Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 30 септември 2014 г.

Преобладаващият тип нашенски учител и възпитател - авторитарният - противни на неговото мнение и разбиране изобщо не търпи



Ето една интересна и много показателна "дискусия", по-скоро опит за такава, провела се на страницата на затворената фейсбук-група ПЕДАГОЗИ, от която вчера бях изгонен само защото, представете си, си позволявам да мисля; с оглед да запазя дискусията (аз добре знаех, че ще бъда изгонен, понеже като психолог съм наясно, че тия хора различно мнение не могат да търпят!), дискусията беше пренесена и под формата на коментари към публикацията със заглавие Единственото, на което трябва да научим децата си, е да обичат да учат в моя блог; просто ми се иска да видите по-ясно какъв е преобладаващия тип от хората, които са учители и възпитатели на вашите деца:

18 коментара:

Ангел Грънчаров каза: По повод на главната мисъл в тази статия - "Единственото, на което трябва да научим децата си, е да обичат да учат" (Явор Ганчев) - бих си позволил да кажа, че предлаганата от него съвсем справедливо за изпъждане от образованието държава умее да постига ето каква пък цел: да научи децата ни завинаги да намразят ученето; и тя постига тази цел великолепно, чудесно, идеално даже - бих казал!

Явор Ганчев каза: Много внимавайте с Ангел, гонят го отвсякъде. Преди две седмици и мен ме напъдиха, само защото бях край него. Абе черна уфсъ отвсякъде... Сега не знам - да не вземат всичките 2000 човека да ни изгонят от ФБ заради него, а? Пазете се, не общувайте с него, избягвайте го, ще вземе да ви види някой и да донесе на директора...

Ангел Грънчаров каза: :-) Страшна работа! Орисан съм да бъда крайно опасен явно! Огромната част от бившите ми колеги от ПГЕЕ-Пловдив се молят Богу да не ме срещнат на улицата, а ако ме срещнат, да не ме погледнат, а ако ме погледнат, да не им се наложи да ме поздравят, а ако пък случайно ме поздравят, да не би да не се намери някой, който да види престъплението им, че са поздравили "злодея Грънчаров", което пък неминуемо ще означава, че този същият, дето е видял, непременно ще донесе за видения компрометиращ факт на многоуважаемата госпожа директорка, което пък, от своя страна, неизбежно ще доведе до лишаване на провинилия се най-малко с отрязване на по-голямата част от диференцираното му заплащане, а пък ако провинението му се повтори, като едното нищо такъв един пропаднал колега също да бъде нарочен за уволнение; тъй че много внимавайте с мен, аз съм много опасен, макар че ходя невъоръжен! :-)

Петя Перпериева каза: Ангеле, добавил те е Явор. Не те премахнах, но ако започнеш пак да ни занимаваш с твоите лични проблеми, ще те помолим сам да напуснеш, за да не те изгоним.

Ангел Грънчаров каза: Г-жо Перпериева, явно не сте информирана добре: аз никога не съм занимавал общността с "личните проблеми", явно някой Ви е излъгал и Ви е подвел; аз винаги занимавам общността с най-важни "обществено значими проблеми"; между другото, дори и да занимавах общността с "лични проблеми", както имате добрината да се изразявате, Вие като учителка би следвало превъзходно да разбирате, че човешката общност се състои от личности, че личността е най-важното, именно отделната личност, че личното обуславя общественото, че личността, и то именно отделната личност, никога не бива да бъде пренебрегвана, че привикнем ли да приемаме пренебрежението към една отделна личност, в нейно лице пренебрегваме цялото човечество, в това число и самите себе си и пр. Тия неща са елементарни, знаят ги и моите най-изостанали ученици, тъй че не смея да допусна, че Вие не ги разбирате и осъзнавате, макар че думите Ви по-горе изразяват едно ужасно пренебрежение към личността, което е крайно неподходяща, бих казал дори компрометираща за един учител позиция. Запомнете от мен едно, пък с риска да Ви ядосам и да ме изгоните веднага от групата, понеже разбирам, че едва сдържате това свое желание: личността в една общност е най-важното, истински важното е личността, ние, учителите, работим най-вече за да подпомагаме личностното развитие на младите, ако един учител не уважава личността, склонен е да я пренебрегва, той отдавна е фалирал като учител и трябва да ходи да си намери друго занимание. Нескриваното пренебрежение към една друга личност, определянето на проблемите й като "несериозни", "маловажни" и пр., дискриминацията (щото ето, Вие към мен имате доста по-специално отношение, дори и с факта на многократното ми изгонване от групата) е показателно за това доколко самият този човек струва като личност; личността заслужава това наименование ако никога не пренебрегва себеподобните си, другите личности, колкото и те да са различни от нея и в този смисъл "дразнещи". Бих си позволил да Ви посъветвам да потиснете раздразнителността си спрямо мен, да престанете да се държите като ментор, благоволяващ или не благоволяващ някой да остане в групата, такъв един авторитаризъм съвсем не ми е по вкуса, моля, дръжте се по-прилично, все пак сте, предполагам, учителка, като такава би следвало да сте що-годе възпитан човек и пр. Приятен ден Ви желая, помислете над думите ми поне малко, желая Ви приятно организиране на новото ми изгонване, ако пък желаете, веднага ме изгонете, аз съм свободен човек и не желая да ми поставяте каквито и да било ограничения, аз решавам какво да мисля, какво да правя, как да се държа, не допускам такива брутални намеси в моята свобода, чаткате ли вече за какво става дума?! Нещата, които си позволявате, хич не са безобидни, колкото и да Ви се струват такива...

