Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 19 октомври 2009 г.

Повод за празнуване, подтикнал ме да направя едно неприятно, но иначе пък съвсем справедливо лично обръщение към гражданина-премиер Бойко Борисов

Това е изображението на брояча на втория ми блог, на моя вече главен текстови блог; не съм погледнал и не съм разбрал кога посещенията са минали числото 500 000. Първият ми блог, уърдпресовския, който сега вече е видео-блог, има 647 174 посещения. По този начин, оказва се, и двата ми основни блога имат по повече от половин милион посещения. Това за мен е основателен повод за задоволство, особено като се вземат предвид мащабите на българския отрязък на интернет, на световната мрежа. Заедно двата ми блога имат към 1 150 000 посещения, което хич не е малко...
Това е чудесен повод за законно задоволство: и двата ми основни блога имат по повече от половин милион посещения! И затова използвам случая да изразя за сетен път благодарността си към посетителите, към читателите и на двата ми блога. Вие давате живот, от вас зависи смисъла на съществуването и на двата ми блога: благодаря ви за това, че всеки ден сте мои гости! Това само ме задължава да бъда на ниво - за да не ви разочаровам. От друга страна ще се радвам да чувствате тия блогове като свои: много от вашите коментари, по установилата се традиция, стават нови постинги, което според мен е несрещано другаде явление. Аз не вярвам друг автор на блог да чувства това уважение към мненията на читателите си, което аз чувствам; не вярвам друг толкова високо да цени и да почита становищата на своите читатели. В другите блогове трият коментарите на посетителите, тук абсолютно всякакви коментари се допускат - в този блог най-святото нещо е свободата. И истината, разбира се: защото, знайно е, че само истината ни прави свободни.
По тази причина в блоговете ми има най-горещи спорове, дискусии, несъгласия, борба на гледни точки и на принципи, т.е. има живот. Аз обичам споровете и, да си призная, понякога, пък и по-често, доста се увличам; и аз съм човек, съвсем не претендирам да съм ангел, нищо че името ми е "Ангел"; и аз допускам грешки, а често съм прекомерно твърд и рязък в защищаването на своята позиция. Възможно е, понеже съм твърде разпален в споровете, някои хора да са са почувствали уязвени или направо обидени. Моля тия хора да приемат моите извинения. Хора сме, трябва да се разбираме - и да си прощаваме. Сред нас непогрешими няма, светци с нимби, предполагам, сред нас също така съвсем не се разхождат.
Няма обаче да се извиня на политиците и "държавниците", които са обект на моите критики. Те също са хора, ала техните отговорности са други, а пък са и поели риска да бъдат обект на всякакви критики - щом се ползват от сладостите на славата, на "величието", на властта, да бъдат така добри да поемат и някои леки неудобства. Аз не смятам, че ролята ми е да им вея или развижвам въздуха с палмови клонки, както правят други: погледнете "колегата Бареков" какво прави, как мило гледа в очите поредните управляващи, как им се подмазва, как смехотворно ги прославя и по този начи увековечава и тях, и себе си - и то не къде да е, ами в пантеона на човешката глупост.
Моята пък задача е да бъда безпощадно придирчив към тях, понеже се старая да работя и служа единствено на истината; не моят "сприхав характер", а истината ме задължава да бъда такъв, какъвто съм. Слугинският манталитет ми е органично чужд, понеже добре знам, че ние, гражданите, не сме слуги, а сме истинските господари на нашите управници. И затова няма да допусна те себе се да величаят за господари - няма по-лоша беда от тази господар да стане роденият да слугува! - а пък нас, гражданите, да се опитват да ни превръщат в слуги; тая няма да стане, забрави, драги ми Борисов! Ти си ни слугата, а аз, а ние, българските граждани, сме твой господар! Да, ти си наш слуга, запомни добре това! Колкото и да се пъчиш, колкото и да се мислиш за богоизбран, колкото и важно и пренебрежително да гледаш спрямо "гмежта", която те избра, ти си само един слуга, нищо повече от това: слуга на народа! Хубаво го проумей и не го забравяй никога. И забрави за мераците си да ни ставаш господар, подобно на Чавес или на Путин, тая няма да стане, напразно се напъваш...

Няма коментари: