първа страница беше увенчана със собствения му огромен портрет, и то не само неговия, ами и на жена му, и на детето му, сякаш са нещо като царско семейство, ала ето че иначе има съвсем "правилни чувства" спрямо хомосексуалните. Досущ същите като тия на "най-правилно мислещия" по този въпрос титан Расате. Е, момчето се е постарало да омеша порядъчно проблема за нетърпимостта спрямо "обратните" с проблема за "нетолерантността към злото", а "злото", разбира се, е БСП! Хитро момче е този Станимиров, няма спор: как ще му възразиш за позицията му спрямо "обратните", след като тя е така обвързана с такава кристално-чиста непримиримост спрямо злото: БСП. Не може, ще излезе, че правиш "концесии", и то не на кой да е, ами на самия "класов враг", приютен в БСП. Пък и БСП у нас минава за "партия на толерантните", там евродепутат даже е хомо, явно, по тази огледална логика, требе нашата десница да е на обратното мнение по въпроса за обратните, ерго, требе да плюе по тях. И ето, "истинският консерватор" Станимиров ще спечели доста "бели точки" в общественото мнение, като изрази пълна непримиримост спрямо "разгащилите се обратни". Що не го рече туй преди евроизборите, щеше повече да му отива: "автентично десен" кандидат-евродепутат, и също... хомофоб! Бравос, ново нашенско изобретение!
Радан Кънев лекичко, най-приятелски възразява на Станимиров. И е прав. Напълно споделям разбирането му от преди година, изразено в публикацията Реакциите срещу гей-парада доказват нуждата от него. Разбира се, той е политик, и за него е доста деликатна тема тази за обратните, след като у нас средата е преобладаващо хомофобски настроена. Като едното нищо ще станеш най-ненавистен в очите на "народа", ако дръзнеш да защитиш "тия мръсници", "обратните". Ето защо нито една партия няма да посмее да излезе с реакция в защита на конституционните права на "обратните" ни съграждани свободно да демонстрират и да заявят своето човешко право на различност.
Ще завърша с една лична история, по моя си обичай. Аз много съм писал по тия теми, не само в блога, ами и в книги. Например имам книга по "психология на пола, секса и любовта", наречена ЕРОТИКА И СВОБОДА, в която тия проблеми са разнищени най-основателно. Та затова сега е излишно наново да заявявам позицията си. Но ето че в тази връзка искам да кажа нещо лично, взето от обикновения живот.
Всеки, предполагам, познава хора около себе си, за които има подозрения, че явно "не са съвсем наред" в сексуално отношение. Аз съм преподавател по философия в голямо училище, в което почти няма момичета. И водя психология също, където неизбежна тема е темата за сексуалността. Най-подробно разглеждам тия теми, и то в съвсем свободни разговори с учениците.
Да, обаче простотията е навсякъде, и, знайно е, тя мирна не стои. И много често като стане дума за "обратните" - в часовете ги наричам "хомосексуални", ала как ги наричат част от учениците, не мога да напиша тук! - почват едни неприятни хихикания, а пък, оказва се, в почти всеки клас има момчета, които са набедени, че са "с меки китки", хайде, да спомена поне този популярен израз. И в такъв момент моята задача става доста сложна: тия момчета, подложени на непрекъснати подигравки, трябва по някакъв начин да бъдат защитени. Но пък ако ги защитиш - те, разбира се, водят люта битка с "общността" да скрият ориентацията си, а пък и на тяхната възраст едва ли някой може да е толкова сигурен за своята ориентация?! - поемаш риска да се санкционира и от учителя тяхната "ненормалност", което може да стане за тях травма за цял живот. Много случаи съм имал в тия години, много е трудно, много и грешки съм правил: например, ако скастриш най-наглия обидчик, ти мигновено го правиш "герой", а пък "жертвата" потъва от срам, щото учителят е взел нейната страна. Разбира се, в такъв случай - особено при мен, дето съм дал пълна свобода на изразяване на учиниците - няма как да не се намери някой "шегобиец", който да се провикне: хей, господине, ама Вие нещо много защищавате хомосексуалните, да ни би нещо и Вие, така... а?!