Анонимен каза: На Грънчо дивотиите пак шурнаха...

Анонимен каза: Много изискано се изразихте, госпожо Анастасова.... ходихте ли вече на психиатър? :)))))

Петя Перпериева каза: Г-н Грънчаров, менторският ми тон е обусловен от обстоятелството, че съм един от администраторите на тази група. Тя си има правила и всеки член, който не се съобразява с тях, е свободен да напусне групата. Тук никой не дискриминира никоя личност, пък била и вашата. Но, ако добре си спомняте, предишното ви изгонване от Учители беше за обсебване на групата с вашите лични битки и нападане на колеги. В предния ви коментар виждам отново желание да разгорите битката с вашата бивша директорка, което аз като администратор, няма да допусна. Имате си лична страница, водете си там личните битки. Свободен сте да напуснете Педагози по всяко време.

Мария Николова каза: Ангеле, писали сме си по въпроса с твоите публикации, така че Петя неслучайно ти припомни. И за многословието ти също е ставало дума. Дори да си философ, положи усилия да казваш много с малко думи, ако държиш онова, което пишеш, да се чете. Иначе пак ще запеем старата песен на нов глас.

Ангел Грънчаров каза: Слабо ме интересува това, което пиша, дали ще се чете... аз не съм суетен човек, мен, като философ, ме вълнува едно нещо: да кажа истината. Съобразявайте се с това, щото иначе се държите крайно неподходящо за учители: издавате един крайно несъвременен авторитарен манталитет - щом без да ви мигне окото се нахвърляте така грубо срещу един свой колега, представям си как постъпвате с учениците, които по ваша преценка "не мислят правилно"! Жалко е това, имайте достойнството да го признаете. Ето, казах една простичка истина, хич не ме вълнува харесва ли ви това, което казах, - щото бях длъжен да го кажа. Казах го, казаното е във ваш интерес, вие, ако искате, ме изгонвайте колкото си искате от групата на учителите! Между другото, да се опитвате да затваряте устата на един човек по толкова умилителни причини (той, видите ли, бил... "прекалено многословен"!), показва за сетен път този ужасен манталитет, от който страда голяма част от българското учителство, и от който е крайно време да се отърве. Ето как свързахме личното с "обществено значимото", абе, мама му стара, умните хора се вслушват в приказките на философите, а не се опитват да им затворят устата, вие и това ли не разбирате?! Майко Българийо, миличка, какво ли още има да понесеш?!

Многоуважаема госпожо Перпериева, бие на очи, че не направихте и опит да схванете какво имах добрината да Ви кажа, проблемът си е изцяло Ваш... направих каквото можах да Ви помогна, останалото си зависи от Вас самата.

Между другото, недейте толкова да се осланяте на "административни аргументи" в отношението си към дадена личност, доказано е, че административният подход, свеждащ се до налагане санкции за "неудобните" и различните не е много продуктивен даже и за педагогическата практика на някои колеги...

Апропо, бил съм изгонен предишния за "нападане на колеги", бихте ли използвала този същия мотив спрямо самата себе си, ето, в случая Вие нападате мен! :-) Между другото, да се спори не е непременно "нападане на колеги", нима трябва да бъдем лицемери в своите разговори, само и само сакън да не се почувства някой "обиден", видите ли, от нашите думи?!

Умните хора не се обиждат от казани им "неприятни" истини, а са благодарни на оня, който е имал добрината да им посочи някоя грешка, щото им е дал шанс да се поправят...

