Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 28 септември 2008 г.

Писна ми: заминавам да емигрирам в руската блогосфера!

Тази сутрин видях, че Невена Гюрова си е направила свой блог на руски език: ТУК. Аз отдавна имах такава идея - все пак съм завършил образованието си в Русия, руски възпитаник съм - но все отлагах, ето, сега тя ме изпревари! :-) Няма значение де, важното е, че ми даде подтик да се захвана с отдавна отлаганото навлизане в руската блогосфера: ето, и аз си направих свой блог на руски език. Нарекох го Дневник философа. Написах там и своята "уводна статия" на руски, който иска, може да я прочете ТУК.

И аз, подобно на Вени, искам да покажа своето възприятие на Русия, понеже и аз, изглежда, съм обявен за "неспасяем русофоб", сиреч "западник". Ето че заедно с нея започваме един общ щурм на български "русофоби" в руската блогосфера. Може някой, ако иска - и ако му стиска! - да се присъедини към компанията ни. Понеже у нас като ти лепнат етикета, вече мърдане няма, то на мен лично ми се иска не друг да ми приписва априори това или онова, а аз самият да си кажа какво мисля спрямо Русия, руснаците и каквото и да било. Оказа се, че днешна путинова Русия е най-голям проблем за нас, българите, и за нашата опитваща се да се европеизира България. Затова се налага да общуваме с руснаците, та заедно да уточним позицията си по повод на опитите за нова руско-имперска експанзия не само в България, но и в цяла Източна Европа. В този смисъл аз намирам една от целите на своя нов блог. Иска ми се да разбера в жив диалог със съвременните руснаци как те гледат на нашите опити да се еманципираме от студената сянка на руския путинов империализъм. Мисля, че това ще е интересно и полезно както за нас, така и за тях.

Разбира се, още един блог ще засили тежестта на моите ангажименти. Но в тази връзка ми хрумна една кощунствена мисъл. В един момент ми хрумна следното: да емигрирам чрез новия си блог почти изцяло в Русия, в руската блогосфера. Знаете ли защо?

Ами по добре известната библейска причина: "Не можеш да бъдеш пророк в собственото си отечество" е казано там, в Свещената книга. Всичко, за което писах в тия две години - тия дни блогът ми, впрочем, ще отбележи двегодишното си съществуване! - сякаш си мина и замина, а ефект кажи-речи никакъв. Само станах омразен на толкова много хора. Е, имам и приятели, но те се броят на пръсти. Ала намразилите ме са прекалено множко. Дразниш ни, човече, млъкни, замълчи, не се търпиш: това чувам постоянно и всеки ден отвсякъде. Заради блога вече нямам достъп до нито един вестник: изгониха ме отвсякъде. Даже "идейните ми съратници" са преизпълнени с нескривани скрупули спрямо моите изяви и позиции. Казват, че българският гений е завистта: оказа се, че това е точно така. Ето защо си помислих, че ако се изнеса в Русия, тукашните ми неприятели ще си отдъхнат. А аз добре знам как навремето съм бил приеман в Русия: там хората, въпреки всичко, не са толкова плоски и дребнави както у нас. Там непременно ще те оценят ако имаш основание да претендираш за някакво признание. Ето защо едно бягство в Русия, поне, на първо време, в руската блогосфера, ми се вижда все по-желано. Просто ми писна да се блъскам в непробиваеми стени в милото ни отечество. Писна ми прословутата българска неспособност да се води диалог: отвсякъде чукундурите гордо мълчат. Майната ви като мълчите: загивайте в простотията си!

Та ето аз тръгвам да се преселвам в Русия. Малко по малко и това ще стане: с руснаците може да се установи по-пълноценен контакт. Писна ми да се занимавам с нашенски плоски и кухи темерути. В Русия може да са всякакви, но точно такива не са. Затова с тях винаги ми е било по-интересно да общувам.