Единственото ми, и то най-проверено средство в такива случаи е иронията. Говорил съм в такива случаи каквото ми дойде на устата, ама все в най-ироничен план. Разбира се, не пропускам да осмея обидчика, като най-действа това: щом толкова се вълнува от тия проблеми, и той нещо май съвсем е подозрителен! Хвърлям топката обратно. Няма начин: трябва да има съответствие. Единствено смехът лекува от простотията, запомнете тия мои думи. А иначе нещата са доста объркани, за щастие обаче съм забелязал, че с редки изключения откритите и най-нагли фомофоби сред младите се броят на пръсти. Хубавото е, че повечето младежи са търпими. Ето защо съм склонен да си мисля, че фомофобията, дето се шири из интернет, се представлява предимно от позастаряващи и провалени изцяло на "сексуалния фронт", и затова така озлобени, а всъщност много нещастни хорица. Но както и да е де, да не се отклонявам прекалено.
И така, години наред аз водя своите "горещи дискусии" по сексуалната проблематика. Разбира се, излязло ми е името на "голям мръсник", носи ми се подире, като продран шлейф, славата на "доста подозрителна" личност, способна на какво ли не. Не липсват и задявки и подигравки: всяка професия си носи рисковете. Като капак на всичко понякога с жена ми ходим в петъчна вечер в заведението "Калигула". И ето сега историята, заради която почнах този разказ.
Отиваме тия дни с жена ми и с едно приятелско семейство в "Калигула", сядаме, разговаряме си, пълно е, чакаме сервитьор да ни обслужи. В един момент в публиката забелязвам познати физиономии: на мои ученици, бивши, пък и настоящи. Доста "компрометираща" среща е това, става ми неприятно. Казвам на жена си, че кой знае защо тази вечер е пълно с мои ученици. Тя се смее. Шегуват се с мен на масата, професията ми е неприятна в това отношение. Както и да е, по едно време забравям неудобството, защото шоуто е в разгара си. В един момент келнерът ми носи питие, уиски, било "почерпка" от някой. След пет минути друг носи същото. След пет минути още един. Оглеждам се и виждам сред тълпата познати лица на младежи, които ми кимат и вдигат чашка за поздрав. Поздравяваме се. В шумотевицата почти не може да се разговаря. Кажи-речи цялата компания на нашата маса пие от подарените питиета. Имало и хубави неща, свързани с професията ми.
На излизане на изхода забелязвам две момчета от моите ученици. Имам чувството, че ме чакаха. И двамата красиви, усмихнати, щастливи. Най-вече чисти, блестят от чистота. Поговорихме си малко. Уважаваха ме заради проявено към тях разбиране, заради това, че съм им помагал някога в часовете за да се почувстват личности. Да надмогнат отчаянието. Никога нямало да ме забравят, понеже, добави единият, съм бил "човечен човек". Сега били студенти, аз си спомням, че бяха отличници. Разделихме се като приятели. Не мога да мразя такива хора. Напротив, възхищавам им се. Който има смелостта да погледне на различния човек с непредубедени очи, ще види в него същото като теб човешко същество, имащо пълното право на уважение.
Има нещо в гейовете, заради което аз лично ги уважавам: това е тяхното свободолюбие, това е тяхната освободеност. Може би сексуалността им е довела до този прекрасен резултат, не зная. Те не страдат от тъпи скрупули. Е, сигурно има всякакви, но общо взето впечатлението ми е, че са хора, които, сами бидейки различни, уважават и ценят различността и на другите. А това е извор на свободата, то е основанието на свободолюбието. Ограниченият, страдащ от предразсъдъци човек не може да бъде свободен. Той е роб на собствената си ограниченост и простотия...