Ангел Грънчаров каза: Само с още нещо да ви бъзна, но то е за ваше добро: ние, философите, сме не толкова личности, ние сме нещо като институции, опитайте се да осмислите поне това. В този смисъл проблемите, за които говорят философите, съвсем не са "лични", те са свръхлични, сиреч, институционални. Ако ме разберете, ще спечелите, ако се инатите, ще съжалявате (един ден). Нали знаете какво атиняните направили с толкова досадния Сократ - а, уверявам ви, Сократ е бил значително по-досаден от мен! :-) Убили го. (Вие мен само ме заплашвате с изгонване от някаква си там група!) След като минала година от убиването на Сократ атиняните осъзнали какво направили и горчиво се разкаяли. Те се държали като деца, но тогава са били древни времена. Сега, да ви припомня, е вече XXI век, минали са 25 века от онова време. Все нещичко трябва да сме научили от историята, в това число и от духовната такава...

Мария Николова каза: Не си опасен бе, Ангеле! Досаден си. Ето, виж колко нещо си изписал пак! И сега дай да се разберем по един въпрос. Написал си "Слабо ме интересува това, което пиша, дали ще се чете... " Ами НЕ СЕ ЧЕТЕ БЕ, ЧОВЕК! Казах ти няколко пъти. Човек, като ти види обстоятелствените обяснения, и му се отщява да стигне докрай. Що си хабиш патроните? Пиши си в блога научните трудове, ама тук не превземай територията! Ако ще ми отговаряш, предпочитам това да бъде най-много с 5 изречения!

Ангел Грънчаров каза: Ясно, разбрахме, че за Вас лично, уважаема г-жо Николова, мислещите хора са досадни, благодаря за тъй чистосърдечното признание! :-)

Г-жо Николова, аз казах, че не ме интересува дали това, което пиша, се чете, но това съвсем не значи, че не се чете; има хора всякакви, едни четат, други не четат, аз цял живот се занимавам с писане, пишещ човек съм, позволете ми да съм компетентен в тази област; това, че Вие лично не четете каквото пиша, не значи, че цялото човечество не ме чете, все пак не е любезно да се провъзгласявате за "рупор на цялото човечество" :-) Вие, бидейки учителка, разбрахме, че не обичате да четете текст, за възприемането на който се иска известно умствено усилие, сиреч, да четете текст, писан от философ; е, има хора, аз добре зная това, че обичат да четат точно такива текстове. Ний, хората, сме различни, точно на това основание сме и личности, многоуважаема г-жо Николова, крайно време е да разберете този постулат, щото професията Ви на учителка Ви задължава той да бъде Ваше верую. Нищо че, предполагам, Ви дразни поне толкова, колкото Ви дразни моята личност, имаща наглостта, по Вашето възприятие, да се ползва от правото си на свободно изразяване на мислите. Как и къде ще пиша, също ще решавам аз, а не Вие, Вие за себе си решавайте как и къде да се изявявате, аз пък ще решавам за себе си, така съгласна ли сте? Да сте ме чула аз нещичко да съм Ви казал за това как Вие се изявявате и къде се изявявате? Колко изречения ще напиша за да изразя мисълта си, пак решавам само аз, може да Ви е много тъжно, но това е мое право и аз няма да го отстъпя на Вас, пък Вие по този повод си тъгувайте колкото си искате. Между другото, разговорът ни е публичен, мисля, че обсъжданите въпроси са принципни, нищо че за Вас може да изглеждат "лична работа"; повтарям, това, което пише един философ, по презумпция има винаги свръхличностен, транссубективен или както искате го наречете смисъл. Учителките в нашите училища е крайно време да почнат да четат нещата, които ние, философите, пишем, щото да не се окаже, че е абсолютно прав нашият общ приятел Явор Ганчев, написал така бляскавата статия със заглавие "Добре дошли във фабриката за тъпаци!", ето тук я представям отново, почетете, може пък нещо да научите: http://aig-humanus.blogspot.com/2014/09/blog-post_580.html Хубав ден и приятни размисли Ви желая! А сега, ако обичате, нищо не Ви пречи вече да ме изгоните от групата, та да не Ви досаждам и да Ви подтиквам към толкова неприятна, досадна и обидна работа, именно мисленето... :-)

Анонимен каза: Коя е тази Фейсбук-група? Дайте някакъв адрес, или пълното й име, моля.

Ангел Грънчаров каза: Групата се казва "Педагози" (малко ми звучи като "... КОЗИ") и е затворена група, влиза се като в Партията едно време, с препоръки, а също ако не те харесат може да те изгонят. Отвън нищо не можеш да прочетеш какво се говори вътре. Убий ме не мога да разбера защо се крият толкова все едно са някаква секта. Пък може и да са, знам ли. На мен ми предстои изгонванието и оттам...

