Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 26 август 2009 г.

БТК трябва да разбере, че вече не е държавна компания, която може да тормози безнаказано гражданите както й скимне

Днес отидох в офиса на Вивател (БТК), който се намира на площад "Джумаята" в Пловдив. Точно в този офис преди няколко седмици ме подведоха и подлъгаха да сключа договор за услугата "Хармония", без да ми обяснят, че след това няма да ми зачетат и признаят държавната субсидия за домашен интернет, на която имат право учителите в държавните училища. Случаят е труден за обяснение и разбиране, доста е абсурден, та който не е в течение, нека да има добрината да се запознае с първото изложение по него, което написах вчера.

Ще се постарая да представя разговора ми със служителките от този офис под формата на диалог, понеже, от друга страна погледнато, нашият разговор е доста интересен и от психологическа гледна точка. А пък аз обичам да колекционирам подобни казуси, които ще включа в моята бъдеща антология на абсурдизмите в нашата мила родина.

Та влизам аз днес след обед, в ужасната горещина, в прохладния иначе офис на Вивател на Джумаята и казвам:

- Добър ден, искам да разговарям с Вас по един неприятен случай, който тия дни се развива между мен и Вивател. Може ли?

- Кажете - отвръща русичкото миловидно момиче - за какво става дума?

- Ами преди около три седмици от Вашия офис ми позвъниха и ми рекоха, че имало изключително интересна промоция (или услуга), която предлагали за такива като мен, които ползват интернет от БТК. Услугата се казвала "Хармония" и ми беше представена така, че аз, минавайки покрай офиса Ви, не пропуснах да се възползвам. Сключихме договор, но ето че вчера ми звънят пак от Вивател и ми казват, че съм одобрен за получаването на държавна субсидия за домашен интернет за учители, ала за жалост не съм могъл да се възползвам от нея, тъй като договорът ми за услугата "Хармония" правел невъзможно да получа държавните пари за интернет. Та в тази връзка съм дошъл да подам жалба за това, че де факто бях подведен от Ваша служителка, поради което сега търпя големи щети и вреди. И искам да се обезсили договора, та да мога да си получавам държавната субсидия за интернет за учители.

- Наистина не е трябвало да сключвате услугата "Хармония". Сега обаче договорът не може да се прекрати, ако се прекрати, ще трябва да платите големи неустойки. Вие казахте ли при сключването на договора, че сте учител?

- Не, не съм казал, никой не ме е и питал тогава какво работя. Като не ме питат, защо да казвам какво работя?!

- Да, ама ето че е трябвало да кажете. Сега излиза, че при сключването на договора за услугата "Хармония" сте укрили обстоятелството, че сте кандидатствали за държавна субсидия за безплатен интернет за учители. Искали сте да подведете Вивател.

- Моля Ви се, как така да подвеждам Вивател?! Та аз изобщо не съм знаел, че тия две неща взаимно се изключват. Едното е програма на Министерството на образованието, а другото е услуга към интернет-доставчик. Никога и по никакъв повод не съм могъл да зная, че дадени услуги на Вивател водят до невъзможност да получа държавната субсидия за домашен интернет като учител! Министреството дава едни пари за моя интернет, а пък вие ми доставяте интернет. Какво пречи да се случи това, на какво уснование тази "Хармония" води до това, че аз трябва да бъда лишен от държавна субсидия за интернет?

- Господине, Вие просто е трябвало да кажете, че сте учител при сключването на договора, защо не го казахте?

- Ами защото никой не ме е питал да кажа какво работя?! Защо да казвам нещо, което не са ме питали?! А пък на челото ми не пише, че съм учител, така че би трябвало Вашата служителка да ми обясни всички клаузи на договора, включително и това, че ако съм учител, няма да имам право на държавна субсидия за интернет. Ако ми беше казала това, аз, разбира се, нямаше да сключа договора за тази "Хармония"! Разбирате ли?