20 коментара:
Преди няколко седмици открих статия в altermedia и се зачетах в коментарите там - върлуваше и върлува тотална нетолерантност. За да изкажа позицията си написах
Гей парад и педерастките изцепки покрай него. Мнението ми се различава от твоето ... може би ми липсва твоята култура, или твоето смирение, но това, както стана модерно да се казва, си е мое мнение.
Пич докога че се напъваш аз не те съдя за твойте убеждение ти не ме съди за моите. Никой не изка да убива гони или гори педерастите. Просто не изкам да приема че това е нормално и не изкам да им се дават деца за отлгеждане и т.н. От опита на запад знаем че това започва с парадите, затова сме и против тях. Стига си правил напъни да принизиш българина до някакъв примитивен човек който виждаш ли трябва да харесва извратеноста на педерасите. Не ми пука от такива псевдо интелектуалци който за да покажат колко са модерни размиват моралните си граници. Аз и 99% от Българите не изкаме смърт за педерасите нито нещо което да им наруши човешките права изкаме само да пощадят морала ни и да не ни навират аналните си отверстия в очите. Защото разлика между гей и нормален човек е сексуалното му препочитание а когато правиш парад на гейовете това е което показваш.
Не виждам защо трябва да нападаш жената която си е изразила мнението. Няма ли право тя да не харесва парада. Значи щом не го харесва значи е "проста". Ти се смяташ за много интелигентен? Всички които не споделят мнението ти са по ниско от тебе? На хора като тебе не трябва да им се дава поле на изява.
Изкам да коментирам последните редове в Bold. Значи ако не приемам различноста на гейовете съм ограничен, несвободен, тесногръд. Нека направим паралел гейове - педофили знам че не е едно и също не и те са различни сигурно има блогове в които хора като тебе защитават педофилите. Педофилите са различни те харесват секса с деца ако не ги приемам значи се ограничен и несвободен. Това е твоята логика.
Здравей Ангеле, приятелю, не зная как да започна, за да не ме разбереш погрешно, но ще се опитам да го направя. Педерастията, като отклонение, съществува от създаването на света. Нерон при военни походи си е водил двама мъже, като ползвал единия за съпруг, а другия за съпруга.
Библията най-ревностно се противопоставя на хората с обратна сексуална ориентация, даже в миналото такива са били убивани. При евреите все още важи това правило от стария завет, тъй като те не признават новия.
При сегашната толерантност, която се проявява към "различните", аз нямам нищо против тях. Оказва се, че част от хората на изкуството, като певци артисти, журналисти, художници и пр. са с обратна сексуална ориентация. Какво, обаче, ме смущава?
Често на гей-парадите брутално се натрапват не дотам красиви неща. Участниците се държат предизвикателно и нахално. Често търсят конфликт с другите, за да привлекат вниманието. Ясно! Никой в България не ги преследва. Аз не зная какво искат да постигнат с излишното парадиране, при положение, че имат права да живеят като всички останали. И да ти призная, коментара на жената, който цитираш, смятам за съвсем нормален. Ако някой има различно от моето мнение, го приемам толерантно, дори и да не ми харесва, нали това е основния принцип на демокрацията. Защо в този случай се допуска парадирането на обратните, а да не се допусне парадирането на нормалните, за каквато се определя тази жена? (Нормални според сътворението)
Едно време като ученик в прогимназиалния курс имах интервенция от мъж с обратна ориентация и да си призная не съм "очарован" /меко казано/от поведението му. Ако не бях по якичък, защото тренирах, не зная как биха се развили събитията. Трябваше да приложа сила, а бях само на 17 г. Втория път беше когато бях в отпуск от казармата. След като се обадих на патрулиращата двойка милиционери, че има такъв човек, който дотяга, те ми отговориха през смях: " Що не отиде да му вземеш парите? Ние си го знаем, той постоянно пътува по ж.п.гарите." И ми го описаха най-подробно, как изглежда.
