Един приятел ми обърна внимание на публикация със заглавие Игнатов прозря: Имаме проблем с качеството на образованието! В нея г-н Министърът, който, впрочем, е мой състудент от Санкт-Петербургския университет, в който и двамата сме завършили, казва следното:
Ще предложа на Министерски съвет да се приеме стратегия за образованието и по-специално в училищното образование... Очевидно имаме проблем с качеството на образованието.
Нищо чудно, ала ето че той изведнъж започна да говори за "стратегия на образованието" - а пък президентът Първанов наскоро заговори за "нова философия на образованието"; тогава аз писах следното:
Да оставим това, че изразът "нова философия на образованието" сякаш дума по дума е прекопиран от моята книга "Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България", но иначе няма да се полаская ако някои от моите идеи тръгнат в обращение в "общественото пространство" тъкмо от президентските уста, понеже си представям как невъобразимо ще бъдат изопачени.
Но ето че сега вече и самият министър използва израз от моята книга, което е твърде подозрително - особено като се вземе предвид обстоятелството, че отдавна съм му изпратил едно "Отворено писмо" (виж и това: Повторно пращам своето Открито писмо до министър С.Игнатов, след като Министерството стоически мълчи вече цели 5 месеца!, в което представих накратко концепцията си и настоях нещо да се предприеме в спешен порядък; разбира се, г-н Министърът, както подобава, вече шест месеца (!) не ми е отговорил на писмото, въпреки че по закон е длъжен да отговори за месец. Преди около 20-тина дена моя милост, отчаяна от това, че администрацията на Министъра е така бавна и инертна, изпратих нарочно писмо заедно с линкове към основни мои публикации, които са неизменна част от новата ми книга, наречена "Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България".
Не зная дали ви е известно, но в момента тече "обществена дискусия" около новия закон за "училищното дело", та ето, моя милост се включи в нея, а пък тия дни получих и отговор, че текстовете, изпратени от мен (пак откъси от книгата ми за философията и стратегията на образованието", щели да бъдат разгледани най-внимателно от експертите на Министерството. А ето че днес имам отзвук и от самия Министър, само дето и той, горкият, действа по пиратски и по мутренски, в нашия роден български обичай, начин: като краде от моите идеи, без, разбира се, да ми признае авторството. Което, както и да го погледнем, си е чисто безобразие!
Да, обаче така или иначе г-н Министърът влезе в един чудесен капан: той не знае, че моя милост на два пъти организира обществено (гражданско) обсъждане на ръкописа на книгата ми, в което участваха доста хора. Разбира се, ако искат да правят някаква същностна промяна, на бюрократите от Министерството няма как да не им се наложи да използват идеи от моята книга - просто защото става дума за същностна и логически възможна алтернатива на досегашното статукво, а пък същностната алтернатива винаги е една! А пък аз винаги мога да докажа кой пръв е пуснал в обръщение една или друга идея; така че да се краде от чужди идеи в съвременни условия е твърде трудно и неудобно.
С този постинг само предупреждавам тия от Министерството, и ще изчаквам да видя какво ще предприемат тепърва. Аз трябва да получа официален отговор от Министъра, иначе в един момент той ще си има неприятности по линия на неспазването на закона за надлежната административна реакция (на държавните органи) на изложения, петиции, писма и пр. на гражданите. Ще видим, заформя се интересен казус, пък аз лично, знаете, много си падам по интересните психологически и морални казуси, та ще видим какво ще стане, да видим какво ще излезе...
Ще предложа на Министерски съвет да се приеме стратегия за образованието и по-специално в училищното образование... Очевидно имаме проблем с качеството на образованието.
Нищо чудно, ала ето че той изведнъж започна да говори за "стратегия на образованието" - а пък президентът Първанов наскоро заговори за "нова философия на образованието"; тогава аз писах следното:
Да оставим това, че изразът "нова философия на образованието" сякаш дума по дума е прекопиран от моята книга "Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България", но иначе няма да се полаская ако някои от моите идеи тръгнат в обращение в "общественото пространство" тъкмо от президентските уста, понеже си представям как невъобразимо ще бъдат изопачени.
Но ето че сега вече и самият министър използва израз от моята книга, което е твърде подозрително - особено като се вземе предвид обстоятелството, че отдавна съм му изпратил едно "Отворено писмо" (виж и това: Повторно пращам своето Открито писмо до министър С.Игнатов, след като Министерството стоически мълчи вече цели 5 месеца!, в което представих накратко концепцията си и настоях нещо да се предприеме в спешен порядък; разбира се, г-н Министърът, както подобава, вече шест месеца (!) не ми е отговорил на писмото, въпреки че по закон е длъжен да отговори за месец. Преди около 20-тина дена моя милост, отчаяна от това, че администрацията на Министъра е така бавна и инертна, изпратих нарочно писмо заедно с линкове към основни мои публикации, които са неизменна част от новата ми книга, наречена "Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България".
Не зная дали ви е известно, но в момента тече "обществена дискусия" около новия закон за "училищното дело", та ето, моя милост се включи в нея, а пък тия дни получих и отговор, че текстовете, изпратени от мен (пак откъси от книгата ми за философията и стратегията на образованието", щели да бъдат разгледани най-внимателно от експертите на Министерството. А ето че днес имам отзвук и от самия Министър, само дето и той, горкият, действа по пиратски и по мутренски, в нашия роден български обичай, начин: като краде от моите идеи, без, разбира се, да ми признае авторството. Което, както и да го погледнем, си е чисто безобразие!
Да, обаче така или иначе г-н Министърът влезе в един чудесен капан: той не знае, че моя милост на два пъти организира обществено (гражданско) обсъждане на ръкописа на книгата ми, в което участваха доста хора. Разбира се, ако искат да правят някаква същностна промяна, на бюрократите от Министерството няма как да не им се наложи да използват идеи от моята книга - просто защото става дума за същностна и логически възможна алтернатива на досегашното статукво, а пък същностната алтернатива винаги е една! А пък аз винаги мога да докажа кой пръв е пуснал в обръщение една или друга идея; така че да се краде от чужди идеи в съвременни условия е твърде трудно и неудобно.
С този постинг само предупреждавам тия от Министерството, и ще изчаквам да видя какво ще предприемат тепърва. Аз трябва да получа официален отговор от Министъра, иначе в един момент той ще си има неприятности по линия на неспазването на закона за надлежната административна реакция (на държавните органи) на изложения, петиции, писма и пр. на гражданите. Ще видим, заформя се интересен казус, пък аз лично, знаете, много си падам по интересните психологически и морални казуси, та ще видим какво ще стане, да видим какво ще излезе...
Бихте ли помогнали финансово една книга за българското образование да бъде отпечатана, да види бял свят? Ако сте способни на такъв благороден жест, вижте:
Подписка за неиздадена още книга може да спаси от провал намерението да бъде изобщо издадена
Банкови сметки за подпомагане на блога, на вестник ГРАЖДАНИНЪ и на списание ИДЕИ
ПРОЧЕТИ електронния вариант на излезлите досега броеве на сп. ИДЕИ
ЗА КОНТАКТ
Няма коментари:
Публикуване на коментар