Кабинетът и програмната декларация (пълен текст)
Аз тук искам да обърна внимание раздела за образование и наука, който мен специално ме интересува най-вече; подчертал съм ония моменти, които ми се виждат най-интересни по моя преценка:
8. ОБРАЗОВАНИЕ И НАУКА
8.1. Постепенно нарастване на средствата за образование.
8.2. Ново законодателство за осъществяване на реформа в системата на средното и висшето образование.
8.3. Усъвършенстване на системата за финансиране и контрол на предучилищното образование.
8.4. Разкриване на нови детски градини и въвеждане на иновативни форми на организация за ранно образование на децата в предучилищна възраст.
8.5. Равнопоставеност и конкуренция на всички форми на училищно образование и улесняване на валидирането на знанията и уменията на учениците.
8.6. Ангажиране и съпричастност на учителите и учениците в управлението на училищата.
8.7. По-добри условия за професионално образование и обучение, съответстващо на потребностите на региона и изискванията на пазара на труда.
8.8. Акцент върху възпитанието и обучението, които формират национално самочувствие и патриотичен дух сред децата и младежите
8.9. Приоритетно развитие на българската наука и иновации и прилагането им за развитие и модернициране на българския бизнес.
8.10. Връзка между средното образование и пазара на труда – подобряване качеството на професионалното образование чрез активно въвеждане на дуалната система – обучение чрез работа
8.11. Създаване на устойчив механизъм за взаимодействие между висшите училища и бизнеса
8.12. Повишаване на качеството на висшето образование и конкурентоспособността на българските висши училища в рамките на общоевропейското образователно пространство.
8.13. Въвеждане на външна програмна акредитация на висшите училища от европейски акредитационни институции, членове на ENQA и EQAR
8.14. Обвързване на минимум 50% от субсидията за обучение с качеството на образованието
8.15. Постигане на високо качество на научния продукт чрез ориентиране на държавното финансиране на научни изследвания към проектен принцип и стимулиране на взаимодействието между бизнеса и научните организации.
8.16. Реформа във Фонд „Научни изследвания“, за да се гарантира прозрачност на конкурсите и задължителен мониторинг на резултатите през целия период на реализация на проектите.
8.17. Изграждане на високотехнологични паркове и центрове за върхови научни изследвания, иновации и трансфер на технологии към българската индустрия.
8.18. Насърчаване на съвместни изследвания между научни организации, университети и предприятия; разработване и реализиране на програми за активно сътрудничество между научните институции и училищата на всички нива.
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
2 коментара:
Искам да дойде правителство, което публично да обяви: Образованието няма да бъде наш приоритет.
Само тогава има шанс да се подобри неговото качество.
Винаги, когато образованите е било приоритет, неговото качество е падало, отношенията в училище са се влошавали, а учителите все по-уверено са се смъквали към дъното на социалната стълба...
Колю, не си прав, образованието се нуждае от сериозни реформи, от коренна промяна. Нещата на самотек няма да потръгнат, напротив, влошават се. Съгласен съм, че държавата не трябва да се меси прекалено, но пък се иска да се оттегли от тази сфера, щото държавната регулация в духовната сфера доведе до плачевни резултати....
Публикуване на коментар