Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 19 април 2013 г.

Толкоз, това стига, това е всичко, това е Бог - великата, но гениално-проста човешка мистерия...

Искам да ви разкажа една чудесна или по-скоро приказна история. Моля, не ме възприемайте като религиозен фанатик. Според мен оня, който е религиозен в същинския смисъл, не е, не може, няма как да е "фанатик", а пък който е фанатик, той не е религиозен. "Религия" е просто връзка на човека с Бога. Който преживява тази връзка по някакъв, по своя си начин, е религиозен човек в истинския смисъл...

Та аз вчера преживях ето как своята връзка с Бога...

Вчера преживях едно изпитание. Оперираха ме. Операцията беше тежка. Каква именно ще пиша тия дни. Даже не зная дали да не го спестя. Както и да е. Като ме докараха след операцията в стаята ми на 12-я етаж на хирургиите, аз излизах от упойката, човек се чувства странно, твърде странно, необичайно... особено пък ако са му направили черепно-мозъчна операция... примерно казвам (вие пък не знаете какъв процент от думите ми са "художествено-философска измислица" и какъв процент "действителна лъжа"; приемете предвид, че имам и близки хора, които трябва да щадя...), и така, да, примерно казвам, не твърдя, че казвам самата истина за операцията, но за следващия епизод ще кажа "самата гарантирана 100%-ва истина", да, заставам с цялата си личност за това, което преживях в следващия момент:

Първото, което видях на прозореца на 12-я етаж на Хирургиите беше едно... гълъбче, да, гълъб, най-обикновен прозаичен гълъб... вземете предвид момента за мен в този зверилник, в който наоколо често реват с глас живи човешки същества, тази малка животинка, гълъбчето, за мен в оня момент прие възвишения образ на... Светия Дух!

Да, на най-грандиозната, Свята ипостаса на самия Бог, именно на Светия Дух и още Иисус Христос - според учението на Спасителя... Бог е милосърден, Той всичко ще прости, но едно нещо няма да прости: на оня, който дръзне да похули Самия Свети Дух! Да скверни най-чистото! Самата чистота. Предаността и любовта към Светия Дух е самата одухотвореност като такава, най-съкровеното, на което сме способни...

Просълзих се, рекох си някои мои съкровени думи на благодарност към моя велик Родител и наш общ Баща, и... това беше. Една капка сълза на моето неплакало от години, от детството ми око...

Толкоз. Това стига. Това е всичко. Това е Бог... нещо гениално просто и така величаво в простотата си, мои мили и при това толкова усложнени приятели и човеци...

Спирам дотук. Трудно още пиша. Но значително по-добре, по-лесно пиша този път. Другия, да се надяваме, ще пиша още по-лесно.

13 коментара:

Анонимен каза...

Пожелавам Ви бързо и, както се казва на медицински език – пълно – restitutio ad integrum – възстановяване.

А иначе:

Описание на странните изживявания, които имал английският философ Alfred Ayer (1910-1989), след като изпаднал в клинична смърт и бил съживен (на английски):

http://commonsenseatheism.com/wp-content/uploads/2009/11/Ayer-What-I-Saw-When-I-Was-Dead.pdf

Ayer обаче твърди, че въпреки това си останал атеист и не вярвал в задгробния живот.

Американският философ Daniel Dennett (род. 1942) за спешната операция през 2006, която се наложила, за да бъде спасен живота му:

http://www.edge.org/3rd_culture/dennett06/dennett06_index.html

(Вижте горе снимката на Денет с лаптопа в леглото в болницата)

Откъси:

Преди две седмици бях откаран с Бърза помощ в болница, където беше установено със томограф, че имам „дисекция на аортата”…Беше ми направена деветчасова операция, при която сърцето ми беше напълно спряло… Сега в периода на възстановяване имам много неща, за които да размишлявам… и за писмата в подкрепа, които получих във връзка с моето приключение. Приятелите ми искаха да знаят дали съм имал особени изживявания и какъв е ефекта от всичко това върху атеизма ми… Дали ще последвам стъпките на Ayer…и дали моят атеизъм е все още наред и непроменен… Да, аз имах просветление…че трябва да съм благодарен… на кардиолога, невролога, анестезиолога, сестрите… Дали боготворя модерната медицина? Дали науката е моята религия? Ни най-малко… Искам да благодаря и на моите вярващи приятели, които се молиха за мен…

Анонимен каза...

