Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 8 януари 2013 г.

Относно причината простащината и наглостта да триумфират така непобедимо по този свят

Бедата на света е, че глупавите са непоправимо самоуверени, а умните - пълни със съмнения.

(Бъртранд Ръсел, този цитат ми го припомни г-жа Венеция Соколова)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

8 коментара:

Анонимен каза...

вие ми изглеждате доста самоуверен...

Ангел Грънчаров каза...

Сред умните също има самоуверени, въпросът е, че сме твърде малко - което и потвърждава правилото, скъпа другарко...

Анонимен каза...

Ръсел е абсолютно СТРАХОТЕН. Любимият ми мислител.

Анонимен каза...

Интересно ми е, след като всеки ден получавате критики от учениците си, дали някога сте се съмнявали, че може би са прави?
До момента от Вас съм срещнал единствено самоувереност.
преди 46 минути · 1

Анонимен каза...


Danail Bikovski Интересно ми е, след като всеки ден получавате критики от учениците си, дали някога сте се съмнявали, че може би са прави?
До момента от Вас съм срещнал единствено самоувереност.
преди 3 часа · Харесвам · 1

Ангел Грънчаров Не ме познавате за да твърдите тия неща. Пък и моята личност не е чак толкова важна в случая. За друго става дума. А иначе, по принцип казано, значително по-добре е човек да получава критики отколкото похвали... критиките влияят много стимулиращо и позитивно върху духа на човека. Противно на общоразпространените мнения, на които толкова много хора са жертва, истината, за щастие, е точно такава...
преди около час · Харесвам

Danail Bikovski Да или не?
преди около час · Харесвам

Yasen Trahnov Как да се съмнява в себе си ? Та той е завършил философия, а ученицте не са. Какво разбират те, че да критикуват
преди 58 минути · Харесвам

Ангел Грънчаров О, всеки, разбира се, е прав за себе си. Тримата интернетни мърморковци, дето сякаш друга работа нямат, освен да ме критикуват, освен да поучават бившия си преподавател по философия как било правилно да мисли, сигурно си имат своите основания. Примерно, тяхната агресия може да има за основание това, че на същите тия неуморими критици, да речем, не им върви с момичетата - и по тая причина трябва на някой да отмъстят за провалите си в тая значима сфера. Нищо не се случва без подобаващите основания. Така си мисля аз...
преди 37 минути · Харесвам

Yasen Trahnov Да пробваме с нещо по-близко до темата - забавно е да се гледа как се пенявиш
преди 34 минути · Харесвам

Danail Bikovski Какво е вашето основание да не можете да отговорите еднозначно на прост въпрос с два възможни отговора от по 2 букви всеки?
преди 32 минути · Харесвам

Ангел Грънчаров Свободата ми е това основание, толкова любезни господа! Все пак аз решавам какво ще кажа и напиша, нали така?! Толкова е близко до ума, че ми е неудобно да го споменавам. Жалко, нищо не сте научили от философията; справедливо се мъчите да ми отмъщ...Вижте още
преди 16 минути · Редактирано · Харесвам

Danail Bikovski Жалко, писахте ми 6...
преди 14 минути · Харесвам

Yasen Trahnov дъра бъра
Защо в множествено число ? Кого коря аз ? Отмъщавам? Как ?
Провали? Какви?
Я да послушам, взема да науча нещо ново за себе си
преди 14 минути · Харесвам

Ангел Грънчаров Най-вероятно съм Ви се подиграл с това, ала Вие не сте го осъзнали още...
преди 14 минути · Харесвам

Danail Bikovski Yeah, sure...
преди 13 минути · Харесвам

Yasen Trahnov "Ангел Грънчаров Най-вероятно съм Ви се подиграл с това, ала Вие не сте го осъзнали още... "
То ти не знаеш какво си направил, но другите да го осъзнаели
Забавно, забавно
преди 9 минути · Харесвам

Danail Bikovski Много преподаватели ми се подиграха в това училище. Пълно разочарование и провал...
http://img248.imageshack.us/img248/4226/img00097201301092200.jpg

http://img248.imageshack.us/img248/4226/img00097201301092200.jpg
img248.imageshack.us
преди 3 минути · Харесвам

Ангел Грънчаров Оценките в дипломата нищо не значат, важното е личността... моралът също...

Анонимен каза...

