Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 23 март 2013 г.

Как се става "лице на протеста", санким, как у нас се става "народен трибун" и "любимец на страдащия народ"

Изразът "лице на протеста" е на път да стане нещо като професия и дори като титла; гледам вчера по телевизията неколцината "лица на протеста", пита ги журналистката туй-онуй, а отдолу пише, да речем, така: "Ангел Славчев - Чегеварата: лице на протеста", или "Дудю Дудев: лице на протеста" и пр. Човек може да си помисли, че официализирането на този израз е довело дотам, че туй нещо наистина се е превърнало в добър начин за препитание, в професия: ходиш по телевизиите, даваш интервюта, плащат ти какво да кажеш, изпълняваш дадени поръчки, после, в качеството си "лице на протеста" ставаш, да речем, член на "революционния граждански съвет" към еди-кое си министерство, там ставаш нещо като комисар или надзорник, и ето ти, същинска професия, и то доста доходна, си става туй "лице на протеста"!

Келепир има в тази работа, видите ли как некои се уредиха около тия протести?! А пък едно крехко момиченце дори щяло да става и депутат, то щяло да бъда, видите ли, "представителя" на "лицата на протеста" у Парламенто! Така се изрази умилително самата тя, но мен тук ме интересува ето този въпрос: как, аджеба, се става "лице на протеста"? Да, как се случи така, че точно тия бидоха наложени от услужливите медии за официални "лица на протеста", които вече в качеството им на такива биват приемани и от Президента, и от Премиера, от тях, предполагам, треперят държавните чиновници, сякаш са нещо като едновремешните болшевишки комисари. (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

27 коментара:

Анонимен каза...

...и те ще ми бъдат парламентаристи... поръчкови лица на протеста

Стойомил Трандев

Анонимен каза...

И може би не трябваше да има и...ПРОТЕСТ!

Kristina Krysteva

Ангел Грънчаров каза...

Протести трябва да има, ама протестиращите требва да имат и акълец, за това говоря... щото иначе, сама виждате, работите докъде стигат...

Анонимен каза...

Ами да бяха го оглавили тия,с "акълеца",тоя протест...вместо да съскат и пръскат жлъч от немощ и "интелектуално"безхаберие!

Kristina Krysteva

Анонимен каза...

....когато го нямаш...ти не си роден за водач

Стойомил Трандев

Ангел Грънчаров каза...

И акълец, и моралец требе... за това говоря; иначе какъвто народът, такива и неговите водачи, госпожо... уви, така е... не трябва да се оставяме мошениците да са ни водачите, трябва да внимаваме, Вие и срещу тази мисъл ли възразявате?!

А иначе за истинското "оглавявяне" (както се изразихте), как се става водач, но в истинския смисъл, това е отделна и то хубава тема: как става когато народът си получава истинските водачи, до какво се свежда същностното, а не фалшивото народно водачество, което тука ни пробутват, това е чудесна тема, и по нея ще напиша нещичко тия дни, благодаря за идеята, която ми дадохте! :-)

Анонимен каза...

Подкрепям Kristina Krysteva и също очаквам с интерес мнението Ви, г-н Грънчаров. Непонятно ми е защо всички критикари не искат да кажат кои са правилните неща и как трябва да се случат.

Тони

Bacho Кольо каза...

"Софиянецът Ангел Славчев е на заплата от БСП, като IT мениджър. Биографията на младия Славчев е прелюбопитна, защото той е нещо като професионален протестиращ с леви убеждения. Член е на политическата партия „Нова левица” до миналата година. Той е председател на младежкото сдружение на русофилите в България"