- Не, Вие трябваше да кажете, че сте кандидатствали за държавна субсидия за интернет, че сте учител и пр. Грешката е Ваша, сега Вие ще си понесете последиците.

- Не, да имате много здраве, подвеждането е от Ваша страна. Вие правите офертата, Вашата служителка е скрила от мен условието в договора, което силно ме ощетява. На това основание аз искам да прекратя крайно неизгодния и вреден за мен договор, който ми нанася щети включително и от трети страни. Моля да ми дадете формуляр да направя писмено възражение с искане да се обезсили договора заради подвеждането от страна на Ваш служител.

- Момент да звънна да питам за случая началството.

Момичето звъни и разговаря по телефона близо 10 минути. Началството явно й дава други аргументи, за да ме "победи", явно за БТК клиентът е "враг", който трябва да бъде поставен на колене, унизен, победен. Аз обаче се настройвам за битка, лесно няма да се предам.

Момичето отново ми повтаря всичко, което ми рече досега: аз та аз съм бил виновен! И сега трябвало да си платя. Неустойката при едностранно прекратяване на договора от моя страна била: да платя за 12 месеца по 21 лева, смятайте колко става! Питам я тя наред ли е да ми казва такива глупости!

- За какво, госпожице, да платя неустойка?! Каква е тази разбойническа неустойка? Какви услуги съм получил в замяна, та да ви плащам толкова пари?! Как може да претендирате да грабите по такъв разбойнически начин клиентите си. Които при това са подведени от вас да сключат крайно ощетяващ ги договор при утаяване, скриване на информация. Някъде в договора ми ли пише ли, че нямам право на държавна субсидия за интернет?!

- Господине, моля да не обиждате компанията ни! При нас клиентът е на особено уважение! Обаче не и хора като Вас, които са се опитали да измамят компанията и да ползват две преференции. Нищо не може сега да се направи. Трябва да платите неустойка за договора и тогава си получавайте държавна субсидия за интернет.

- Вие мен за малоумен ли ме мислите?! Значи аз трябва да платя неустойка на БТК в размер на 252 лева (аз междувременно бързо наум вече бях сметнал общата сума на неустойката), та само за да мога да получа държавна субсидия за интернет в размер на 170 лева?! Това ако не е пладнешки грабеж, сполай му кажи!

- Ами Вие си решавайте. Правете каквото искате. Вие обаче сте си виновен. Да бяхте казали при сключването на договора, че сте учител - пак си подхваща песничката момичето.

- Госпожице, имам чувството, че имате зъб за нещо на учителите. Ако някога са Ви писали двойки, моля, не се опитвайте да отмъщавате на мен, щото не аз съм Ви писал двойките. Не ми се иска да споря с Вас, не се опитвайте да ме убедите в нещо, с което никога няма да се съглася. Но знайте, че аз няма да се примиря и ще търся защита на правата си навсякъде: в Комисията за защита на потребителите, ако трябва, до еврокомисаря по потреблението г-жа Кунева ще стигна. Не може БТК така да се гаври с клиентите си и да ги граби, а пък ние да се оставяме все едно сме беззащитни жертви. Мина това време. БТК трябва да разбере, че вече не е държавна компания, която може да тормози безнаказано гражданите както й скимне. Сега вече никой няма да търпи своеволията на вашата фирма.

И така нататък, аз тук в резюме представих нашия диалог с онова умно русо момиче в офиса на Вивател. Иначе спорът ни беше доста по-дълъг. В края на краищата тя записа оплакването ми в една книга за рекламации; аз не бях съгласен с нейната формулировка и отказах да подпиша. Тогава тя ми разреши да редактирам записката. Написах го как аз виждам случая и се подписах. Дадоха ми и адрес в София, на който да напиша официално писмено оплакване. Днес-утре ще напиша и него. По интернет вече отправих жалба с искане да се обезсили силно ощетяващия ме договор. Да видим какво ще стане, но в едно съм сигурен: няма да отстъпя.

