Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

четвъртък, 30 септември 2010 г.

Още няколко видеозаписа на часове по етика и психология

Състезание по казуса по Достоевски - 2 част

Час по етика в друг клас (10 Д)

Дискусия по казуса по Достоевски в друг клас - 2-ра част

Втора част на дискусия по казуса по Достоевски

Час по етика в друг клас, разговор по уводните теми

Още една дискусия по казуса по Достоевски в друг клас

(Забележка: Записите на досега проведените занятия по психология, етика и философия можете да видите и чуете ето тук: Видеозаписи на занятия по психология, етика и философия. Очаквайте нови записи. Ще се радвам някой от посетителите на моя блог все пак в един момент да победи пълното си безразличие към това, което става в българското училище, и да благоволи да разкаже за своето възприятие на тия часове. Което на мен лично би ми било твърде интересно. Разбира се, може да се продължи все така упорито да се мълчи, което също така показва какви сме.)

3 коментара:

K.Georgiev каза...

Хайде аз ще драсна нещо набързо, че имам доста за четене тези дни.

Не ми е останало време да изгледам последните няколко клипчета, за това ще пиша за първите десетина, които гледах.

На пръв поглед положението е същото, каквото беше по мое време в средното. За десетина години нещата не са се променили особено. Дори мисля, че са се влошили.

Нежеланието на учениците да бъдат снимани е съвсем нормално нещо. Също така и липсата на въпроси може би от притеснение да не се изложат, може би от непознаване на материала. Интересно ще е да се види дали след време ще свикнат с камерата и ще започнат да дискутират по-свободно тези проблеми.

Трябва да спомена, че подхода Ви към учениците е много по-различен от общоприетия. Много са малко предметите, по които сам се готвиш в къщи, а в училище само дискутирате. Това е голямо предизвикателство за тях, понеже до сега единственото, което се е изисквало от тях е да запаметяват материала и да го възпроизвеждат максимално точно като ги изпитват.

От личен опит смятам, че самостоятелното мислене е нещото, което днешния учебен процес убива. От училищата и университетите излизат 90% преписвачи и зубрачи, а мислещите хора са много малко и обикновенно на тях не се гледа с добро око нито от колегите нито от преподавателите.

Много ми хареса как поставяте някои хора на мястото им и им казвате истината в очите. Това почти не съм го срещал толкова директно и остро. Много е хубаво тези деца да го чуя, докато са още млади и могат много по-лесно да се променят.

Жалко за лошото качество на звука и страничните шумове. От подобни часове може да се направи един добър курс по предмета.

Ангел Грънчаров каза...

Благодаря за реакцията! За мен такива странични впечатления са особено полезни - за да видя как изглеждат нещата от една по-обективна (безпристрастна) гледна точка. Затова съм признателен на всякакви забележки и преценки...

Томи Томев каза...

Г-н Грънчаров, възхищавам се на новаторската Ви идея и завиждам на Вашите учениците. Ако съм на тяхното място, сигурно постоянно ще Ви засипвам с въпроси. Тези теми винаги са ме вълнували, но за съжаление, когато аз бях на тяхните години, това не се преподаваше по начина както Вие преподавате. Тогава беше комунизъм......... .