Да ти кажа гей-парадите, аз лично не харесвам и не ги одобрявам.
Смятам, че има много по-важни неща за парадиране, специално в нашето общество. Например дискриминацията, която се проявява към инвалидите, като не са създадени подстъпи към улици и учреждения или отношение към страдащите деца и възрастни от домовете за сираци и възрастни.
За степента на развитие на дадено общество, се изхожда именно от отношението към хората в неравностойно положение. В това отношение България е длъжник. Аз не виждам какво е неравностойното на нашите гейове и лесбийки, ако ги сравним с тази категория хора, които споменах. Трябва да се замислим и за това, каква ще бъде следващата крачка на обратните, когато поискат и да отглеждат деца. Как смяташ, какви ще са тези деца? Дали ще се развиват като всички останали? Ти като философ, може би ще дадеш отговор на този въпрос.
Бъди здрав!
PS. С нетърпение чакам да си дойда в отпуск лятото, да се видим и да си поговорим надълго и нашироко по всички въпроси, които ни вълнуват. Поздрави на семейството!
Моето становище е предизвикателно, но това съвсем не означава, че претендирам за "вестител на истината". За мен е много важна реакцията на другите по повод на моите твърдения, поради което, за да я получа, ми се налага да бъда провокативен. А иначе мнението ми е твърде просто и саморазбиращо се: ако някой сега по "най-чисти" и "морални" подбуди и с оглед на "обществения интерес на мнозинството" поиска да забрани гей-парадите (т.е. да ликвидира конституционното им право да демонстрират), то утре някой друг ще пледира да се забрани на някои други да се ползват от същите или от някои други права, а пък ако не реагираме сега в защита на конституционни права на човешки същества от това сексуално малцинство, с това де факто насърчаваме бъдещи посегателства на собствените ни права. Толкова е просто това, приятелю Иван, сигурен съм, че ще го разбереш. Има важни и най-важни неща. Сред най-важното са нашите човешки права. Да се пледира за ликвидирането на част от правата на хомосексуалните означава да работиш срещу собствения си интерес, щото утре някой друг ще иска да ограничи собствените ти права. Ето, Сидеров примерно може (ако се докопа до власт) да прокара закон, според който всички като теб, които са работили на Запад, да бъдат обявени за "предатели на националната кауза" и да бъдете лишени от гражданство; сощият Сидеров сега крещи срещу "обратните"; диктатурата все отнякъде трябва да тръгне... спомнете си примера на Германия (1933 г.); кои са били първите жертви на националсоциалистите?!
Да, съгласен съм с теб, Ангеле, но на тоя етап "проблема" на хората с обратна сексуална ориентация прилича на "проблема" на онази жена от вица, която видяла хубав млад мъж под балкона и се разкрещяла за помощ, че я изнасилват. Когато младежа я попитал, кой я изнасилва, тя отговорила:
- Вие, красавецо.
- Е, как аз Ви изнасилвам, когато Вие сте горе, а аз съм тук долу?
- Но аз ще сляза - отговорила дамата.
Признавам си, не можах да разбера аналогията. Кой кого иска да изнасилва: хомосексуалните хомофобите или хомофобите - хомосексуалните?! Аз си мисля, че оня, който се чувства застрашен от хомосексуалните и демонстрира крайна загриженост и обезспокоеност заради тази опасност, прави така, понеже даже несъзнавано за самия себе си, дълбоко в себе си желае, примерно, да тия хомосексуални да направят с него онова, за което той така страстно ги упреква - и дори, представете си, "презира" :-)
Приятелю Иван, сякаш говорим на различни езици, но няма нищо, трябва да се разговаря и по тия проблеми, които съвсем не са толкова прости както изглеждат на пръв поглед...