Не е бил никакъв свят дух. Бил е обикновен гълъб. Излизали сте от упойка, тоест под влияние на наркотични вещества, когато на човек му се струва какво ли не. Не сте се свързали с бог, не се заблуждавайте. Богове не съществуват.
Благодарете на ЛЕКАРИТЕ! Не на въображаемия си небесен господар.

Тотю

Анонимен каза...

Да оздравяваш Лъчо, бързо и качествено.
Не знам за другите ти приятели,
какво е било твоето отсъствие тук, но за мен то бе тъмен, мрачен и
заплашителен с дъжд, град, буря и вихри облак, тежко надвиснал над
твоята съдба, над твоето светло и
просветено съществуване...
От душа се радвам на разведряването и на продънването му
в дън пустини сахарски, невадски или занзибарски...на този черно-
заплашителен облак.
Слънце, много Слънце над теб,
оттук нататък ти желая и дано да ти го завещая, защото ти го вещая
искрено, честно и от душа....

19.04.2013г. Владимир Петков-
Трашов

Анонимен каза...

Г-н Тотю, наистина има свобода
на мненията, възгледите и на изповеданията, включително в този блог.
Но, подразбиращо се е, че става дума за толерантно отнасящите се към другите мнения, възгледи и вяра, а
не за крайнните, не за мракобесните, не за фанатичните и за радикално отричащите останалите измежду тях.
Схващате ли накъде клоня.
Схващате ли и защо.
Затова и защото точно изброените,повтарям за кухичката Ви откъм разумност главица:
мракобесни, крайни, нетолерантни, фанатично и радикално отричащите и отхвърлящите другите, различните от
тхните - мнения, възгледи или вяра са довеждали до недопустими кървави изстъпления, войни, междуособици, вражди и убийства, а и продължават в ей този момент да го правят пред нашите очи в Бостон в Сирия и къде ли още не по земното
ни кълбо.
Вие г-н Тотю, сещате ли се, че клоните и спадате към индивидите с вярата "радикален атеизъм".
Сещате ли се и правите ли връзката със своите събратя по
радикален атеизъм - комунистите,(а и още колко и какви
"---исти" би следвало да си ги допълните) - какви убийства и то масови са предприемали и какви насилия са прилагали
спрямо инакомислещите във великите им, а и съвсем не чак толкоз велики страни.
Ще Ви довърша г-н Тотю, като приведа написаните от Румен
Бърцов точно за хора, като Вас, негови чудесни редове:
"Ей по нисши от амеба същества,що не вземете да си потърсите спецялистите да ви пояснят как се употребява това сивото
в кратуните ви,щото Бог не си правил труда да ви го сипва за пазене на равновесие,гънчица поне едничка да се нагъне,щот
язък за мат'ряла да се похабява така неупотребен и разложил се.
АЗЪ си имам по интересни занимавки с интелигентни същества (Г-жа Бълхата,плъха и др. фауни висши).А пък и семенца
требе да се посадяват,разсадец (флори разни) да се приготви за новият моден сезон пролет /лято.
Румен Бърцов 01.02.13, 05:23"
Румене, Фауно ВИСША, що се не показващ, бе айьо, бе чоджум,
де ги ди умно момче.Що се не изказваш.Дали пък аз нещо не те обидих, засегнах, то нали видиш на какво дередже е бил Ангел Грънчаров.Айде прости ни.Молим ти се най-искрено.

19.04.2013г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

Привет, Грънчаров! Желая ти скорошно оздравяване и още много творчество!
Васик

Анонимен каза...

И аз благодаря на Господ, че вивърна нас, пожелавам ви бързо оздравяване и скоро отново да ни вдъхвате сила и надежда чрез мислите си!

