Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

четвъртък, 7 март 2013 г.

Проблем: за младите била "истински важна" само оценката и дипломата, а не знанието, не мисленето, не тяхната собствена личност!

Ох, налага ми се отново, и тази сутрин да пиша по един не съвсем приятен въпрос - от ония, свързаните с моята, така да се рече, "професия", именно образованието, преподаването на философия, писането, участието в дискусии, касаещи личностното израстване на младите и т.н.; няма начин, такава ми е била съдбата, всеки трябва да си носи бремето, да си "копае в градината", да си тегли ярема и пр. Не ми се ще да отлагам размислите си върху някои по-пресни впечатления, с които ме сблъсква животът; а за мен случващото се в реалния живот е главното, е истинското, е онова, което ме стимулира да се ровя, да търся, да се опитвам в крайна сметка да раждам някакви идеи за справяне със ситуацията, в която се намираме и т.н. Та ето какво ме вълнува тия дни, ще се постарая да го предам с пределната краткост, щото след около 30-40 минути трябва да ставам от компютъра и да тръгвам за работа.

В моите часове много се спори, на моменти съвсем разгорещено, дотолкова, че на моменти дискусиите ни приличат на най-типична нашенска караница; е, така изглеждат де, но може е да не са съвсем такива; както и да е. Не крия, че аз често, да не кажа постоянно правя нужното да подклаждам тия, да ги наречем, дискусии, въпреки че у нас, както е известно, съвсем не умеем прилично да разговаряме, камо ли пък да спорим, да дискутираме, да провеждаме дебати. Но както и да е и това. Та тия дни в един такъв момент една ученичка каза нещо, което силно ме впечатли, и ето, колкото повече размишлявам за него, толкова по-богат смисъл откривам. Ето за какво става дума. (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

4 коментара:

Анонимен каза...

Ангеле, аз предполагам, че има много млади хора които мислят като теб, но нямат достатъчно смелост да заявят себе си, защото все още не са готови да напуснат "стадото", и вашата задача като учители е точно тази, да им вдъхнете смелост, смелост да изразяват себе си независимо от общата нагласа, независимо от стадното мислене на мнозинството.

Томи Томев.

Анонимен каза...

" Разбира се! Доброутро, господине, вие това едва сега ли го разбирате?! Разбира се, че само точките, че само оценката ме интересува, какво друго да ме интересува?! Мен за какво ме пращат родителите на училище: ами за да имам добри оценки! Не за друго, а за оценките. А като завърша, никой няма да ме пита какво знам и какво разбирам, всички ще ми гледат оценките в дипломата, важното е какво там пише, а не нещо друго. Моля ви, какви са тия Ваши глупости: разбиране, да мислиш, да знаеш, осмисляш, да търсиш, не, това никой не го интересува. Нас ни интересуват само оценките! Вие изобщо на кой свят живеете, а, господине?!"
Ми да "господине",истина ти се казва,найстина незнаеш на кой свят живееш,ама съвсем наистина !
"Учи мамо,да не работиш,диплома да вземеш,за чиновник да се уредиш"- БГ действителност,"господине".
"Мен за какво ме пращат родителите на училище: ами за да имам добри оценки! Не за друго, а за оценките." - родителите така,бабите и дядовците и бащите и майчиците така "изучени" ,соц "бизнисмени"!
От децата,господинве може да научиш "философиите",а не от разни вносни "дрън,дрън" !

"Като цяло науката не е нищо повече от рафиниране на ежедневното ни мислене.Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.Единственото, което обърква познанията ми, е моето образование."-Алберт Айнщайн
Гранчаров,ако искаш да постигнеш това което искаш,забрави всичко което си "назубрил" от твоето "образование",забрави разните вносни всякъкви "теоретици" - "философи" и прочие.В БГ реалити е истинската наука,никакви Фнесени не стават !
"света на животните" - БГ "флора и фауна" на риалити,"екологично чист продукт" дето !Децата знаят повече,много повече от разните му там всякакви "изучени" дрънкала кухи !
Румен Бърцов,"учен" без "хартиики" -дипломирани,тоалетни принадлежности !

Анонимен каза...

То проблема не е само при учениците/ студентите и не е само нашенски. Проблема в науката (особено в точните/ природните) е особено голям- от известно време с възхода на така наречената наукометрия, основен критерий за качествата на някой станаха неща като бройка публикации/ цитати/ хирш индекс и други индекси. Пример- някой със само три статии, всяка с по 30 цитата примерно има 90 цитата и хирш индекс 3. Друг с 20 публикации всяка с по 6 цитата примерно има 120 цитата и хирш индекс 6 ... т.е. по логиката на "наукометрията" (особено любима на администраторите и основен критерий за израстване) този вторият е с доста по-високи показатели от първият, нищо че не е могъл да направи публикация с над 10 цитата а първият рядко публикува но прави впечатление. Резултата- по наложената практика първият не става за доцент, вторият вече се стяга за доктор на науките/ професор ... т.е. важно е правенето на бройка. А администраторите не прощават- ти може да искаш да работиш две години по ключова публикация- няма кой да те търпи- администратора те вика да те уведоми, че бройките ти са зле и или минаваш на бройкаджийство или си търсиш друга работа.

Анонимен каза...

"цитатче":
"На Бог не му пука за математическите трудности. Той интегрира емпирично."-Алберт Айнщайн
Още едно:
"Науката е великолепно нещо, ако човек не е принуден да изкарва хляба си чрез нея. Всеки трябва да печели препитанието си, след като избере професия, за която е сигурен, че е в състояние да овладее. Само когато не сме длъжни да даваме отчет някому, можем да намерим радост в научните занимания."-Алберт Айнщайн
Кво а съ прай:
"Здрав разум е наборът от предразсъдъци, с които човек се е сдобил до 18-годишната си възраст."-Алберт Айнщайн
Кое си е право,право си е:
"Който обича да марширува, напразно има мозък в главата — гръбначният би бил достатъчен" - същият,цигулар любител дето (атейст инперялист)
"АтейстаТ" де:
"Бих искал да знам мислите на Бог; останалото са подробности.Най-трудното за разбиране нещо на света е данъкът върху доходите."-Алберт Айнщайн
Бе то и на мен така !
"Най-печалното при младото поколение е, че аз вече не съм част от него.Науката без религия е куца, религията без наука е сляпа."-Алберт Айнщайн
"цитатчета"
На мен не ми трябват цитатчета,но...Нали да съ "представя",щот ...щот такава "околовръсната фауна"!
"всеопща теория относително допълнителна".
Румен Бърцов ре цитатор!