Е, аз съм поклонник на Запада, ама на запад засега нямам възможност да емигрирам. Ще емигрирам, като не може на Запад, на Изток. Все нанякъде трябва да се емигрира: тук сякаш става все по-нетърпимо да се живее. Това са горчиви, ала верни думи. Не искам да си представя какво ще става тепърва с България, щом като и на мен все по-натрапчиво ми се въртят в съзнанието напоследък такива мисли. Все повече разбирам и оправдавам хората, които се пръснаха по света, бягайки от тукашната ни лудница. Където и да си, но да не си тук. Тук май ще останат един ден само най-пълните нещастници. И ще си ги управляват во веки веков разни Гоцета, Сергейчовци Дмитриевичи, Доганчовци и т.н. А всичко свястно и достойно ще бяга докато тук останат само боклуците.

Е, може и да не съм прав, знаете, склонен съм да се увличам и да довеждам твърденията си до крайност, та да заболи. Като заболи, може някои и да усети: българските кожи, оказа се, са дебели като биволските. Затова се иска остър остен. Да боде до кръв, та да усетят изобщо. Но ми омръзна вече да ръгам с остена. Затова минавам в емиграция. В Русия: където и да е, да не е само тук. Тук вече не се търпи. Тук вече кажи-речи нищо не може да стане. Простотия до шия и за гарнитура - само подлости от всякакъв вид и сорт...


Вижте и чуйте и най-новото в моя видеоблог "СВОБОДНА БЪЛГАРИЯ". Технологичният прогрес трябва да се насърчава!

15 коментара:

Анонимен каза...

Браво, Грънчаров!

Крайно време беше да емигрираш в Болшевишка Русия. Крайно време!

Ако можеше да вземеш със себе си в Русия и българоубиеца Костов и всички други костоваци и костунгери, щеше да е просто върха!

Хайде на новия почин: Всички бивши и настоящи агенти на КГБ и ДС да заминават в Болшевишка Русия и там да организират Колхоз имини Ивана Костова.

Грънчаров, ти като първи и най-заслужил костолизач на републиката по заслуги ще станеш председател на Колхоза! Честито!!!

Ангел Грънчаров каза...

Антикостовистката латерна се радва като че ли тя самата ще заминава за братска путинска Русия :-) Ний да идем в Сибир, а пък ченгетата тук да си устроят комунистически рай - как няма да се радват, то си е за радост туй невиждано щастие! Горкият, той не усети капана, дето му устроих :-) Латерничке, имай предвид, че постоянно те тествам и все и с двата крака нашата хитра сврака. Ще ти намалят заплатата от органите заради крайно тъпоумие и заради туй, че нищо ново не можеш да измислиш и като латерна си повтаряш все едни и същи тъпотии :-)

Анонимен каза...

Грънчаров, я по-добре кажи кой преди десет години сключи договора с "Булгаргаз" със СЕКРЕТНИТЕ клаузи?
Кой???

И защо със секретни клаузи, бе Грънчаров? Това ли ви е прозрачността, откритостта и демократичността на костовистите? Да скючвате договори с Болшевишка Русия със СЕКРЕТНИ КЛАУЗИ!

Сектретни, ама за българския народ, а за московските кагебисти и олигарси - напълно открити. Нали те са ги писали тези СЕКРЕТНИ КЛАУЗИ. А послушникът им Костов ги е подписал с готовност и възторг.

И затова сега на вас, костунгерите, мястото ви е в Болшевишка Русия. Там ви е мястото!

Ангел Грънчаров каза...

С Булгаргаз Костов никога не е подписвал споразумения, щото това е българска компания :-) Подписа с Газпром споразумение, без никакви споразумения, според което България трябваше да получава най-евтиния газ в Европа. Ала когато вашият човек Р.Овч. дойде на власт, той, под натиска на другарите си от Москва, набързо ревизира получаването на евтиния газ, и подписа споразумение, според което сега ние получаваме най-скъпия газ. Абе ти, кратуно тъпа, що не кажеш нещо за това предателство на вашите московски комунистически мекерета, ами си взел да ми мелиш някакви си бабини деветини срещу Костов?! Много ви боли, че Костов единствен най-смело и последователно защищаваше българския национален интерес, а пък вие, комунистическите ченгесарски мекерета, сега целувате така усърдно нозете, ръцете и пр. на дружките си путинисти...