Ангел Грънчаров каза...

Благодаря за добрите думи и пожелания за възстановяване и здраве! Във връзка с изказаните интересни мисли сега не мога да се изкажа, но ми се ще да поговорим... в по-подходящ момент. Всичко най-добро на всички!

Анонимен каза...

Драги Трашов,

Изпаднали сте в погрешка. Войните, за които споменавате, се водят от хора като ВАС. Вярващи. Религиозни. Наивни. Религиозният фундаментализъм е един и същ, независимо дали е християнски, или ислямски.
Ако прочетете пак думите ми, ще видите, че не съм казали НИЩО повече от това, че богове не съществуват.
Препоръчвам ви да се успокоите и да гледате по-рационално и по-хуманно на света.

Тотю.

Анонимен каза...


Г-н Тотю,
ето копие от
Вашето изказване по-горе:
"Не сте се свързали с бог, не се заблуждавайте.Богове не съществуват.
Благодарете на ЛЕКАРИТЕ! Не на въображаемия си небесен господар."
От него отчетливо, поне за моя взор е видно, освен: "НИЩО повече от това, че богове не съществуват.", че казвате нещо значително повече,
а именно:
че си позволявате не само да осведомявате Ангел Грънчаров, че богове не съществуват, от което той едва ли има нужда, но и да му указвате, да му нареждате и заповядвате ли, що ли,
да не се заблуждавал, че се е свързал с бог и да благодарял само
и единствено на ЛЕКАРИТЕ, но не на въображаемия си небесен
господар.
Точно и с които Ваши, ако ще и свръх рационални - но по комунисти-
чески-атеистичному нехуманно звучащи указания, съм дълбоко несъгласен и не мога да се успокоя, докато не ги и заклеймя.
Защото в тях безсъмнено прозира недопустим Ваш радикален атеистичен възгледов
фундаментализъм, който няма никакво значение дали и как се е пръкнал и е бил, или е свързан с Вашето минало или настоящо съществуване.
За който съдя и по това, че Вие не подозирате за проявите и на атеистичния комунистическо-ченгесарски фундаментализъм - каквито недопустими прояви, категорично безсъмнено, безспорно и доста отдавна

24.04.2013г. Владимир Петков-
Трашов

Анонимен каза...

...
доказано, присъдено и осъдено от световното обществвеното мнение,
включително - и от българското, са съществували, включително в не-
далечното ни минало, а съществуват индивидуално проявявани или
политически обвързани и в този момент.
Затова и защото - призната, доказана и очевидна е истината, че
насилственото налагане на безверието в Бога, както и насилственото побългаряване на турците у нас, оглавени от политбюро на бкп - представляват точно такъв недопустим и съвършено ясен, че е
комунистически фундаментализъм.
Ето защо - никак не говори добре, нито за образоваността Ви, нито за Вашия разсъдък, а, нито и за Вашата уж невинна, защото, видите ли, била безхаберна, необразована и (или) безразсъдна и безчувствена нравственост - да се опитвате нехуманно да налагате, да указвате или да ги заповядате на когото и да било, а най-малкото тук - на мен и най-малкото на Ангел Грънчаров Вашите антирелигиозни, атеистични
възгледи.
Атеистичен фундаментализъм, който е недопустимо да се проявява,
наравно с християнския, с ислямския, или с който и да е друг религиозен, възгледов, или националистично-шовинистично- атакаджийски фундаментализъм. Защото е водил, води в момента и ще довежда до много лоши последици за обществото.
Как тогава и защо г-н Тотю, ще ме призовавате: не хуманно, не толерантно, най-безхаберно, без разсъдно, без чувствено и не образовано
- да съм се бил успокоявал.

