Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 25 януари 2015 г.

Знаенето, "многознайството", "трупането на знания" и пр. принадлежат на една остаряла, демодирана образователна парадигма




Така повече младежи ще могат да влязат в елитните университети

Английски университети започнаха да приемат студенти, които още не са се дипломирали. Това е последица от падането на ограничителните квоти за прием на местни и европейски студенти. Заради това повече младежи ще могат да влязат в елитните университети, а тези на средно ниво започват битка за привличане на останалите, пише "Стандарт". Част от битката за студенти е предлагането на директна оферта за прием, още преди младежите дори да са се явили на матура. Досега обикновено университетите предлагаха примерни оферти, в които е записано, че искат на зрелостния изпит или в дипломата да бъдат получени определени оценки. Тази година кандидатите искрено се изненадали, когато видели, че директно са приети в университети в Бирмингам, Ланкастър, Нотингам.

Gery Nikolova: Ако изпитът за прием в университета се приеме за достатъчен, за да влезеш в него - няма никакъв смисъл да си късаш нервите с държавно училище - просто трябва да намериш подходящ за себе си/детето си начин да се подготвиш за този изпит... и е логично да е така - ако знанията ги има, какво значение има КЪДЕ и КАК са придобити?

КРАТЪК МОЙ КОМЕНТАР: Само нещичко да кажа, да обърна внимание, важно е: Gery Nikolova е принципно права, само дето говори за "знания", които трябвало било да ги има, а въпросът опира до качества, до развити способности: ако младите умеят да мислят самостоятелно и критично, да боравят уверено, да "плуват" умело в океана от информация (от знания), който ни залива, то у такива млади хора, разбира се, са налице всички предпоставки да се развиват на ниво и в сферата на университетското образование, където въпросните качества ще продължат да бъдат "шлайфани", доразвивани, усъвършенствани и пр. А знаенето, "многознайството", "трупането на знания" и пр. родствени изрази принадлежат на една друга образователна парадигма, която е била модерна в ерата на Възраждането (Ренесанса), но отдавна й е минало времето - и по тази причина е съвсем неактуална за нашите нови и коренно различни времена.

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

1 коментар:

Анонимен каза...

Не виждам нищо странно в това свободно да се запишеш в университет! Така е било и в Царство България. Плащаш си таксите, слушаш лекции и се явяваш на изпити. Но, да ПОЛУЧИШ диплома е нещо съвсем друго. И в Царство България и, особено, в Обединеното Кралство. Не мерете нещата със съвременния български аршин. Защо един надарен младеж да стои 4 години в гимназия?!!!! Ето, има възможност да покаже възможностите си. За това и развитието на науката в тези страни е с такива темпове. Ние търпим да се взимат рушвети за всеки изпит, да има псевдо професори и псевдо цели "университети", да има повече места за студенти в тях, отколкото са всички завършващи средно образование! За какви конкурсни изпити става въпрос тогава???