Анонимен каза...

Да бе, да! Защити Костов националния интерес като подари "Нефтохим". Не бил можел да работи "Нефтохим" с друг петрол, освен руски. Ама че глупост!

А пък "Булгаргаз" е българска, ама само на думи, а иначе си е филиал на "Газпром" и на КГБ. Това и малките деца го знаят! Само ти, Грънчаров, не се досещаш, щото не ти отърва!

Я обясни още защо на запад никой не признава за човешко същество лицето Иван Костов?

И защо западните страни дадоха такава мощна подкрепа на Царя?

И защо Костов направи всичко възможно и невъзможно, за да няма коалиция на Царя с десните партии?

И защо Костов е дупе и гащи с такива отрепки и парцали като Яне Янев?

И защо НА ДВА ПЪТИ Костов сервира на тепсия президентството на Гоце Първанов?

Отговаряй веднага, Грънчаров!
Отговори и после емигрирай в Болшевишка Русия завинаги!

Ангел Грънчаров каза...

Разобличеното в тъпотия ченге минава във фалцет :-) От този момент го оставям само да говори със себе си :-)

Анонимен каза...

Грънчаров, щом не искаш да разговаряш - не разговаряй. Аз исках да ти отворя очите, да ти просветне малко, ама не попиваш!

Грънчаров, исках да разбереш, че Иван Костов e комунистически агент-провокатор, но ти упорито си затваряш очите и ушите пред неоспоримите факти и си пееш само едно и също. Стой си тогава в заблуждение и неведение. Няма да ти помагам повече!

Ха да видим дали някой ще обърне внимание на писанията ти. Никой няма да ти обърне внимание, защото хората одавна са разбрали, че от Костов и костоваци нищо добро не може да се очаква. И докато ти, Грънчаров, продължаваш да хвалиш безмерно Костов и да клеветиш и обиждаш Царя, никой няма да те взима на сериозно.

Ангел Грънчаров каза...

Радвам се, че го проумя най-после. Всичко добро ти желая! Живей както намериш за добре е не се меси в чуждия живот, само тогава ще добиеш душевен мир и душевно здраве. Не си струва да учиш другите как било правилно да мислят, защото това е чист комунизъм... :-)

Анонимен каза...

Ъъъ, "Емигрираш" в Руската блогосфера? Верно ли? Леле, горките руснаци :(

Анонимен каза...

Поздравления! Емиграцията в руската блогосфера в чудесна идея и поради още една причина - няма какво да се преструваме, от 2001 в България няма българска политика, Б-я е просто 90-ят субект на Руската федерация - странно, но факт, въпреки ЕС и НАТО. Няма смисъл посланията да се адресират до псевдобългарските политици в София - марионетки на Москва, а е най-добре директно да се насочват към висшето началство в Кремъл, КГБ-ФСБ, ГРУ и пр. - към тов. Медведев, Путин, Патрушев, Фрадков, Корабельников и т.н. Желаю удачи и всего самого доброго!

Радо каза...

Г-н Грънчаров, 3 неща имам към Вас:
1) Кои са "чукундурите", които "гордо мълчат" и какво очаквате да чуете от тях?
2) Чета с интерес публикациите Ви, но Вашият фанатичен костовизъм все повече ме притеснява. Какъв е този култ?
3) Един човек на име Елтимир коментира Вашата персона не особено ласкаво в блога ми по темата "Чуковете да дойдат?!". Оставих коментарите му, за да можете да се защите. Погледнах из нета за какво иде реч и видях тук ( http://aigg.wordpress.com/2007/03/18/1-8/ ), че вече сте му отговорили. Смятам просто да сложа този линк и да закрия спора между вас двамата.