Нека кажем така - както едните имат право да парадират, така имат право и другите, тези, които не ги одобряват, да си кажат мнението на свое шествие. Иначе аз намирам и двете страни за неприятни и мисля, че скандала се вдига, отново за да се отклони вниманието на народа от това, че бюджета на държавата е изчерпан.
Не виждам какво толкова има за разбиране. Аз вече го казах още в първия си коментар по темата. Сега го казвам отново: обратните сами си създават проблеми или ги търсят с тези паради, при положение, че никой не ги преследва. Ако не си ме разбрал, повтарям още веднъж: НЯМАМ НИЩО ПРОТИВ ХОРАТА С ОБРАТНА СЕКСУАЛНА ОРИЕНТАЦИЯ. ПРОТИВ СЪМ ТЕХНИТЕ ПРОВОКАТИВНИ ПРОЯВИ - ГЕЙ-ПАРАДИТЕ. Не виждам смисъл да се манифестират тия неща. Ако се гордеят с ненормалните си сексуални влечения - това е друг въпрос. Ако сега не съм разбран, няма смисъл повече да коментираме. Всеки има място под слънцето, щом Бог е допуснал да съществуват - кой съм аз да ги съдя. Според сътворението за нормални се смятат хетеросексуалните. Другите са с отклонения. Ако приемаме Библията, трябва да смятаме, че обратните са ненормалните. Ако приемаме, че и те са нормални, значи да отречем Библията. НЕ МОЖЕ ДА ПРИЕМАМЕ САМО УДОБНИТЕ НИ ТЕКСТОВЕ ОТ БИБЛИЯТА. Това, че обществото е толерантно, мисля че е достатъчно и те трябва да са доволни и да не парадират с недъга си. Защото се получава като в поговорката: "Хем насрано - хем голямо."
Не ми харесва в статията ви това, което се получава... Един вид разделяне на хомосексуални и хетеросексуални и не знам по какви причини натоварвате първата група с някакви общи (положителни)характеристики. От което излиза, че другата група, обречена на невежество, не притежава такива. Разбирате ли ме, аз съм против всякакви илюзорни разделения на групи, класи, общества, култури, нации, ако щете и недоказани с нищо общи приказки. Виждам тази си позиция като дълбоко хуманистична. Не знам според Вас има ли по някакъв начин дискиминиране на хомосексуалните в България? Аз не съм го забелязал, напротив, масовата култура даже ги толерира (в един такъв контекст и аз съм част от това). По отношение на самата им сексуалност... не я разбирам, но не бих и я нападнал, защото си е тяхно право. А иначе за парадите... http://www.extremecentrepoint.com/?p=2878 Какво е това? Какво иска да каже? Как се връзва с "ценностите", които изброихте в края на статията си? Как постига за напредъка на демокрацията примерно? Каква е целта на гей-парадите?
В допълнение към горното искам да кажа, че LGBT движението е само част от общия тон. Прави ми впечатление, че напоследък се нароиха такива групи, които всячески се опитват да втълпяват вина, чувство за гузност - за това, че съм бял, за това, че съм европеец, за това, че съм християнин (християнството е особено любима мишена напоследък), за това, че съм хетеро, за това, че не съм мултикултуралист, за това, че не съм еколог (това пък е най-бясната религия заедно с атеизма), за това, че не разбирам феминизма. Сигурно с всяко свое изречение оскърбявам някаква подобна общност от жертви. Това според мен се нарича сеене на омраза.
Иване, да не беше ти, нямаше да споря, а с теб споря тъкмо защото те ценя прекалено много; и точно затова не мога да повярвам, че ти си писъл тия думи - човече, като зомбиран си от тая абсурдна ненавист към "обратните", точно ти, човекът, който си така широко скроен и разбиращ. Наистина съм много озадачен - хей, човече, да не си решил да ставаш политик и пишеш тия само и само за да обереш простонародните симпатии?! :-) Хей, Иване, да не си се издигнал за кандидат-депутат от... БНС или Атака, наистина звучиш в тоя случай точно като тях...