Ангел Грънчаров каза: Току-що установих, че въпросните другарки-администраторки, след като цял ден усилено мислиха какво да ми отговорят и след като, предполагам, нищо не можаха да измислят, са решили да направят възможно най-тъпото нещо в дадената ситуация, а именно да ме изгонят от групата - за кой ли път. Което по най-убедителен начин показва в каква ситуация се намира масовият тип български вдаскален учител: той е неспособен да възприеме и да оцени каквото и да било мнение, различно от неговата бедна представа за нещата, такива, с извинение, учители, без никакво смущение показаха, че са неспособни да водят продуктивен дебат, не понасят различните разбирания, дори и те да са изразени от колега (правете си сметка как процедират по отношение на осмелилите се да мислят различно ученици!) и т.н. Диагнозата на Явор Ганчев, именно, че българските масови училища са фабрики за тъпаци по най-бляскав начин бе илюстрирана в този "диалог", правете си сами извода какво представляват тия, дето дирижират положението във въпросните фабрики за тъпаци...

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

8 коментара:

Анонимен каза...

хората са прави - досадили сте им с вашите истории. имате си страници, блогове - пишете си там. хората не са длъжни да ви обръщат внимание.

Ангел Грънчаров каза...

Комуноидщината ти е достигнала патологични мащаби: вече се опитваш да ми определяш и музикалния вкус! Също, забелязвам, продължаваш да употребяваш името Христос в съветски контекст, което означава, че несъзнателно за теб "Христос" е асоцииран с Ленин (Сталин, т.е. Сатана), щото Ленин (Сталин, т.е. Сатана), не Христос, е построил СССР; да, именно Сатана; поне не говори за Христос, а, избягвай това име, не звучи добре в комуноидната ти уста. Ти ще ми казваш дали съм християнин и какво за мен трябвало да е Христос, Христос да не ти е Ленин бе, комуноид такъв? Взех да се питам: в Австралия изобщо имате ли псхиатри бе? Иди да се прегледаш малко...

С поздрав: Ангел Грънчаров

Ангел Грънчаров каза...

Един нашенец, живеещ в Австралия, ала завлякъл там целия си комунизъм, сиреч, цялата си комуноидност, ме съветва в блога ми каква била "правилната музика", която било трябвало да слушам; ето какво му отвърнах в тази връзка:

Хей, австралийски комуноидни другарю - дето ме съветваш каква е "правилната музика", която трябва да слушам, включително и ми проповядваш да не слушам стойностна музика, а да слушам "модерната чалга" - ти нима не разбираш, че има музикална класика, т.е. има музика, която никога няма да остарее, а колкото повече време минава, толкова повече истински хубавата и одухотворена музика става още по-въздействаща - както по-опияняващо става виното с остаряването му?!

Анонимен каза...

Не знам каква музика да слушаш те е посъветвал , но ти предложи ли му например Йохан Себастиян Бах ? или той не е чувал за него ? или нещо , което със сигурност никога не е чувал , симфониетата на Яначек ?

Anany Kiurkchiev

Анонимен каза...

Мани, замърсиха целия свят комунистическите български чеда.

Iaden Van Der Burena

Ангел Грънчаров каза...

Ето какво е благоволил за правилно да слушам:

http://www.youtube.com/watch?v=rgQcifHcz8s

http://www.youtube.com/watch?v=kUzVj_hqxt8

Само ми кажи колко от този английски разбрахте у вас, може да извикаш и глухонемия Вал Петров от отвъдното, ама ако не разберете повече от 15%, ще разстроите мулето ми и ще има да отскачате пред револвера ми кат ужасени комунисти, ОК?

Не, не ни плаши Мирчо Спасов и Тодор Живков и ще вкараме олово в празните им глави, ОК? Така ще осъзнаеш демукрацията като префинен даскал, ОК?...

http://www.youtube.com/watch?v=JqEO-WNQuC4

http://www.youtube.com/watch?v=kQ8xqyoZXCc

Joe Nichols - Believers

Ангел Грънчаров каза...

А иначе ме съветва постоянно да се науча да слушам... българска чалга, именно "музиката на народа"... Пък и постоянно се прави на "истински антикомунист", щото знаел коя е именно правилната за слушане музика в настоящия политически момент :-)

Ангел Грънчаров каза...

Благодаря, госпожо Elena Dicheva, с удоволствие послушах музиката, която Вие предлагате, ще си позволя да я предложа и на читателите на моя блог, с Вашето съгласие, разбира се... :-)