Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 28 февруари 2012 г.

Да прощава може само силният духом, великодушният, благородният човек

Нека да прощаваме. Колко пъти? ... До безкрай... Просто така... По всяко време, при всички обстоятелства... винаги... На всички... А преди всичко на себе си! И защо, защо ли? Защото... всичко на този свят е Любов! Тя в нашите вени тече и чрез нея пулсират сърцата. Всеки миг Тя ражда живот, Благословена е с нея земята!

Любовта е Всевишният Бог!!!

ПРОШКАТА

(по истински случай)

Единственият син на една жена бива убит от член на противникова тинейджърска банда при някакво спречкване. На процеса срещу убиеца, след произнасяне на присъдата, която е няколко години затвор, майката се доближава до пътеката, по която извеждат подсъдимия, успява да улови погледа му и произнася с абсолютно хладнокръвие и убеденост: "Ще те убия!" (ОЩЕ >>>)


Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!

(Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

1 коментар:

Анонимен каза...

Да се греши е човешко, а да се прощава божествено, но все пак: може ли да има прошка без разкаяние? И освен това великите класически редове на Достоевски от „Братя Карамазови”:

„Но чем, чем ты искупишь их? Разве это возможно? Неужто тем, что они будут отомщены? Но зачем мне их отмщение, зачем мне ад для мучителей, что тут ад может поправить, когда те уже замучены. И какая же гармония, если ад: я простить хочу и обнять хочу, я не хочу, чтобы страдали больше. И если страдания детей пошли на пополнение той суммы страданий, которая необходима была для покупки истины, то я утверждаю заранее, что вся истина не стоит такой цены. НЕ ХОЧУ Я НАКОНЕЦ, ЧТОБЫ МАТЬ ОБНИМАЛАСЬ С МУЧИТЕЛЕМ, РАСТЕРЗАВШИМ ЕЕ СЫНА ПСАМИ! НЕ СМЕЕТ ОНА ПРОЩАТЬ ЕМУ! ЕСЛИ ХОЧЕТ, ПУСТЬ ПРОСТИТ ЗА СЕБЯ, ПУСТЬ ПРОСТИТ МУЧИТЕЛЮ МАТЕРИНСКОЕ БЕЗМЕРНОЕ СТРАДАНИЕ СВОЕ; НО СТРАДАНИЯ СВОЕГО РАСТЕРЗАННОГО РЕБЕНКА ОНА НЕ ИМЕЕТ ПРАВА ПРОСТИТЬ, НЕ СМЕЕТ ПРОСТИТЬ МУЧИТЕЛЯ, ХОТЯ БЫ САМ РЕБЕНОК ПРОСТИЛ ИХ ЕМУ! А если так, если они не смеют простить, где же гармония? Есть ли во всем мире существо, которое могло бы и имело право простить? Не хочу гармонии, из-за любви к человечеству не хочу. Я хочу оставаться лучше со страданиями не отомщенными. Лучше уж я останусь при неотомщенном страдании моем и неутоленном негодовании моем, ХОТЯ БЫ Я БЫЛ И НЕ ПРАВ. Да и слишком дорого оценили гармонию, не по карману нашему вовсе столько платить за вход. А потому свой билет на вход спешу возвратить обратно. И если только я честный человек, то обязан возвратить его как можно заранее. Это и делаю. Не бога я не принимаю, Алеша, я только билет ему почтительнейше возвращаю.”