Става дума за фундаментално човешко право: правото на демонстрации, правото гражданите да имат възможността открито и публично, на улицата, да заявят някакви свои искания. Никой не може да ме убеди, че по съображения от "висща сексуално-морална целесъобразност" на една обществена група, именно на хомосексуалните, трябва да бъде отнето това право. Защото това става прецедент и открива възможността и на други обществени групи постепенно да бъде отнето същото право, пък и някои други, свързани с него, права. Това е началото на пътя към диктатурата и тиранията.
Иване, утре ще се яви (след като с нашето, твое и мое, съгласие, бъдат отнети правата на хомосексуалните да демонстрират!) и ще рече: таварищи, господата Иван Христов и Ангел Грънчаров са вредни за обществото, нека тогава да им отнемем правото да имат и да пишат в свой блог. Таварищите ще изръкопляскат, и, "прощай, свобода", ще запеем тогда ний с тебе, сещаш ли се що ще стане?! На мен, примерно, най-големият свободолюбец на българския интернет вече веднъж ми отне правото да се изкажа на блогърска среща, и то под бурните и продължителни овации все на такива като него свободолюбци. И преди съм им сърбал попарата на такива.
Ето затова ще се боря за суверенното човешко право на различност (независимо от това за моя или чужда различност става дума!) докато съм жив...
Господин Христов, вашите думи напомнят прекалено много на Мартин Лутер, който казва - "Този глупак тръгва срещу Библията".
Думите му са за Николай Коперник. Правете си сами изводите.
Грънчаров, ако забелязваш във всичко което казват излиза че който не споделя тезата ти е или сбъркан хомофоб или умишлено се прави на идиот. Когато водиш спор трябва да допушнеш че има вероятност да не си прав. Твойте убеждения са с някаква фанатична природа и на дали може някой да те убеди че гейовете имат правата на останалите в обществото. Ако не си разбрал хората не са срещу самия парад а идеята да се показва нещо неморално за по голямата част от обществото и последствията които води този парад (осиновяване на деца и т.н.). Неморално е да се пикае на площада и обществото не би го позволило, но според твоите разбирания това е ограничаване на правата на пикаещия. Разбираш ли колко си елементарен винаги е имало правила които трябва да се спазват, пример нудистите - няма нищо лошо в голотата но не изкаме да виждаме голи хора по улиците - толкова ли ти е трудно да проумееш защо всъщност сме против този парад. Никой няма да ти забрани да пишеш в блога без причина но ако пишеш опасни за обществото неща - примерно подсрекаваш към тероризъм ще ти забранят защото това е нещо което не се приема от обществото - това как го наричаш нарушение на човещките права ли?
Няма какво някой да ме убеждава, аз това добре го зная и няма да отстъпя от него: човешките същества, които са гейове или пък от някакви други малцинства (независимо какви са те) имат съвсем същите права, каквито имат и всички останали човешки същества. И тук няма за какво да се спори. Това, че сме различни, не е зло или пък превелико нещастие, а е благо: да ни пази Бог да не станем еднакви!
Раз-личността е корен на личността; неслучайно коренът на тия две думи е един и същ; ако не сме различни, ако се боим от различията си, това означава, че предпочитаме да си бъдем безлични.
Аз лично не искам да живея в мило приблейващо и единодушно стадо; искам да живея в некомунално човешко общество, в което личността, а не еднаквомислещата комуна, е първоначалото; човешко е общество само когато признава суверенните права на личността да бъде себе си, да бъде свободна, да бъде различна.
Ненавиждащите различностите всъщност люто мразят свободата; хомофобите всъщност не толкова гейовете, а по-скоро свободата не могат да търпят...
