Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 15 януари 2010 г.

Призив по казуса Борисов-Желева-Барозу: Българи, да направим нещо щото да не се срамуваме повече от България! Само тогава светът ще ни уважава!

Българи! Тия двамата, Борисов и Желева, ми нанесоха (сигурна съм, че и на много други българи) не само емоционална обида (точната дума е една физиологична нужда направена на метено място), а и дълбоки морални и материални щети.

Работя в Германия и с много усилия и труд градя име на добър специалист. България традиционно не присъства никак в немските медии до вчера… Е, от сега нататък при всяка моя грешка в езика (защото всеки може да сгреши и хората са толерантни в това отношение) или при най-малкото колебание, какво следва: и тая е като оная?

Ами като се явявам на изслушване пред комисия още преди да съм си отворила устата - един голям минус (отделно факта, че да стигнеш до там, трябва да си известно име в специалността си, защото при наличие на 50-70 кандидатури, като погледнат първата страница на CV-то, т.е. къде си роден, нататък просто никoй няма да погледне). И колко свръхусилия (зашото никoй няма да се обади на когото трябва) само да заличаваш онова, сътвореното от тези на метеното. И какво ми остава, да изтрия от CV-то си къде сам родена, като ме питат дали сам полякиня или рускиня, да казвам, ами май да.

И това не е просто емоционална обида, а необходимост човек да оцелява в конкурентна среда. Айде патриотите, кажете нещо??? Кой ще носи отговорност за това???

Има един позабравен, но много точен лаф: “Наведи се да ми мине номерът!“

Поколения от българи не не можем, а не искаме да се откажем от тази си житейска нагласа. Защото е удобна и много оправдава грешките ни.

Само че в Европа като правило и доста по-често НЕ минава номерът на никой. Оправдания, конспирациии, измислици, че имало „и по-зле от нас“, и т.н., и пр., са дълбоко неадекватни, да не кажа смешни, щом си се проявил като неподготвен, не дай си Боже, скрил истината или казал полуистина, за което си имаме си дума и тя е лъжа.

Горда съм, че съм българка и даже Желева и на нея подобни не могат да ми отнемат тази гордост. Българска майка ме е раждала, български хляб съм яла, родопска вода съм пила, български учители са ме учили на четмо и писмо, в българска църква съм кръщавана, родила съм достоен българин. От какво да се срамувам?

Но знам, че не мога да лъжа и за да успея трябва да съм подготвена. Защото това се очаква от нас когато имаме претенции да сме човеци, да сме българи, да сме европейци. Няма значение дали тези, които го очакват, са по-зле или по-добре от нас.

Българи, хайде да забравим нагласата си „Наведи се да ми мине номерът“. Ако не го направим ще сме вечно ние наведените! Но аз отказвам да съм от тях - защото съм българка и се гордея с това. И никой не може да ми го отнеме!! Най-малкото Желева, още по-малко Б.Б.! Те не са България!!

Българи! Не можем да се срамуваме от България! Само тогава светът ще ни уважава!

Написа: rita

1 коментар:

Анонимен каза...

Тъпо и наивно написано, да беше проверила фактите