
Най-вече на колегите от „Стефан Македонски“, които се държаха много достойно и успяха да докажат, че Артистът в България следва да се уважава. Колеги мили, победата е сладка, знам, но знам също, че тя е най-сладка когато е пълна победа!
Не се залъгвайте, трябва да доведете нещата докрай! (И-и, не забравайте, че в един момент сред вас се появиха и немалко „отстъпници“. Не им се сърдете; колеги сте, но сега е точно мига да ги превъоръжите с малко повече „вяра“.) Та, трябва да си доведете нещата докрай, защото вашата крайна победа е важна не само за вас, но и за цялата българска музикална и театрална култура!
Министърът се отметна от първоначалната си твърда позиция по няколко причини:
Първо, безспорно, усети Дебелия! – (тук е бъдещата му лична драма – Големият Скулптор – така поне го титуловат – не намери сили да се оттегли с достойнство! Оттук нататък, превърнал се в Малък министър, той отчаяно и безнадежно ще се опитва да трупа ефимерен имидж, я чрез БГ-Лувъри, я чрез Други Знаци и Знамения… Господ здраве да му дава!)
Второ, министърът се отметна, защото трябваше да спаси „Инструмента“ Александър Йосифов, което иде да докаже, че Йосифов служи открай време на среди и интереси, стоящи значително по-високо от една или друга власт или правителство!
Кому е служил, служи, (и, вероятно, ако Рашидов го спаси!) пак ще служи, Бившият Кадър на ЦК на БКП Александър Йосифов? – още от времето на въздигналия го Тодор Живков, през трудната за оцеляване ситуация на началото на 90-те, когато намери подслон сред свои, но после ги предаде, през възхода на Пребоядисалите се БКП/БСП-ейници – 95-97 и последвалия ги тотален крах, когато пак, от същите „червени среди“ му подадоха спасителна ръка и Първанов го припозна за приятел…

„Вечната Амбър на Пост-комунизма – Александър Йосифов!“ Нека не забравяме, че не е само той!
Трето: Рашидов трябваше да спаси Екипчето си – там, заместник-министърче, директорчета и директорши, защото ако си идеше някой, щеше да се наруши „статуквото“ на ред споразумения от времето, когато се раздаваха министерските кресла.
Четвърто: (вероятно, след като Б.Б. му е поиздърпал ушичките, защото същия ден вие колеги – и аз бях там – протестирахте пред МС) министър Рашидов, отстъпвайки „благо“, дава да се разбере, че той е „контактен“, „компромисен“ и т. н., сговорчив човек, може да вдява след разумна приказка и след диалог. А всъщност, последен диалог нямаше. Завойчето той си го направи – изведнъж!
Пето: дали не – от страх?
Шесто: (ако и това е имал предвид, Вежди Рашидов, не е за подценяване!!) той спаси и Панкин! – Спаси ли го? Ще видим! Времето ще покаже. По-скоро, с този еничарски ход, той – засега – спаси себе си! Или, по-точно – спокойствието си.
Защото – той купи Панкин!
Ако не го беше купил, и Панкин бе останал на улицата, Панкин щеше да съди Министерството на културата, и щеше – безусловно – да го осъди, защото, формално, конкурсът за Директор за Музикалния театър бе проведен „перфектно“ и Панкин го е спечелил!

Съществуват още две точки, които мотивират „Завоя на министър Рашидов“. Ще се въздържа да ги коментирам, но те са свързани, именно, със съдбоносното ви бъдеще, приятели и колеги от Музикалния театър! Ще се въздържа, защото – са до голяма степен – хипотетични! (Но затова – бъдете нащрек!)
Сигурно е само едно: Рашидов спаси кожата; това е и разбираемо. Спаси кожата и на Панкин – и това е разбираемо.
Спаси кожата и на Йосифов? – Защо?
Сигурно е и още нещо: тия тримата, тримата… Йосифов-Панкин-Рашидов, въобще не ги е еня за Българската култура. Ама – въобще!
Автор: Георги Костакев
Няма коментари:
Публикуване на коментар