Грънчаров теза ти куца. Педофилите изкат да правят секс с деца но закона го забранява. Всички които смятат, че това е правилно свъщност мразят свободата по твоята теория. Обясни ми къде е границата, как се определя кога ограничаваме свободата и кога като забраним нещо е за добро. Аз си мисля че като ограничим публичноста на педерастията предпазваме децата точно както ги предпазваме с закона срещу педофилите.
Г-н Грънчаров, оставам с впечатлението, че никога не сте гледал гей-парад и не знаете как се демонстрира на такъв парад. А ако знаете - още по-лошо за Вас.
Имам няколко въпроса, на които можете и да не ми отговаряте на мен лично, важното е на себе си да дадете отговор, ако това е във Вашите възможности:
1.Одобрявате ли поведението на хората от снимките, които сте поместил в статията си?
2. Смятате ли, че сте прав, като обидихте незаслужено жената, която цитирахте в статията си? Защо Вие, свободомислещия философ, не допускате различни мнения от Вашето? Защо не допускате, че една жена може да се чувства щастлива със съпруга си когото обича?
Нима не знаете, че щастието е начин на мислене?
3.Когато ми пишете: "Аз си мисля, че оня, който се чувства застрашен от хомосексуалните и демонстрира крайна загриженост и обезспокоеност заради тази опасност, прави така, понеже даже несъзнавано за самия себе си, дълбоко в себе си желае, примерно, да тия хомосексуални да направят с него онова, за което той така страстно ги упреква - и дори, представете си, "презира" :-)"
не смятате ли, че прекалихте с това си изказване, като леко и елегантно ми пожелавате някой да ме "оправи". Вие като философ и учен човек до толкова ли Ви е ограничен словесния ресурс, че не можете да защитите тезата си, а стигнахте до персонални обиди?
Не чувствате ли, че излязохте от добрия тон? От себе си ли изхождате, че правите такива точни аналози? Вие може би наистина подсъзнателно си мечтаете това да Ви постигне, което пожелавате на мен?
4. Думите Ви: "...човече, като зомбиран си от тая абсурдна ненавист към "обратните", точно ти, човекът, който си така широко скроен и разбиращ. Наистина съм много озадачен - хей, човече, да не си решил да ставаш политик и пишеш тия само и само за да обереш простонародните симпатии?! :-) Хей, Иване, да не си се издигнал за кандидат-депутат от... БНС или Атака, наистина звучиш в тоя случай точно като тях..."
как ги разбирате? Не смятате ли, че ме обиждате?
5.Вие, който твърдите, че сте вярващ човек, не мислите ли, че с позицията, която заемате, си протоворечите?
6.Трябва ли когато 2 и 2 правят 4 и противниците ми твърдят същото, аз да се откажа от истината, защото позициите ни съвпадат? Както давате примера за това, че звуча като БНС или Атака.
Наистина Вие не разсъждавате върху това, което съм написал като коментар. Никъде не съм казал, че презирам обратните. Против съм тяхното арогантно поведение, което имат на парадите, където манифестират с макети на грамадни фалоси и женски полови органи. Където показват неща, които не са приети за нормално човешко поведение.
Както един от анонимните Ви зададе въпроса дали е редно да пикаем по улиците...и ограничение на свободата ли е, ако някой ни съди за това ни поведение?
Мисля, че Вие като философ би трябвало да правите разлика между СВОБОДА И СЛОБОДИЯ.
И един последен въпрос: 7.Продължавате ли да смятате за правилна "философската" Ви позиция: "Пък дори и само за да опитам да опъна по-здраво нервите на някои хистерици-параноици на тема Костов. Техният антикостовистки бяс ми доставя нескривано удоволствие. В туй се състои една моя мъничка перверзийка..."?
Не смятате ли, че прекалявате с "перверзийките" и това ли е най-доброто на което е способен един философ?
