
След като Дмитрич е роден и е живял в семейството на висш комунистически функционер на Тодор Живков, това обстоятелство е сложило своя непоправим печат върху личността и характера му. Тоест той сякаш е жигосан да гледа на света през очите на крайно надменен потомствен комунистически "аристократ", пък като вземем предвид, че нашата комунистическа аристокрация има най-дълбоки селски корени, то на тази основа се оформят и ония жестоки дефекти на личността му, които ще му тегнат през целия живот. Представете си какво означава татко ви да е пръв сановник не на кой да е, а на всевластен комунистически диктатор, ерго, и синът още в най-ранна възраст се е отъркал и омазал с привилегиите и комплексите на неограничената тирания. Ако можете да се вживеете в тази гледна точка, едва тогава ще се доближите до онази вътрешна трагедия, която осмисля живота на нашия герой, носещ името Сергей Дмитрич - име, наподобяващо имената на най-патологичните образи на великия психолог Фьодор Достоевски. Ще се опитам да ви представя основното на тази гледна точка, доколкото то изобщо е изразимо с думи.
Преди години на един най-креслив нашенски "демократичен функционер" - той, апропо и както се полага, се оказа най-примерен агент на Държавна сигурност! - намиращите се под контрола на комунистите медии пришиха образа на "родения в дантели", който при това от най-малка детска възраст бил ял със "златна лъжичка". Сещате се, имам предвид бившия конституционен съдия Георги Марков, вдъхновителя и ментора на сегашния политически куриоз Яне Янев. Тогава той изглежда разигра тази символика, та да спомогне за това благодушният български народец да намрази завинаги демократите, щото след като са родени в дантели, и щом като са яли със златни лъжички, явно са дълбоко противни на селския дух на народа, ядящ с дървени лъжици - и чиито дрехи, разбира се, изключват решително дантелите. Ето обаче че стана така, че на 16-тата година на многострадалната българска демокрация детето на един виден комунистически функционер, което наистина е родено в дантели и е яло със златни лъжички, и следователно е преизпълнено с органично презрение спрямо простолюдието, беше обикнато от мнозинството на това простолюдие. И то не за друго, ами само и само защото неговият образ му навява така мила носталгия към незабравимите времена на народния любимец, именно диктатора Тодор Живков.

а.) най-тъпа и противна комунистическа грандомания. Не зная дали усещате - според мен ако чувствата ви са неизвратени, просто няма как да не го усещате - но Дмитрич е самата надменност, т.е. излъчва онова най-противно комунистическо високомерие, извиращо от самочувствието му на "роден във властта", на "богоизбран" (пардон, имам предвид на жигосан с доверието на "Партията"), високомерие, което, според все пак далновидната преценка на техния вожд Владимир Ленин, рано или късно ще строши главата на комунистите; и то им я строши, но, за жалост, не напълно, което доведе дотам, че комунистите в наше време мутираха в най-уродливи и отвратителни форми. Имам чувството, че историята нарочно е подбрала нашия Дмитрич, та благодарение на неговото безпардонно високомерие да направи така, че да отврати завинаги от комунизма даже и онази част от селските бабички, които заради крещящата си емоционална увреденост все още харесват "милото момче-нашенче".
б.) патологичната грандомания ражда невиждано нахалство. Лично аз в некраткия си живот не съм срещал личност, която така демонстративно и открито да изявява нахалството си, и то не какво да е нахалство, ами направо едно колосално, свърхприродно, нечовешко нахалство. Затова на тази основа е съвсем в реда на нещата този галеник на комунизма да нарече голяма част от нацията "ненормалници", и то само защото се били интересували от злодеянията на Държавна сигурност; или пък да нарече представителите на обединената българска опозиция "циркаджии". Но същият този нахалник по стар комунистически рефлекс кротко дряма няколко часа в приемната на своя господар Путин, който по този начин искаше да възпита у слугата си още по-верноподаническо раболепие и най-обидна, просяшка принизеност. Ето на това основание констатирам в душевността на изследвания обект едно устойчиво перверзно преплитане на най-амбивалентни чувства, което е довело в крайна сметка до пълна емоционална задръстеност и безчувственост. Така че нашият герой е способен на всякакви подлости - гнусната лъжа му е най-малкия проблем, бълха го ухапала, че постоянно лъже и се унижава, без да съзнава унизеността си! - и имам чувството, че в корена на тази извратеност и непълноценност лежи изпитването на някакво свръхперверзно удоволствие от проявите на всякакви, и то най-долни и аморални прояви. Така нашият съветски малчик с хулигански наклонности Дмитрич явно не изпитва никакви угризения на съвестта, никакво усещане за вина, напротив, изпитва извратено удоволствие, т.е. всичко при него е преобърнато съвсем наопаки, което за сетен път показва, че в морално отношение си е стопроцентов комунист-аморалист.

