Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 14 декември 2014 г.

Колко ми е близка и позната тази история, всичко съвпада с моята: да видим дали и финалът ще съвпадне!



С огромен скандал започна учебната година в Природо-математическата гимназия „Васил Друмев” във Велико Търново. Учителката по философия Антоанета Чобанска обяви от днес гладна стачка с искане директорът на гимназията да подаде оставка. Обстановката в училището е напрегната, колективът му е разделен на два лагера, а децата едва ли ще се радват на спокойна атмосфера.

Сагата започва в края на миналата година. В час по етика и право госпожа Антоанета Чобанска влиза в конфликт с десетокласника Петко Милев.

Антоанета Чобанска – учител по философия, стачкуващ: “Ученик в класа, който аз изпитвах, след като произнесе няколко изречения по отношение на произнесения от мен въпрос, като отговори ни в клин, ни в ръкав, произнесе следната фраза: вие обичате да минавате през хората, да ги тъпчете и да ги размазвате.” Бях като ударена с пневматичен чук!

Петко Милев – ученик, потърпевш: “По време на изпитването се оказа, че материалът, който тя ни е преподала го няма в учебника, после се оказа, че част от въпросите ги няма и в тетрадката. Точното ми изречение беше, това, че мачка други ученици, не означава че ще мачка и мен.”

Славка Симеонска – директор на ПМГ “В. Друмев” – В.Търново: “Допусна да заплашва със съд едно дете и неговите родители в час, пред останалите ученици, за това, че то е изказало своето мнение. Наказах учителката, в момента тя си жали наказанието в съда, но се създаде неприятна обстановка, промени се отношението към този клас, децата си намалиха успеха.”

Йоанна Петрова – ученик, свидетел на конфликта: “Целият клас беше в… не знам, всички бяхме потресени, не сме очаквали такова изречение. Като цяло след това сме разговаряли с психолог, идваха хора от „Закрила на детето”, някакъв стрес, всички се въвличаме в тази ситуация. Един вид заради нас в момента има такива конфликти и ние го чувстваме по този начин.”

Антоанета Чобанска – учител по философия, стачкуващ: “Не съм унизявала или пък репресирала ученици. Подадох искова молба до Районен съд В.Търново. От това съвсем не следва, че аз ще сляза на това ниво на инсинуации и демагогия!” Прочети ДО КРАЯ

КРАТЪК КОМЕНТАР: Поразително е, че администраторите и в двата случая прилагат един и същ отработен подход! Абсолютно същият подход. Е, разликата е, че моя милост по време на терора срещу мен не обявих гладна стачка, въпреки че и тази мисъл ми е минавала през главата, но по здравословни причини се отказах да направя и аз същото. Както и да е, да видим какъв ще е изходът и от моята история; във великотърновското училище директорката беше уволнена. Да, ама там синдикалната организация към КТ "Подкрепа" си е изпълнила ролята, тук, в Пловдив, директорката се е добре подсигурила като начело на организацията е поставена нейната първа приятелка и помощник-директорка (!) - вие такова чудо невиждано някъде срещали ли сте?! - сиреч, синдикалната организация в ПГЕЕ-Пловдив е продиректорска, от което произлязоха и въпросните ексцесии: аз бях изключен от синдиката като "смутител на идилията" и "народен враг" с оглед на директорката да бъдат развързани ръцете да ме уволни. Което тя и стори с превелико удоволствие. Абе какво да говорим, казусът и в моя случай е прелюбопитен и крайно интересен, ще видим как ще се развие в съда...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

5 коментара:

Анонимен каза...

А бе Ангеле, стига си мислил само за Аз , ами помисли и за НИЕ ,ами напиши нещо и за НИЕ . Аз сам екстрасенс, бил съм на прага на смъртта, бил съм в отвъдното , ами остави ги тези от ПГЕЕ, има и друг съд .Иначе блогът ти е интересен .

Анонимен каза...

Нали има и друг синдикат в училището, къде е той и мисля че е по -голям?

Анонимен каза...

Другият синдикат е на СБУ той е по-малък, но и той общо взето играе по свирката на директрисата.... страхът в нашето училище е голям....

Анонимен каза...

Изобщо не виждам причина учителката да стачкува? Защо ще стачкува? С какво се чуства обидена? Ами ако наистина не е преподавала този материал? Той и Гръняаров имаше подобни ситуации, навремето в онези клипове, където наричаше учениците си "малоумни"! И се гордееше с тези свои клипове! БГ учителите трябва да разберат, че те са там за обучават децата по съответният предмет конкретно, а не да се опитват да им бъдат родители!!! Да обаче нашите даскали ги гони комплекса на ВСИЧКО ЗНАЕЩИТЕ и по този начин травматизират децата, защото не умеят да водят равнозначна полемика. Даскалите се имат винаги за повече, че знаят повече, че са видели повече и т.н.
В случая Грънчаров ПАК не доисписва цялата истина, защото не се вижда какво е отговорила учителката, след като се почуствала "ударена от пневматичен чук", каквото и да значи това/явно тази даскалка разбира и от пневматика/.
Колкото до философията, продължавам да твърдя, че това е "наука", която няма нужда да се преподава като отделен предмет. Това е остатък от тоталитаризма, когато бяхме задължени да изучаваме идиотизмите на маркс, ленин и други подобни малоумници. Философия може да се изучава като отделен предмет само в университеските заведения, където човек е вече поне малко по "пораснал" и има житейска история. В училищата това си е жива мъка за учениците. По добре на местото на философия да се въведе изучаване на програмиране, което вече е задъльително за училищата в САЩ, Китай, Япония, или да се изучава чужд език.

Ангел Грънчаров каза...

Таваришч, изказваш се неподготвен по въпроси, от които изобщо не разбираш, а като капак на всичко на места откровено лъжеш. Примерно като твърдиш, че съм бил наричал учениците си "малоумници". Я дай такъв конкретен пример за да се аргументираш.

Относно преподаването на философия би следвало да се въздържиш от мнение, щото не си компетентен. Гледай си обущата, изказвай се за обущарство, явно там ти е компетентността. Или си се вманиачил, че от всичко разбираш? Е, няма как от всичко да разбираш, драги дървени ми "философе". Гледай си най-добре обущарството.

Впрочем, това, че ми имаш зъб за нещо и се мъчиш да ми отмъщаваш за това много ти вреди. Гледам, че си започнал хептен да се озлобяваш. Злобният човек би следвало да си мълчи и да се опита да си реши проблема, който го е довел до озлобяване. Не мога аз да съм виновен за твоята собствена озлобеност, понимаеш теперь?