И то не е заради някакви си 170 лева (аз тях мога да ги прежаля), а заради принципа. Някои фирми трябва да разберат, че не техните интереси са приоритетни, а интересите на потребителя имат безусловен приоритет. Че не клиентите съществуват за компаниите, а че компаниите са създадени за клиентите. И че в условия на конкуренция е самоубийствено частна компания да действа все едно че е държавен монополист, т.е. да живее и да действа по стария си манталитет и стереотип на пълен произвол, терор спрямо клиентите и пълна безнаказаност.

2 коментара:

Анонимен каза...

Бтк по-принцип имат доста гадни практики.
Но в случая са напълно прави, те немогат да гадаят, че сте кандидатствал за държавна субсидия. Това е факт известен само на Вас и трябваше да запитате дали субсидията важи и за тази услуга. Все пак неможе да питат всеки клиент дали е полицай, учител, доктор, служител, инвалид, и т.н. и дали е кандидатствал за някаква отстъпка, субсидия или друго.
Според мен вината е във вас и нямата никакво право да говорите за обезщетение или анулиране на договора. Най-добре е премирите с факта и ще си спестите много време и нерви.

Един съвет от мен :
- договора ви най-вероятно е с клауза за автоматично преподписване, затова гледайте да не изпуснете срока за прекратяване, че пак ще се оплаквате.

Анонимен каза...

Какъв нет бе хора. Те първо трябва да се ограмотят що е телефон. Чета всичко, което сте писали и трябва да ви кажа, че сте много смели хора за да ползвата БТК и VIVACOM. Ще Ви разкажа накратко история, която няма да повярвате, че е възможна – но тя ми се случи. След смяна на някакви кабели пак имахме стандартния проблем с телефоните – изчезна сигнал, търсят теб дига ком�?ията или дуплекса и т.н. Дотук добре. На моя телефон му изчезна сигнала – обаждахме се на горещи, хладни, за подръжка и всякакви телефони. От там ни отговаряха, че всичко е проверено и всичко е наред. Само, че нямах сигнал, а получавах сметки по 200 лв – целия квартал бе�?е играл на телевизионни игри, бе�?е си поръчвал пица от моя номер и бяха избирани всякакви номера. �?мах разпечатка дето бе�?е говорено почти 24 часа за денонощието. Писах жалби, ВЪВЕДОХ КЛАС НА ОГРАН�?ЧЕН�?Е 3 /за тези които не знаят, след въвеждането на този клас не можете да избирате никакъв номер/. Клас на ограничение 3, ама дръжки – пак получих някаква сметка като роман на Хемингуей. Всички служители говореха – не се притеснявайте, това е гре�?ка ще я оправят. След около месец пак викнах и изчаках да дойде техник – човека пак каза всичко е наред само дето нямате сигнал. �?ска�?е да си разбием апартамента да си извадим кабела на телефона, защото той се бил прекъснал. Питам го аз – как като е прекъснат аз въртя без да имам сигнал хаха. Оказа се, че малоумниците са вързали напълно неграмотно кабелите в таблото, но никой за 45 дена не се е трогнал да си свър�?и работата. Това отне на тези специалисти и тази компания 2 месеца. Най-после имах сигнал и понеже отказах да платя сметката – тъй като тя не е моя ми закриха поста. За мен това бе�?е време с много жалби, телефонни разговори и сметки като книги. Докато писах жалби и се занимавах с глупости ми закриха телефонния пост. Да ама те и това не можаха да направят като хората – след месец телефона получи сигнал и аз като съвестен гражданин пак им се обадих с молба, ако може да го закрият, защото не искам да получавам сметки и на закрит телефонен пост. Наскоро проверих сметката ми бе�?е 500 и някакъв лев – за период, в който телефона е нямал сигнал или е бил с клас на ограничение 3. Никакви жалби или съдилища няма да ви помогнат – повярвайте ми!
БЯГАЙТЕ ДОКАТО МОЖЕТЕ, ЗАЩОТО НЕ ЗНАЕТЕ КАКВО В�? ЧАКА!