Представена публикация

Занятията в УЧИЛИЩЕТО ПО СВОБОДА

В нашето ОНЛАЙН-УЧИЛИЩЕ провеждаме следните курсове: Защо учим? Защо учим? (Продължения) Защо учим? (Заключителна част) ФИЛОСОФИЯ: М...

неделя, 14 февруари 2016 г.

МОН продължава да удивлява света с пълната си неадекватност спрямо потребностите на живота и съвременността!




Бъдещите първокласници по-лесно ще се учат да четат. В новите учебни програми е предвидено децата да започнат ученето на букви с редуване на гласни със съгласни, а не както е в момента - първо гласни, а след това съгласни.

Коментар: Споделям тезата на Явор Ганчев, който написа на страницата си във Фейсбук следното:
·
"Във връзка с установеното от практиката, че, първо, децата се научават да четат, докато правят други работи, и второ, че в първи клас едни вече знаят да четат и е издевателство да повтарят "ма-ма ми-е ми-ми", а на други още им е рано и се мъчат, министерството, което отговаря за образованието, като го поддържа в актуалния му вид от 1765 г., ще модернизира методата си с нов начин за сричкуване."

И от себе си добавям: МОН продължава да удивлява света с пълната си неадекватност спрямо потребностите на живота и съвременността!

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

1 коментар:

Анонимен каза...

МОН игнорира реалността. Затова и реалността игнорира МОН. Много е просто.

Явор Ганчев