Danail Bikovski Нали вашата система на оценяване и методите, които използвате уж оценяват това?! Как така аз имам 6 при вас? Това с подиграването можете да го пробутате на "Комиците" или по-скоро в "Шоуто на Слави", защото дори не е смешно, просто е нелепо.
преди 7 часа · Харесвам · 1

Ангел Грънчаров Ако оценявате собствената си оценка по философия в дипломата като неадекватна, можете да направите един прецедент: да напишете молба до директора да се анулира и евентуално да се явите пред комисия, за да покажете действителното ниво на философските си познания Давам Ви тази идея понеже благодарение на нея можете да се спасите от обзелите Ви съмнения Не зная, но създавате впечатлението на човек, който сам не знае какво иска, какво се опитва да каже, за какво се бори и т.н.
преди 7 часа · Редактирано · Харесвам

Danail Bikovski Оценката си е супер, намирам човека, който я е писал за неадекватен.
Философските ми познания са за абсолютна двойка, понеже в часовете по философия се учеше всичко друго, но не и философия. За сметка на това научих доста за Симеон Сакскобугготски, Тройната коалиция, Станишев, Доган, Бойко Борисов, Тодор Живков, договорите за Руския газ, за Путин, за тоталитаризма в Русия, за смъртта на противопоставилите се на Путин и още много такива....училищни и особено философски теми. Жалко, че бях непълнолетен и нямах право да гласувам.
преди 7 часа · Харесвам · 2

Костадин Царев ^^ мене часове ме стимулираха да не гласувам
преди 6 часа · Харесвам

Ангел Грънчаров Драги Bikovski, нещо съвсем сте се объркал, оказва се, че не можете да разграничите какви теми и проблеми се обсъждат в часовете по философия и какви - по гражданско образование (т.н. предмет "Свят и личност", който се учи в 12-ти клас); неоправдано смесвате тия предмети. Това, че Вие лично не можете да направите това разграничение, не означава, че преподавателят, който Ви е преподавал философия, е "неадекватен"; проблемът си е изцяло Ваш. От изказването Ви обаче съдя, че най-вероятно сте член на клуб "Млад социалист", а нищо чудно да сте вече и функционер на тази партия (поздравявам Ви за успеха!), и се мъчите да проведете политически обусловена акция по моето дискредитиране като личност и преподавател; един вид сте станал жертва на някаква политическа пристрастност или предвзетост. А също така е напълно възможно просто да правите лична услуга на някой от фейсбук-приятелите си (вижте си списъка), който в момента е администратор в ПГЕЕ-Пловдив - и който явно храни към моя милост твърде гореща "симпатия".
преди 3 минути · Харесвам

Анонимен каза...

Danail Bikovski Драги г-н Грънчаров, уверявам ви, че не членувам в никаква партия или каквото и да е друго политическо сдружение, още повече социалистическо, нито правя лична услуга никому. Ако сте убеден в думите си и сте напълно сигурен, че сте прав съм готов да се обзаложим на каквото желаете, че грешите. Офертата ми е съвсем реална.
Освен това прочетете и за "параноя" и особено как се лекува. Нали сте експерт в тая материя...
преди 6 часа · Харесвам

Ангел Грънчаров Сам признахте, че знанията Ви по философия са за "2"; аз съм експерт в областта на философията; същевременно имате претенция Вашето мнение да тежи повече от моето; не виждам логика в тази Ваша претенция; което въвежда в сила максимата на Ръсел: "глупаците се познават по това, че са самоуверени". А относно членуването Ви в каквато и да било партия, в това няма нищо лошо, Вие сякаш се изплашихте... което пък прави съвсем оправдан интереса Ви към това що е параноя
преди 6 часа · Харесвам

Danail Bikovski Веднъж писах в блога Ви и вие ми говорехте на "госпожо" дълбоко убеден, че съм някоя си луда госпожа. След това твърдяхте, че не съм ваш ученик, защото учениците ви харесвали, сега твърдите, че членувам в партия и съм замесен в политическа конспирация ...Вижте още
преди 6 часа · Харесвам

Ангел Грънчаров Ние, философите, често блъфираме, за да се издевателстваме над простолюдието, но то не разбира това и често ни се връзва Както и да е. Хубаво е все пак, че изляхте душата си най-сетне. След като вече ми поставихте диагнозата, вярвам, си успокоихте душата Много се радвам, че успях да Ви помогна да внесете мир в душата си...

Анонимен каза...

Yasen Trahnov Издевателствате като се дескриминирате сами? Хитроо, много хитро
преди 3 часа · Харесвам

Ангел Грънчаров Какво означава "дескриминирате"?
преди 3 часа · Харесвам

Yasen Trahnov упс, недогледал съм какво пиша
дескридитирате
преди 3 часа · Харесвам

Danail Bikovski Не вие философите, а Вие, Философът, често блъфирате, че блъфирате, защото алтернативата е да признаете, че грешите, което явно е непосилна задача за философът Грънчаров.
А докато вие блъфирате "простолюдието" ви плаща заплатата, така че моля, отнасяйте се с уважение.
преди 3 часа · Харесвам · 1

Ангел Грънчаров "Блъфирам, че блъфирам", това е твърде умно казано от Ваша страна, доста сте се постарал да го съчините Както и да е: и къде по-точно ми е грешката, г-н Bikovski? В какво по-точно се състои грешката ми? Или грешките ми? Питам понеже си личи, че ако не успеете да докажете какъв голям грешник съм, никога няма да можете да намерите душевен мир на тази земя - и в този живот? Понеже съм благороден човек, Ви влизам в положението и, както забелязвате, по всякакъв начин Ви съдействам да решите най-сетне проблема си...