E и?!? Какво е направил Ангел Славчев, освен тежкото му престъпление да е "русофил"?
Да не би да е унищожил селското ни стопанство, създавайки ликвидационни съвети?
Да не би да е @б@л мамата на военнатa промишленост , назначавайки масажист за шеф на ВПК?
Да не би да е раздал на РМД-та мириардна държавна собственост на сини талибани срещу жълти стотинки?
Да не би да е вкарал в политиката олигофрени като Янчулев, Ф. Димитров, Агов, Л. Тошев, Б. Бонев, Бакърджиев и др. подобни?
Да не би да е продал авиокомпания на някакъв еврейски бандит?
И още, и още.
П.С. Сложих кавички на думата русофил, защото се съмнявам в русофилството на Славчев.Защото ние, българските русофили , освен че сме патриоти , сме хора толерантни. Нещо, което не виждам у него. Тоя Славчев не е мой любимец, но не мога да стоя безучастен, когато целият фанатизиран седесариат, начело с Инджев-Ивайло е тръгнал на юруш срещу него.

Ангел Грънчаров каза...

Той е рубладжия, г-н Бачу Колю, таман като теб, сиреч, е национален предател. Това стига ли?!

Ангел Грънчаров каза...

Остави патетиката за партийните си събрания. Тук такава куха и лицемерна патетика не върви по причина на това, че ний не сме емоционално извратени...

Ангел Грънчаров каза...

Само пред непоправими лъжльовци, сиреч, комунисти, върви такава една лъжлива патетика...

Bacho Кольо каза...

Той е рубладжия, г-н Бачу Колю, таман като теб, сиреч, е национален предател=
Аз не съм предател,най-малкото пък национален.
Не знам как човек въобще може да си позволи да напише подобно обвинение за друг, когото даже не е виждал.

Анонимен каза...

"г-н Бачу Колю",мислех да не се обаждам повече,особенно пък на този ден в който сутринта в 4 часа и 15 минути изтекоха ч години от как Майче Ми заради Истината уиздъхна.Бачо..,това което по горе си изнаписал ,голяма част от него е долна смърдяла кумунистическа лъжа,която се върти вече много години за червенобабвешка употреба на простотията БГ.Аз съм участвал лично в много от тези събития и много скъпа цвена съм плати.
Бачочоо ...другомнение за Вас другарю,дето бяхте напуснали БКП ,за да казвате "истината" свободно.
Комунизма е страшна,нелечима болест !
Грънчаров,все пак не съм забравил заслугата ти да мога да пиша при Иво Инджев.
Румен Бърцов

Ангел Грънчаров каза...

Комунистите са доказани национални предатели... много десетки години слугуват на чужда имперска сила, най-голям душманин на България, тъпчат безсрамно българския национален интерес, това ако не е предателство, сполай му кажи... в наше време продължават да обслужват, срещу заплащане, разбира се, руските имперски интереси...

Анонимен каза...

BachoКольо,
Ти си обигран форумен манипулатор и се справяш много добре с дадените ти поръчения, и ако получаваш нещо за това, то наистина си го заслужаваш. На мен не си ми Bacho, аз съм ти Bacho, и такива манипулации, като тази мантра, "унищожил селското ни стопанство" дето са ти казали да я повтаряш, не ми минават, защото селското ви стопанство от първите му години на колективизацията та до сега е минало пред очите ми. И сега живея на село и по цял ден ръцете ми са до лактите в земята. А за това докъде сте я докарали можеш да си припомниш един доклад на Петър Младенов, когато се бяхте много поуплашили, смятайки, че с вас ще постъпят така както вие сте постъпвали с тия преди вас/"Какво ще стане с моята внучка Джеки?", и какво стана?/ и т. н. Нямам време да се занимавам с глупости, пък и никой не ми плаща. Глупостите, които си сътворил със сигурност не ги мислиш, защото съм срещал умни мисли под същото име, слагай поне нещо друго отгоре, не се излагай.

Bacho Кольо каза...

Гнчаров, ще го напиша по начин, по който даже и ти да го разбереш - кратко и ясно:
НИКОГО НЕ СЪМ ПРЕДАЛ.


Ангел Грънчаров каза...