И за да обобщя коментара си искам да кажа, че смятам времето, което отделих за коментари, за чисто загубено и друг път такава грешка няма да допусна. Съжалявам! Убедих се, че да Ви коментирам, ако е различно мнението ми от Вашето, е все едно да споря с радиото. Ако това е истинската философия, което Вие показвате, то аз се отказвам от философията. Бях решил да не пиша повече коментари, след като не можахте да ме разберете, но ме предизвикахте с личните обиди. Ако прочетете коментарите ми още един път, ще се уверите, че аз съм спазвал най-добър и учтив тон, за разлика от Вас.
Вие, г-н Грънчаров, отстоявате воля и характер в поведението си. Но тук и сега е мястото да Ви кажа, че воля е не само да поддържате становището си, но и когато то е погрешно, да имате сили, куража и достойнството да го признаете и да се откажете от него. Крайно време е да се замислите, защо много хора не Ви приемат и книгите Ви събират праха по складовете?
Бъдете здрав!
Почнал си, Иване, да ми говориш на "Вие"; не знам как и откъде да започна; няма да се правя толкова официален, пък ако щеш ми се възмути още веднъж. Няма да бъдеш първият, който ме мрази, нито пък ще бъдеш последният.
Съжалявам, че не си разбрал кога се шегувам и кога съм бил сериозен. Прекалената сериозност вреди на разбирането. Знаеш колко много те ценя за да си позволя да те обиждам по какъвто и да е било начин. Но ти си схванал някои моменти от полемиката като лична обида. Което означава, че доста си ме подценил: това не е моето ниво. Явно си се повлиял от ширещото се високомерие на "елитните блогъри" спрямо мен. Гледам, че дума по дума повтаряш техните обичайни обиди срещу "лошия Грънчаров", който не зачитал чуждото мнение и тра-ля-ля.
Иване, мама му стара, нима твоята представа е, че трябва по абсолютно всички въпроси да мислим напълно еднакво?! Които мислят еднакво, такива съвсем не мислят.
Говорех по принцип и отстоявах само едно според мен непоклатимо човешко право: правото хората свободно и мирно да демонстрират, да заявяват открито различията си, особено когато считат, че "голямата общност" или държавата застрашават техните права или тяхното достойнство. По този въпрос няма да отстъпя никога. Даже и да загубя всичките си приятели. Тук мисля точно като Аристотел, написал: "Платон ми е приятел, но истината ми е по-скъпа!".
Снимките са провокация, разбира се. Тия моменти, които са те възмутили до дъното на душата, в никакъв случай не са насочени лично към теб, а са изречени по принцип и жилото им е насочено към изцяло немислещия "народен бабаит", който сам не знае защо толкова мрази "обратните"; мрази ги, предполагам, щото "така требе". Ето такива ме карат да бъда безпощаден; жилвам ги, та белким се позамислят; и то е за тяхно добро, не за мое; ама къде ти да разберат това?! Но някога, пък било и късно, може и да разберат, нищо чудно да разберат; хирургът също по най-жесток начин бърка в раната, реже и предизвиква болки, но то е за доброто на пациента; да му се сърдим е просто глупаво.
Ти беше основен спонсор на последната ми книга, за което съм ти благодарен. Но и аз имам някакво достойнство. Явно отношението ти към мен като философ се е развалило съвсем. Излиза, че вече смяташ, че си си хвърлил парите на вятъра. По тази причина искам да ти съобщя, че ще се постарая да ти върна парите, които даде за книгата, колкото се може по-скоро. Ще взема заем и ще ти ги върна. Моля на имейла да ми съобщиш банкова сметка, по която да преведа дължимата сума.
А иначе извинявай за всички ония мои думи, които си възприел така лично. Това беше шега, но щом са те обидили толкова, извинявай! Искам да не доставяме чак такава голяма радост и такова ликуване на враговете ми, поради което ми се иска да запазим известна човечност в отношенията си...
Публикуване на коментар