г.) и в корена на констатираните дотук абнормни и патологични прояви по преценката на всеки, който разбира от психоанализа, не може да стои нещо друго, освен една крайно и вопиющо (руска дума, т.е. дума от майчиния му език, означаваща "крещящо") унизена сексуалност, понеже винаги между плачевната, в случая, ситуация в несъзнаваната психика, концентрирана най-вече около висшата телесна потенция и изявяваща се чрез секса, и личностната непълноценност, за която писах по-горе, има пряка връзка и точно съответствие. Аз сега, нямам за цел да разнищвам подробно ситуацията в сексуалния живот на нашия герой, понеже това, разбира се, е една интимна и неприкосновена сфера - всеки в секса има пълното право да прави всичко онова, което му харесва, и което не вреди на други хора, т.е. и на тях им харесва, а значи го правят с желание и удоволствие. Но съм длъжен да констатирам директна връзка между представената личностна ощетеност на изследваното лице и сексуалната такава, и понеже всичко при Дмитрич е в някаква екстремна форма, мога даже да допусна, че той все още не е намерил в секса най-адекватната на сексуалността му форма на постигане на удоволствие. Поради което е стигнал до подобна вопиюща сексуална неудовлетвореност (тук русизмите са повече, та да ме разбере по-верно самия Дмитрич), а това неумолимо води до представените по-горе личностни и морални дефицити. Даже съм склонен да допусна, че в секса Дмитрич получава удовлетворение само от такива най-перверзни и отвратителни начини за постигане на удоволствие, съзнанието за които по-нататък се трансформира в онази нечовешка озлобеност, която се крие зад фасадата на често крайно неуместно ухиленото му мишешко лице; понеже все пак, да не забравяме, на съзнателно ниво той е изключително социалитарен тип личност.

И в заключение искам да кажа следното, което според мен е твърде важно. Ние, българите, доста сме страдали и сме си патили от властването на личности, безкрайно ощетени в личностно отношение: като се почне от своеволията на хроничния пияница Георги Димитров (пияниците, ако сте забелязали, са твърде нещастни в сексуално отношение!), та се мине през буйната и неутомима селска сексуалност на правешкия простак, за който най-пълноценно задоволяване е било, изглежда, с... коза в царевичака. Та се стигне в крайна сметка до президента-ловджия Гоце Първанов, получаващ удоволствие, сравнимо със сексуалното, само при отстрелването на узбекски козли с големи роги, за който щом като се чу че бил хванал срамна болест от някаква 16-годишна проститутка, веднага беше пребит с чукове журналистът, в чийто сайт се беше появила скандалната новина. (Което е равностойно на собственоръчно подписано признание за вина от страна на поръчалия този побой.) Да, наистина ние сме си доста патили и още си патим от властването у нас на най-непълноценни в личностно и сексуално отношение управници. Върху този аспект на българската трагедия досега никой не е акцентирал по обясними причини; правя го за първи път не защото искам да съм новатор, не и заради пикантната страна на въпроса, а заради това, че като философ съм се обрекъл да служа само на истината, колкото и да е неприятна тя за някои.

А до точно това се е стигнало при нашия печален герой на този анализ, които се упива от жестоко и перверзно властолюбие, верен симптом на все същата личностна, сексуална и жизнена непълноценност. Впрочем, при други исторически обстоятелства такива хора могат да станат и крайно опасни: неслучайно мнозина сравняват осанката на наш Дмитрич с изражението на сталинския кръволок Берия. Но ако Берия е бил трагично-страшен и кървав образ, нашият Дмитрич, понеже се появи все пак в условията на демокрация, е по-скоро жалък, трафаретен и просто смешен; но въпреки това е също и достатъчно вреден...
(Първата част на този очерк: "Ентилигент", мухльо, хлапак или "пич": принос към психоаналитичното тълкуване на личността на Дмитрич Станишев (1))

[Прочети >>>]
Как да си купя книгата?
1 коментар:
vladimirproperty.com, преди 4 часа:
Защото сме социалисти !
Публикуване на коментар