Разбирам те, и то даже повече отколкото можеш да си го представиш: казваш "никого не съм предал", от което си правя извода, че за теб (и за вас, комунистите, сиреч, слугите на СССР и на Русия) България е "никой", да, България за вас е "нищо"...

Bacho Кольо каза...

Потретвам, след като и втория път не разбра. При това ще ти го изкрещя:
НИКОГА ПОВЕЧЕ НЕ МЕ НАРИЧАЙ ПРЕДАТЕЛ!

Ангел Грънчаров каза...

Няма комунист, който не е предател на народа си... комунистите са безродници...

Анонимен каза...


То, ако ставаше с крещене, дълбоко объркани г-не Николай Белчеве, и ние, тук светло коментиращите, бихме могли да ти крещим, белким ти вкараме акълец в мъглявата ти тиква.Не можем чоджум, щом сам не се огледаш,според знаменитото АЗЪ РУМЕН БЪРЦОВСКО:
мнооооооооого внимателно и не се осъзнаваш "демуократе"
докъде си я докарал.
Засега: до кривата круша -:)...
И според моята кратуна ...-:).
Ами гледай да гласуваш поне пак за Иван Костовските хора, че срамота за ума и за образованието ти, да ти оставим настрана разума, пък и емоциите ти хич ги няма, а когато ги проявяваш са изключително мнооооооооого
неоснователни....
За съжаление си момче.Съвсем си абсурдбулгардясал, като си...втасал
русофясъл...

24.03.2013г. Владимир Петков-Трашов

Bacho Кольо каза...

Не се прави на по-голям идиот отколкото си! това са твои думи , написани по мой адрес:
"Той е рубладжия, г-н Бачу Колю, таман като теб, сиреч, е национален предател"
Не овъртай и не ми обяснявай какви са комунистите. Те са ми през оная работа.
НА МЕН ДЪЛЖИШ ИЗВИНЕИЕ! ВЕДНАГА!

Bacho Кольо каза...

Не увъртай какви са били комунистите. На мен всички комунисти са ми през оная работа. За тях можеш да пишеш каквото си искаш. Не ми дреме. Но ще ти напомня какво точно написа ПО МОЙ АДРЕС:

"Той е рубладжия, г-н Бачу Колю, таман като теб, сиреч, е национален предател. Това стига ли?!"

Не не стига! Ще стигне , когато ми се извиниш!

Bacho Кольо каза...

Не увъртай какви са били комунистите. На мен всички комунисти са ми през оная работа. За тях можеш да пишеш каквото си искаш. Не ми дреме. Но ще ти напомня какво точно написа ПО МОЙ АДРЕС:

"Той е рубладжия, г-н Бачу Колю, таман като теб, сиреч, е национален предател. Това стига ли?!"

Не не стига! Ще стигне , когато ми се извиниш!

Bacho Кольо каза...

Не увъртай какви са били комунистите. На мен всички комунисти са ми през оная работа. За тях можеш да пишеш каквото си искаш. Не ми дреме. Но ще ти напомня какво точно написа ПО МОЙ АДРЕС:

"Той е рубладжия, г-н Бачу Колю, таман като теб, сиреч, е национален предател. Това стига ли?!"

Не не стига! Ще стигне , когато ми се извиниш!

Bacho Кольо каза...

Не увъртай какви са били комунистите. На мен всички комунисти са ми през оная работа. За тях можеш да пишеш каквото си искаш. Не ми дреме. Но ще ти напомня какво точно написа ПО МОЙ АДРЕС:

"Той е рубладжия, г-н Бачу Колю, таман като теб, сиреч, е национален предател. Това стига ли?!"

Не не стига! Ще стигне , когато ми се извиниш!

Анонимен каза...

Какво му стана на Bacho Кольо, зацикли като изкопана плоча.

Анонимен каза...

Bacho Кольо зацикли като изкопана плоча.