Представена публикация

Занятията в УЧИЛИЩЕТО ПО СВОБОДА

В нашето ОНЛАЙН-УЧИЛИЩЕ провеждаме следните курсове: Защо учим? Защо учим? (Продължения) Защо учим? (Заключителна част) ФИЛОСОФИЯ: М...

четвъртък, 18 февруари 2016 г.

Разгледайте галерията и прочетете за лекторите на Втората конференция за свободно развитие на образованието!


Майк Дейвис работи като консултант в Англия, Дания и Кения в областта на осъвременяването на педагогическите методи и учебните програми. Той консултира местните власти за осъществяване на промяна в училищата и създаване на мотивираща образователна среда. Тази дейност, съчетана с другия му основен интерес – реорганизацията на училищата по начин, който ги прави по-човечни - стъпва върху опита му като директор на редица училища в Англия и Шотландия. Тези училища са предимно в проблемни и бедни общности, и в тях се поставя ударение върху въвеждането на човечни практики при създаването и следването на учебната програма, педагогика, при която ученикът играе активна роля в ученето, гъвкава употреба на времето и пространството, даване глас на учениците и учителите, внимание към взаимоотношенията между тях.

Майк ще говори на тема ПРИКЛЮЧЕНИЯ В УЧЕБНАТА ПРОГРАМА И УЧЕНЕТО, като представи различни съвременни разработки и подходи в учебната програма.



ПРОСВЕТЕНОСТ ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ

Майкъл Тагард е съосновател и директор на свободното училище за младежи от 14 до 18 г. Faaborgegens Efterskole. Той ще разкаже защо за много датчани годината, прекарана в ефтерсколе, е много повече от обикновена училищна година; тя ги изгражда цялостно, подготвя ги за живота и формира у тях характер и умения – това цялостно изграждане на характера и уменията се нарича с уникалната датска дума dannelse. То подготвя младите хора за зрелия живот и съдържа в себе си общото, непрофесионално образование, чиято цел е да създаде балансирани, уравновесени личности.

Лекцията ще опише конкретната дидактика и педагогика на ефтерсколе, както и образователните и формиращи процеси, през които учениците преминават в течение на учебната година.


КАК ДА ПОМОГНЕМ НА ЕДНО ЗАГУБЕНО ПОКОЛЕНИЕ ДА НАМЕРИ СВОЯ ПЪТ

Какво научава Патрик Смитьойс от безплатното IT училище Прозорци към света/Windows to the world, създадено от него в Самоков? Има ли мотивация при младите да учат?

Патрик ще сподели с нас някои идеи как можем без много средства да мобилизираме едно цяло поколение млади хора да вземат активно участие в развитието на нашата страна.
Какво друго да очакваме?

ФИЛМ

През последните месеци Патрик заснема няколко документални разследващи филма за своята екологична кауза в Самоков и за унищожаването на горите в България (www.mynewhomeland.org/). Предстои филм за българската образователна система в същия характерен стил. Патрик е голям почитател на идеята за разнообразието и свободата на избора в образованието. Приема ги за съвсем естествени, тъй като промените в тази посока, за които днес се борят много български родители и учители, са стандартна практика в Холандия.

Посланието му към аудиторията е: „Мислете. Споделете с мен вашите каузи и идеи, за бъдат отразени в предстоящия филм. Предвид, че холандската телевизия ще го излъчи по-късно тази година, това е много добра възможност да дадем гласност на тази кауза.“ Патрик ще бъде с камерата си на конференцията.


Една от двете лекции на Бент Хансен ще бъде посветена на преподавания от него предмет - ЖИВОТ СРЕД ПРИРОДАТА

"Датският философ Н. Грундвиг казва: „Няма човек, който да е станал мъдър в област, която преди това не е обикнал.“ Мотивацията ни за учене е по-силна, когато имаме позитивна нагласа към дадения предмет. Ако искаме да повишим осъзнатостта на следващото поколение за природата с цел нейното опазване, те трябва да прекарват време в природата. Това има множество странични позитивни ефекти: децата от детските градини, които прекарват повече време на открито, се разболяват по-рядко, двигателните им умения и общата им физическа форма са в по-добро състояние от това на децата в обикновените детски градини. Учениците пък научават повече за сътрудничеството, тъй като се изправят пред реални предизвикателства, които налагат истинско сътрудничество. Сред природата те попадат в ситуации, в които изпитват истинските последствия от добрите или лошите си решения.

Днес много детски градини се намират в гората и децата целогодишно, почти по цял ден са навън. Все повече датски училища провеждат някои от часовете си навън. Повечето свободни интернатни училища имат специалности, свързани със живот сред природата. "


Бент Хансен е бил учител в продължение на 23 години. От три години работи като преподавател в Академията за учители за свободни училища. Бент Хансен е и сертифициран външен надзорник на свободни училища и в момента изпълнява тази длъжност в две свободни училища. Едната от лекциите му ще бъде на тема НАДЗОР НАД СВОБОДНИТЕ УЧИЛИЩА - Личен опит във външния надзор на свободните училища. Правна дефиниция на надзора; стандарти за надзор. Опит във взаимодействието с родителите и властите.

Явор Ганчев сподели публикация на Gayane Minassian

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

Няма коментари: