Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 3 декември 2012 г.

Жак Асса задава въпрос в дискусията за образованието: какво пречи на българските ученици да получат добро образование?

Публикацията Въведение в дискусия за образованието с участието на Жак и Иванка Асса предизвика много отзиви във Фейсбук. Сега публикувам още един текст по същите проблеми, изпратен ми от моите уважавани колеги, който е написан специално за дискусията по образованието. Тази дискусия се води от много време в моя блог - и в ДИСКУСИОННИЯ КЛУБ в ПГЕЕ-Пловдив, в който г-н Асса беше дългогодишен най-активен член:

В един от нашите учебници с Ваня имаше една мисъл като мото на глава: "Те му даваха добро образование, но той не искаше да го вземе". Сега ме интересува отговора на един съвсем прост въпрос: ако изключим чисто материалните облаги (съвсем бакалско смятане), какво пречи на българските ученици да получат добро образование?

По мое мнение имаме добри учебници почти по всички предмети; в големите градове не липсват и добри учители; друга система в света, освен класно-урочната почти не се прилага. С какво тогава френското или немското училище са по-добри? Разговарял съм с мои приятели, бивши мои ученици (вкл и малкият ми син беше в Израел в колеж по датско-американски модел), в които преподавателската дейност не е на по-високо ниво (дори когато в датски колеж наш приятел се е опитал да приложи методи на обучение в творчество, директорката на колежа учудено-възмутено го е попитала: "За какво ще им служи това?" (ОЩЕ >>>)

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост! (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

6 коментара:

Анонимен каза...

Господин Асса напомня принципа на
училището, известен от древността УЧИТЕЛЯТ ДА СЕ ГРИЖИ И ДА ХВЪРЛЯ СИЛИ ДА НАУЧИ ТЕЗИ, КОИТО ИСКАТ ДА НАУЧАТ. Които не искат или не могат за се спасяват сами. Този принцип се прилага в целия свят. При нас е точно обратното, да се научат всички като повече сили се хвърлят за калпавите, негодните. Това разрушава училището и то е елемент на плана Ран-Ът, който разруши и продължава да разрушава България. Само училището и образованието ще спасят България. дано го разберат българските управници.

Георги Кокеров

Ангел Грънчаров каза...

Г-н Кокеров, прав сте за главното, но иначе съм длъжен съм да донеса до Вашето сведение, че България не беше разрушена от "плана Ран-Ът", а от наложения на страната комунизъм. Теориите, че страната ни е разрушена от "злата конспирация Ран-Ът", а не от комунизма директно обслужват интересите на силите, които са подконтролни на същия този комунизъм - и се създават в лабораториите на КГБ-ДС...

Анонимен каза...

Планът Ран-Ът е мимикрия, продължение на комунизма. съставен е от КОМУНИСТИ. Много добре разбирам какво пиша. С Вас гледаме в една посока и имаме едни стремежи. Но за мен без Иван Костов и тем подобни шарлатани и национални предатели.

Георги Кокеров

Ангел Грънчаров каза...

И аз това казвам, че е съставен от
комунисти и ченгета тоя план "Ран-Ът", с оглед да подвежда и обърква малоумните - още повече че има и фалшифицирана негова версия, която циркулира из интернет и се представя за истинската. В такъв случай Вие защо се позовавате на него?

Ангел Грънчаров каза...

Г-н Кокеров, да не сте от гилдията на атакуващите, на подкрепящите туй чудо Сидеров? Щот ми звучите като него, правилно ли Ви разпознах?

Анонимен каза...

КГБ отдавна е ФСБ