24.04.2013г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

...
доказано, присъдено и осъдено от световното обществвеното мнение,
включително - и от българското, са съществували, включително в не-
далечното ни минало, а съществуват индивидуално проявявани или
политически обвързани и в този момент.
Затова и защото - призната, доказана и очевидна е истината, че
насилственото налагане на безверието в Бога, както и насилственото побългаряване на турците у нас, оглавени от политбюро на бкп - представляват точно такъв недопустим и съвършено ясен, че е
комунистически фундаментализъм.
Ето защо - никак не говори добре, нито за образоваността Ви, нито за Вашия разсъдък, а, нито и за Вашата уж невинна, защото, видите ли, била безхаберна, необразована и (или) безразсъдна и безчувствена нравственост - да се опитвате нехуманно да налагате, да указвате или да ги заповядате на когото и да било, а най-малкото тук - на мен и най-малкото на Ангел Грънчаров Вашите антирелигиозни, атеистични
възгледи.
Атеистичен фундаментализъм, който е недопустимо да се проявява,
наравно с християнския, с ислямския, или с който и да е друг религиозен, възгледов, или националистично-шовинистично- атакаджийски фундаментализъм. Защото е водил, води в момента и ще довежда до много лоши последици за обществото.
Как тогава и защо г-н Тотю, ще ме призовавате: не хуманно, не толерантно, най-безхаберно, без разсъдно, без чувствено и не образовано
- да съм се бил успокоявал.

24.04.2013г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

...
доказано, присъдено и осъдено от световното обществвеното мнение,
включително - и от българското, са съществували, включително в не-
далечното ни минало, а съществуват индивидуално проявявани или
политически обвързани и в този момент.
Затова и защото - призната, доказана и очевидна е истината, че
насилственото налагане на безверието в Бога, както и насилственото побългаряване на турците у нас, оглавени от политбюро на бкп - представляват точно такъв недопустим и съвършено ясен, че е
комунистически фундаментализъм.
Ето защо - никак не говори добре, нито за образоваността Ви, нито за Вашия разсъдък, а, нито и за Вашата уж невинна, защото, видите ли, била безхаберна, необразована и (или) безразсъдна и безчувствена нравственост - да се опитвате нехуманно да налагате, да указвате или да ги заповядате на когото и да било, а най-малкото тук - на мен и най-малкото на Ангел Грънчаров Вашите антирелигиозни, атеистични
възгледи.
Атеистичен фундаментализъм, който е недопустимо да се проявява,
наравно с християнския, с ислямския, или с който и да е друг религиозен, възгледов, или националистично-шовинистично- атакаджийски фундаментализъм. Защото е водил, води в момента и ще довежда до много лоши последици за обществото.
Как тогава и защо г-н Тотю, ще ме призовавате: не хуманно, не толерантно, най-безхаберно, без разсъдно, без чувствено и не образовано
- да съм се бил успокоявал.

24.04.2013г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

...
доказано, присъдено и осъдено от световното обществвеното мнение,
включително - и от българското, са съществували, включително в не-
далечното ни минало, а съществуват индивидуално проявявани или
политически обвързани и в този момент.
Затова и защото - призната, доказана и очевидна е истината, че
насилственото налагане на безверието в Бога, както и насилственото побългаряване на турците у нас, оглавени от политбюро на бкп - представляват точно такъв недопустим и съвършено ясен, че е
комунистически фундаментализъм.
Ето защо - никак не говори добре, нито за образоваността Ви, нито за Вашия разсъдък, а, нито и за Вашата уж невинна, защото, видите ли, била безхаберна, необразована и (или) безразсъдна и безчувствена нравственост - да се опитвате нехуманно да налагате, да указвате или да ги заповядате на когото и да било, а най-малкото тук - на мен и най-малкото на Ангел Грънчаров Вашите антирелигиозни, атеистични
възгледи.
Атеистичен фундаментализъм, който е недопустимо да се проявява,
наравно с християнския, с ислямския, или с който и да е друг религиозен, възгледов, или националистично-шовинистично- атакаджийски фундаментализъм. Защото е водил, води в момента и ще довежда до много лоши последици за обществото.
Как тогава и защо г-н Тотю, ще ме призовавате: не хуманно, не толерантно, най-безхаберно, без разсъдно, без чувствено и не образовано
- да съм се бил успокоявал.

24.04.2013г. Владимир Петков-Трашов