Ангел Грънчаров каза...

Здравейте, Радо, отговарям на въпросите Ни:

1. "Чукундурите, които гордо мълчат" са метафора, символизираща крещящата недиалогичност на българската блогосфера. Рядкост са смислените и ползотворни дискусии, това е положението. Затуй се улавям напоследък, че ми се иска да се намирам в по-културна и диалогична среда, т.е., символично казано, ми се иска да "емигрирам"...

2.Твърдите, че сте открили в публикациите ми някакъв хипотетичен "фанатичен костовизъм". Аз се изненадвам, имам чувството, че ме бъркате с други хора, фанатизмът във всичките му разновидности ми е органически чужд. Имам усещането, че сте се подвели по чужди предразсъдъчни мнения за моята скровна особа, нали знаете, виртуалният фолклор сътворява какви ли не чудесии. Някой Ви е казал, че съм "намквоси", и Вие сте се подвели да му повярвате. Ако ми дадете поне един пример на фанатично "костовистко" (или каквото и да е друго) твърдение от моя страна, ще се изненадам крайно...

3.С господин Елитимир нямам какво да си кажа и с него предпочитам да не влизам в дискусии, които са изцяло безполезни...

Радо каза...

Приемам отговорите.
По 1. - Да, и аз наблюдавам същото: повечето автори на блогове се държат така, сякаш останалите не съществуват. Или отбелязват съществуването им само като някакъв факт от околната среда. Защо - не мога да си обясня.
2. "Фанатичен" е силна дума - използвах я, за да Ви провокирам. :)Всъщност съм сигурен, че сте едностранчив по отношение на оценката си за Командира, но на този етап ще Ви приема какъвто сте.
По 3 въпросът е приключен. За мен обаче остава въпросителната кое е по-добрата политика, когато те критикуват:
- да мълчиш като Първанов и да се правиш, че няма нищо
- да отговориш и да влезеш в спор, от който трудно можеш да излезеш неоцапан.
Ако има 3 вариант, ще се радвам да го науча.

Ангел Грънчаров каза...

За мен е аксиома, че, бидейки личности и различни, ние няма как да имаме еднакви възприятия и оценки на нещата. Следователно разминаванията ни в оценката на това или онова е толкова естествена, колкото и това, че Слънцето изгрява от изток.

По тази логика излиза, че няма нужда да квалифицираме в някаква светлина чуждите оценки, просто трябва да отбележим, че този човек не мисли като нас, което не е, казах, някаква аномалия; аномалия щеше да е ако всички имахме една и съща преценка, да речем, за същия този Иван Костов. Смятам, че и Вие не искате всички да мислят точно като Вас, щото тогава няма и да има за какво да разговаряме :-)

А когато ме критикуват, аз нямам обичай високомерно да мълча "ала Гоце", а обикновено встъпвам в дискусия, за да защитя позицията си. Има обаче случаи и хора, когато и с които не си струва да се дискутира: по същия начин човек човек няма смисъл да спори с телевизора си, който само предава, а не възприема...

Анонимен каза...

В памет на Константин Павлов:
ИНТЕРВЮ В УТРОБАТА НА КИТА

- Къде беше -
питат ме -
повече от три десетилетия?

- Бях в утробата на Кита.
Всички виждате,
нарочно питате.

- Как прекара -
питат ме -
три десетилетия в търбуха му?

- И това го знаете -
комар играх
с оня комарджия… Йон библейския.

- Ама Йон излезе -
викат ми, -
теб защо те няма -
питат ме.

- Йон излезе -
господ го откупи,
а за мене дявола не даде пукнат грош.

- Страшно ли ти беше -
питат ме -
толкова десетилетия?

- Страшно беше,
скучно стана -
пушех и мълчах,
мълчах и пушех…

- А сега какво ще правиш -
питат ме -
следващото тридесетилетие?

- Аз ли?
Аз не знам,
но знам, че Кита
фасове ще плюе
три десетилетия
и ще замърсява океанската среда.